Welke trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:14

ikke schreef:
gap schreef:
@ ikke...........dat is idd wel een super trailer om te zien :D denk jij dat daar vraag naar zal zijn hier in nederland :? ik verwacht het eigenlijk niet
we zijn hier best prijsgevoelig, liefst zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk zeg maar :=
Als er veel vraag naar zou zijn, dan zou het het overdenken zeker waard zijn om hier dealer/importeur van te zijn ;)

Ik vrees dat je daar gelijk in hebt. Deze trailer had vorig jaar op de Equitana een richtprijs van 18.000 euro voor de Duitse markt.
Wanneer je dat afzet tegen de ong 25.000 euro die een Westfalia XXL moest kosten, dan vind ik het een hele nette prijs, maar ja, hoeveel Nederlandse Westfalia XXL's ken jij? Ik zag er drie jaar geleden eentje op marktplaats, dat is de enige die ik ooit in NL gespot heb........

En dan de huidige marktontwikkeling erbij :roll: , weinig geld voor "extra luxe" :n In dit soort categorieën merk je het "downsizen" van investeringen gelijk.

Lijkt mij idd wel een mooie concurrent in het topsegment, alleen "verkeerde tijd". Jammer.

Grtz.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 11:02

@ ikke........wij hebben hem op Equitana ook gezien, en het is een "kwijl" trailer, héél véél luxe en solide :D wat dat betreft is de prijs helemaal niet zo slecht ;)
Ik moet je eerlijk zeggen dat die Westfalia door ons nog nooit gespot is :o
Wij komen ook veel op wedstrijd terrein, en het overgrote deel is dan toch "gewone" 2 paards trailers, ik denk dat de mensen die zo'n bedrag te besteden hebben ook sneller voor een vrachtwagentje kiezen ;)
@baretta ....idd mensen willen voor zo weing mogelijk het liefst alle luxe :D

Speedster

Re: Welke trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:15

De nieuwe IFor Williams trailers rammelen echt niet meer dan andere trailers. Dat was bij de oude modellen wel zo. Wij hebben er zelf 1 en ik vind het echt een super fijne trailer.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 15:35

Ik heb net naar de enige Weijer dealer hier in Antwerpen gebeld, en die zei dat een Weijer geen goede trailer is.

Hij raadde een Atec, Humbauer of XX Trail aan.

Ervaringen hiermee?

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:57

Bij die 3 merken zijn ongeveer hetzelfde opgebouwd er zit weinig kwaliteits verschil het is net welk model je zelf het mooiste vind . en de prijs niet te vergeten . alleen ik snap de dealer niet dat hij zijn eigen product afkraakt terwijl het nette degelijke trailers zijn tov prijs /kwaliteits verhouding

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:26

Hij ging er dan ook mee stoppen. Het was iets met de vloer, die zou helemaal vervormen als het eens goed vriest. Dit zou blijkbaar niet onder garantie vallen bij Weijer & dus moet die dealer dat helemaal zelf doen. Veel geld, maar zij kunnen niets vragen aan de klant

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 21:21

is er hier iemand die onze trailer zou willen maken? Jullie hebben al gelezen dat de garage daar 1000 à 1500 euro zou vragen, is er hier iemand die dit goedkoper zou kunnen doen? Omdat we naar een paar andere dealers gebeld hebben vandaag en die zeiden allemaal dat er geen betere trailer is dan een Westfalia en dat we toch eens zouden moeten overwegen om hem te laten maken. Mijn man is wel een handige maar weet niks van paardentrailers, dus we hebben maar schrik dat hij bvb de vloer niet stevig genoeg zou maken.
Dus moesten er hier geinteressseerden zijn die onze trailer kunnen repareren laat het dan maar weten

geka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 12:13

U kunt altijd bij ons een vrijblijvende prijsopgave opvragen kijk eens bij ons op de site

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:04

Je zegt wel dat jullie auto 2 ton mag trekken, maar wat is het maximum beladen gewicht van zo´n Iforwilliams. Daar zou ik eerst eens naar kijken als je besluit zo´n trailer te kopen.
Wij hebben een Atec Olympialine. Volpolyester met rubber gietvloer. Trailers zijn niet zwaar en toch ruim van binnen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:28

nadita schreef:
Je zegt wel dat jullie auto 2 ton mag trekken, maar wat is het maximum beladen gewicht van zo´n Iforwilliams. Daar zou ik eerst eens naar kijken als je besluit zo´n trailer te kopen.
Wij hebben een Atec Olympialine. Volpolyester met rubber gietvloer. Trailers zijn niet zwaar en toch ruim van binnen.

Dat is niet van belang, zolang het feitelijke gewicht van de geladen Ifor maar onder de 2 ton blijft..........

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:40

ikke schreef:
nadita schreef:

Dat is niet van belang, zolang het feitelijke gewicht van de geladen Ifor maar onder de 2 ton blijft..........

Precies. Als het max beladen gewicht boven de 2 ton ligt, mag hun auto het al niet meer trekken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:58

nadita schreef:
ikke schreef:

Precies. Als het max beladen gewicht boven de 2 ton ligt, mag hun auto het al niet meer trekken.

:? :? Leg eens nader uit.......

