Ik zou kijken of je kosten gewoon kunt delen. Vertel gewoon eerlijk dat het anders financieel niet red. Ik neem aan dat ze dit wel moeten begrijpen. En begrijpen ze dit niet, ja dan start je niet met het paard of heel er weinig. Ik snap ook heel goed wat je bedoelt, ik zou er ook voor gaan om met mijn eigen paard te starten. Dus ik zou dit gewoon even bespreken en gewoon eerlijk zeggen wat er speelt en dan komen er vanzelf wel mogelijkheden naar boven.
uuh nou ik hoef niets te betalen aan het paard, maar hij is al een aantal keren mee geweest naar school, en dan rijd mijn vader en dat is toch wel wat bezine wat je moet rijden naar die plek toe.
verder hoef ik er niets aan te betalen, wel elke dag eten geven enzo als ik hem niet rij, hoefsmid, stalling betalen hun allemaal zelf.
raizarobin
Geplaatst: 27-01-12 08:21
Ik heb er ook 2 in de sport die niet van mij zijn. Die mensen "huren" mij in. Dus het kost mij niks en verdien er ook nog aan Veder zorgen ze er altijd voor dat ze er zijn op de dag van de wedstrijd. Dus kost het me ook geen benzine of wat dan ook.
friesiszwart
De eigenaar onderhoud het paard al en jij hebt een gratis paard tot je beschikking. Ik zou gewoon afspreken over de kosten van wedstrijden. hier hoor ik veel dat de eigenaar alleen het inleg geld betaald als er een winstpunt gereden is.
Nouvel
Geplaatst: 27-01-12 08:33
Ik heb ook heel lang paarden voor iemand anders verzorgd en gereden (dit doe ik nog steeds naast mijn eigen paard als het zo uitkomt), dat was altijd kosteloos, maar wedstrijden en lessen e.d moest ik altijd zelf betalen.
Maar dat was dan ook mijn eigen keuze, in jouw geval vraagt de eigenaresse je om wedstrijden te gaan rijden. Dan is het uitgangspunt toch iets anders en zou ik proberen of zij de kosten wil delen.
Ik rijd op stal bij iemand anders. Hier staan meerdere jonge paarden die ik met plezier thuis rijd als ik er de tijd voor heb. Vind dit leuk om te doen en leer er ook nog eens van. Als ik met een vraag zit, of het wil niet helemaal dan word ik altijd geholpen door een stalgenoot of de instructrice.
Ik betaal voor 1 x in de week les op een van de jonge paarden of een paard dat ik uitbreng op concours. Net wat mij en de instructrice het beste uitkomt.
Hiernaast betaal ik de startkaart van een 12 jarig paard zelf. Dit paard heeft 1.40 gelopen en is voor mij een ideaal leerpaard waar ik ook erg blij mee ben.
Hiernaast reed ik tot vorige week ook 1 van de jonge paarden op concours. Deze was voor de verkoop en de startkaart hiervan betaalde de eigenaar dan ook.
Mijn startgeld betaal ik zelf, als ik wat win mag ik het houden. Alle overige kosten als vervoer, onderhoud paard, stalling, onderhoud manege, vacinaties, hoefsmid, da, ed. worden allemaal door de eigenaar betaald.
Ik vind dit een fijne regelling. Ik leer er namelijk een heleboel bij, en wil graag ervaringen opdoen met veel verschillende jonge paarden. Ben dan ook erg blij met deze kans.
Chaos
Geplaatst: 07-02-12 11:30
Doen! Op hun kosten uiteraard!!
Janientje
Geplaatst: 07-02-12 13:51
Chaos schreef:
Doen! Op hun kosten uiteraard!!
Lijkt mij ook ja. Ik zou zeggen dat je zelf niet echt de behoefte hebt om hem te starten, dus als de eigenaar dat wel graag wilt jij niet voor de kosten wilt opdraaien.
Ik rij er twee voor anderen. Wedstrijden lessen trailer zadel kleding werkelijk alles word door eigenaar betaald.
