nieuwe rijlaarzen, welke?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

deruijter

Re: nieuwe rijlaarzen, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:41

ja ik vind kwaliteit heel erg belangrijk. dus dan maakt mij de prijs niks uit natuurlijk!
maar ik heb ook een keer even cavallo gehad alleen die zaten redelijk stijf vond ik.
De umbria vond ik fijner zitten alleen in de winter is de cavallo warmer als umbria.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:48

Ai jij hebt even pech gehad! :oo
Ik heb zelf mijn scheenbeen 1x gebroken en mijn kuitbeen 1x gebroken (ook van het paard gevallen...), had geluk met echt tig lagen sokken, rijbroek en chaps die het nog enigzins op z'n plek hebben weten te houden al stond m'n scheenbeen totaal niet meer recht boven op elkaar. Ik ben zelf dan "maar" een halfjaar eruit, dacht dat dat lang was maar een jaar.. Succes met je herstel!! Misschien leuk om ook eens te komen kijken: [MW] en dan zit je thuis met je poot omhoog ;)

Annyway! Je laarzen, lipica is erg leuk omdat je echt tig mogelijkheden hebt echter vind ik persoonlijk de niro's net wat mooier en net wat beter van kwaliteit. Ook heb je bij de niro's best wat mogelijkheden, als geld dus geen rol speelt zou ik naar de niro's gaan kijken. :j

Mijn been is overigens ook al flink geslonken (reed ook zo'n beetje elke dag, en dan inderdaad niets doen dat gaat dan snel)... zou dus wel even wachten met aanmeten, tot je echt weer erop kan en ook al een tijdje echt weer op beide benen loopt enzo. Je kan ook zeggen ik koop straks gewoon goedkopere chaps en schoentjes, tot je even weer hebt gereden en dan wat aan laten meten of gewoon kijken of je in de standaard maat past. :j

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 21:53

@marinke dankje voor die link! zoek al wat langer naar mensen die hetzelfde probleem hebben als mij!
oke de niro's zien er inderdaad ook erg mooi uit! :)
ik zal eens kijken wat het word. heb nog ruim de tijd om rond te neuzen haha.
nu even of topic maargoed: ik wil een foto zeg maar als profielfoto instellen alleen dat stomme ding zegt de heletijd dat de pixels te veel is dan verklein ik de foto is de grootte niet goed en zo ggaat het maar door! verkleinen via bokt heb ik geprobeerd maar dat lukt niet! tips??

xxx_manon_pp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:33

derby soft jumpers
rijden heerlijk

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:37

Ik vind zelf de lipica's het net niet hebben kwa pasvorm (ook al is het super dat je uit zoveel kleuren/leer etc kunt kiezen) ik zie het bijna al van een afstand dat iemand lipica's heeft (en dat is dan niet positief bedoeld).
Ik heb zelf Petrie (Leeds 380 euro), erg over tevreden maar ook De Niro's vind ik prachtig (maar vond ik te prijzig voor de 1ste x een laars aanmeten)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:43

ik heb petri laarzen en die zitten zo fijn! je hebt veel verschillende modelen op de site van petri staat ook de prijs

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:14

Ik heb onlangs leren laarzen van Cavallo gekocht. Die zitten ook heel fijn en ook een mooie wedstrijdlaars.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:31

Als je Lipica zou gaan aanmeten, zou ik persoonlijk nog even wachten met aanmeten, ondanks dat je 13 weken erop moet wachten. Het werd al gezegd, na enkele weken en helemaal na enkele maanden is je beenbespiering enorm anders. Het zou onwijs jammer zijn als ze na 13 weken wachten alsnog niet passen.

Verder ben ik wel fan van Derby, ondanks dat de prijzen erg anders zijn dan de prijzen van Lipica. Wel merk je het in de kwaliteit van het leer :j

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:41

Hey, eerst en vooral wat erg. Brr een open botbreuk klinkt allemaal zeer pijnlijk..

Verder even ontopic: ik heb zelf ook umbria's en is niets mis mee, leuk om te rijden maar de kwaliteit is niet speciaal goed. heb nu een aantal weken gelden mijn De niro's besteld. Bij het passen had ik toch meteen al een vele beter gevoel, de kwaliteit is echt wel veel hoger (ook van vriendinnen al gehoord dat ze lang mooi blijven :) ) Ik heb ze niet speciaal op maat moeten laten maken omdat ik in de gewone standaard maat paste; Enkel heb ik ze wel 2 cm hoger genomen omdat ze net iets tekort waren (ik ben nogal groot en heb van kuitmaat XS dus dan komen ze blijkbaar toch te kort) en dit was maar 13€ extra wat niets is :) . Heb ze vrij simpel gelaten maar toch een aar extra's in totaal zullen ze Ongeveer op ene 450€ uitkomen wat ik toch mooi betaalbaar vindt.

Ik heb ook de Petries vastgehad (vond de Sportive echt super mooi en ook Coventry) maar kwa kwaliteit vond ik het toch veel minder (de dressuurlaarzen vond ik weer wel heel mooi, en leek de kwaliteit veel beter.. Vreemd := )

en dan heb ik ook nog het merk van mijn dromen gezien: TUCHI maarja die starten aan 700€ dat was toch een beetje teveel van het goeie.

Ik krijg mijn De Niro's normaal in Maart binnen, ben al heeeel benieuwd :)
En mss vind je hier wel inspiratie: [PP] Aparte Laarzen #2

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 22:24

ja geld maakt mij niet zo heel veel uit. maar €700 vind ik toch wel teveel voor rijlaarzen. Als ik weer rijlaarzen kan passen dan ga ik kijken naar de niro's! :D

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:33

He get wat een vervelend ongeval zeg!
Ik heb zelf kalfsleder rijlaarzen van Sergio Grasso. Worden in Italie gemaakt en zitten echt heel fijn. Zeer soepel en blijven ook mooi. Ik gebruik ze alleen op concours maar heb ze nu paar jaar en rij er wekelijks tussen de 2 en 6 paarden mee en is weinig mee aan de hand....( Buiten klein ongevalletje dat een ander paard het nodig vond met losrijden zn stift in mn been te parkeren waardoor er een scheur in 1 laars zit maar dat zou bij iedere laars gebeurd zijn ;) KOsten ronde de 500 euro's. Tucci's zijn ook erg mooi maar dan kan je er een 200 tot 700 euro bovenop zetten. Succes met zoeken!!!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:58

Wat zoek je voor laarzen (misschien heb ik er over heen gelezen? :o stijve laarzen of zachte soepele laarzen?) Geen idee wat het prettigste is na zo'n breuk.

Ik heb Ariat Bromont Tall H2O laarzen, dit zijn soepele laarzen, en ze zijn zo ontzettend fijn!

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:27

auw botbreuk lijkt me pijnlijk!
Mijn laarzen zijn erg fijn, maar heel strak, misschien niet het beste na zo'n breuk