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 14:07

Heb je al naar Böckmann gekeken? Die hebben wij al jaren, super degelijk en een zeer goede wegligging. Wel wat duurder dan een aantal merken dat ik hierboven zag, maar tweedehands is natuurlijk ook een prima optie.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:37

@ Ikke: TS zei dat hun auto 2000 kilo mag trekken. Als de Iforwilliams 950 kilo weegt en een maximum beladen gewicht heeft van bv 2200 kilo, dan mag de auto van TS die trailer dus niet trekken....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 15:53

nadita schreef:
@ Ikke: TS zei dat hun auto 2000 kilo mag trekken. Als de Iforwilliams 950 kilo weegt en een maximum beladen gewicht heeft van bv 2200 kilo, dan mag de auto van TS die trailer dus niet trekken....

Doe mij dan eens even de wet- en regelgeving waaruit dat blijkt........

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 16:34

nadita schreef:

Ik zou de bokt wiki er nog maar eens op naslaan, want dit klopt dus niet.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 17:02

Speedster schreef:
nadita schreef:

Ik zou de bokt wiki er nog maar eens op naslaan, want dit klopt dus niet.

Dat is toch niet zo moeilijk mensen. Een auto die 2000 kilo mag trekken, mag nooit een trailer met een max beladen gewicht van 2200 kilo trekken. Simpel zat. Een aanhanger die zwaarder is dan wat een auto mag trekken is not done.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:22

nadita schreef:
Dat is toch niet zo moeilijk mensen. Een auto die 2000 kilo mag trekken, mag nooit een trailer met een max beladen gewicht van 2200 kilo trekken. Simpel zat. Een aanhanger die zwaarder is dan wat een auto mag trekken is not done.

De rechter heeft geen boodschap aan "not done"!
De rechter constateert dat een auto die 2000kg mag trekken met een trailer aan de haak van 1900kg feitelijk gewicht en bereden door een chauffeur met B-E rijbewijs legaal is. Art 15 reglement rijbewijzen; ik dacht lid 1, maar daar wil ik even vanaf zijn.
Dat het toegestane gewicht van de trailer 2600kg is (want dat mag een Ifor wegen!!) doet dan niet ter zake.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:45

Het max trekgewicht van een auto heeft betrekking op de het daadwerkelijk getrokken gewicht en niet het maximum gewicht van de trailer.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:04

Speedster schreef:
Het max trekgewicht van een auto heeft betrekking op de het daadwerkelijk getrokken gewicht en niet het maximum gewicht van de trailer.

Volgens mij is het net andersom. Laat mij maar eens zien waar dat staat.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:13

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:49

sdi schreef:
@ nadita lees de wiki hier op bokt en verkoop svp geen onzin.
http://www.bokt.nl/wiki/Rijbewijs_BE

Ik heb het niet over een rijbewijs....
Een auto die 2000 kilo mag trekken mag gewoon geen trailer trekken met een max gewicht van boven de 2000 kilo. Dat heeft niets met een rijbewijs te maken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:02

nadita schreef:
sdi schreef:
@ nadita lees de wiki hier op bokt en verkoop svp geen onzin.
http://www.bokt.nl/wiki/Rijbewijs_BE

Ik heb het niet over een rijbewijs....
Een auto die 2000 kilo mag trekken mag gewoon geen trailer trekken met een max gewicht van boven de 2000 kilo. Dat heeft niets met een rijbewijs te maken.

Onderbouw dat dan eens met wetgeving. Hier kun je beginnen: www.overheid.nl/wetten succes.......

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:11

ikke schreef:
nadita schreef:

Doe mij dan eens even de wet- en regelgeving waaruit dat blijkt........

Ik heb altijd geleerd, dat de MTM van een aanhanger en auto bepalend is. :j
Dus als je (bv) een auto hebt die 1400 kg "aan de haak" mag hebben en je hebt een trailer die als MTM 1600 kg heeft, met een eigen gewicht van 700 kg en je paard weegt 600 kg, je daar dan toch niet mee mag rijden :n , omdat de 1300kg wel correct is :? , MAAR de MTM maatgevend is en die is 1600 kg, dus 200 te veel >;) .
Voor de duidelijkheid heb ik deze mogelijkheid en dezelfde vraag, voorgelegd bij het RDW met het verzoek om een onderbouwd antwoord.
Kunnen we deze discussie voor eens en voor altijd verduidelijken. :)

Feit blijft, dat de gemiddelde agent/boswachter/wetshandhaver van deze materie geen **** weten/snappen, vandaar dat je er meestal wel mee wegkomt als je totaal gewicht, van de trailer en de lading, onder het MTM van je auto blijft O:) .
Echter, áls er wat gebeurdt en de verzekering wil vervelend doen/regels handhaven, dan heb je wél een probleem :roll: .

Als ik antwoord heb van de RDW, ga ik dat hier zeker posten, incl onderbouwing. Maar dat kon een dag of 3 duren............ schreven ze. :O

Grtz.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:46

Op dat antwoord hoef je niet te wachten, ik teken het haarfijn voor je uit :D
Even los van de regels rondom B en B-E rijbewijs, gaat het er ook om dat de auto het feitelijke gewicht van de trailer mag trekken.

Bijvoorbeeld: een auto weegt 1400kg en heeft 500kg laadvermogen. De trailer mag TMM 1350kg wegen en weegt leeg 600kg (laadvermogen dus 750kg). Deze combi lijkt legaal, zelfs voor B-rijbewijs.

ECHTER:
Indien de trailer geladen een feitelijk gewicht heeft van 1200kg en de auto mag maar 1100kg trekken, dan is de combi illegaal!!!
Indien de trailer geladen een feitelijk gewicht heeft van 1200kg en de auto mag 1300kg trekken, dan is de combi legaal, ondanks dat de trailer op papier 50kg meer mag wegen dan de auto mag trekken, zelfs op een B-rijbewijs!