Heukeltje
Geplaatst: 07-02-12 15:18
Als mijn instructrice mijn paard gaat starten zal ik alles (als eigenaar) moeten betalen hoor. Het is waardevermeerderend voor het paard dus zou een mooie zijn als mijn instructrice mijn paard naar het Z rijd, alles zelf moet betalen en ik vervolgens mijn paard kan verkopen als Z paard. Dat zou makkelijk verdienen zijn.
Ik zou de eigenaren vragen je deelname aan wedstrijden te bekostigen hoor. Krijg je nu wel geld voor het rijden of doe je dat gratis/voor je plezier?
xTweetyx
Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-12 20:54
uuh ik krijg er niets voor,
maar voor plezier... ik heb het eigenijk erg druk, en die eigenaar reed hem maar 2 keer in de week, en dat doe ik dus ook omdat ik het anders niet volhoud.
ze zeiden in het begin : je hoeft er niets voor te betalen dus dat is een geluk, maarja ik maak hem wel beter, ze zeiden ook : we hadden ook iemand anders kunnen vragen maar omdat het met jou en je pony zo goed ging, en snel door alle klasses...
verder betalen hun de stal, maar we hebben hem al aantal keer mee moeten nemen voor school en die rijkosten hebben wij zelf moeten betalen(mijn vader moest hiervoor de zaak sluiten voor aantal uren en jaa... hij werkt maar alleen dus eigenlijk lopen we dan ook geld meer op de zaak)
Maar voor school? jou school? dat is iets wat jezelf wilt toch niet wat de eigenaars willen? Je zou kunnen overleggen of de eigenaren van het paard met jou mee willen op concour. Ik denk dat je het gewoon allemaal even met hun moet besprekn.
heb niet alles gelezen maar ik rijd ook paarden voor andere mensen. Bij mij is het altijd zo geregeld: Rijd ik een paard maar een paar keer per week, en leert dit paard van mij dan krijg ik 15 euro per keer. Start ik een paard ook wedstrijden en leert het paard van mij, dan betalen de eigenaren lessen, startpas, coupons etc. `Prijzengeld is dan mijn betaling voor het rijden van het paard´ Rijd ik een paard en kan ik er zelf nog veel van leren, dus is het paard prutsmuts opgeleid als ik dan rijd ik gratis, maar als eigenaren willen dat paard uitgebracht wordt geldt hetzelfde als hierboven, kosten voor eigenaar. Ik denk dat het wel een redelijk overeenkomst is.
nou ik had een paard nodig voor het orun, maar dat meisje wilt gewoon een half jaar tot een jaar stoppen met rijden, het orun is voor ons nog 4 weken, daarna stage voor 8 weken intern(dus dan ben ik niet thuis) en daarna pas is het Orun examen.
maar ik had eerst al eigenlijk een ander paard voor het orun, hierna kwamen hun aan of ik hun paard wilde rijden en trainen, en dan mocht ik hem ook wel lenen voor het orun examen.
dus eigenlijk had ik al een paard voor het Orun mee te rijden,
Je weet wel alles zo te draaien dat het erop uitkomt dat de eigenaar moet betalen. Jij wil orun doen, jij gaat daar heen, dus jij betaalt de kosten. Dat hun een paard beschikbaar stellen is alleen maar mooi! Tuurlijk wordt hun paard er ook beter van. Maar vergeet niet dat jij er ook een stuk handiger van wordt.
Ik snap eigenlijk niet zo goed wat de orun hier mee te maken heeft. Jij wilt orun doen en daar heb je een paard voor nodig. Zij bieden jouw een paard aan (kosteloos) om te rijden en mee te nemen naar de orun. Jullie zijn daar allebei mee geholpen. Je hebt er zelf voor gekozen om voor dit paard te kiezen, dus dat je al een ander paard had maakt dan niet meer uit. Jij wilt orun doen, dus dan moet je ook zelf energie en kosten er in steken dat je er komt .
Nu wordt je gevraagd om te starten met het paard. Dat staat totaal los van de orun lijkt mij. Als zij jou vragen, kan je best eens praten qua kosten. Jij maakt het paard beter, maar je hebt daar ook mee ingestemd toen je er mee begon. Dan moet je daar niet nu over gaan vallen. Je zegt nu al dat je binnenkort intern op stage gaat, dan kan je al 8 weken niet trainen met het paard. Wil je dan wel met het paard op wedstrijd?