rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:45

Het is geen folderaanbieding. Het waren gewoon restanten (Mensen hadden deze laars besteld maar hebben deze uiteindelijk niet gekocht). Ik ben wél in Zwolle geweest (daar zal je waarschijnlijk niet kijken), daar hadden ze twee weken terug heel wat paren liggen.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:48

luuklover

Re: rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:48

Maar ik kan wel naar Zwolle, is opzich niet zo ver weg;)

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:51

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:17

Kinderlaarzen zijn vaak smaller qua schacht en lager, weet niet hoe lang je bent?

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:20

Nee, gewoon petrie perfect laarzen :) Voor +/- 110 euro. Maar dan moet je maat er wel tussen zitten natuurlijk.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 00:36

CoronaLime schreef:
Kinderlaarzen zijn vaak smaller qua schacht en lager, weet niet hoe lang je bent?

Ooh zo, Ik ben 1,70 m.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 00:36

Adamootje schreef:
Nee, gewoon petrie perfect laarzen :) Voor +/- 110 euro. Maar dan moet je maat er wel tussen zitten natuurlijk.

Oke :D

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 00:38

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 00:41

Ik zou ook even doorsparen en voor een iets duurdere kwaliteits laars gaan. Daar heb je uiteindelijk veel meer aan. De goedkope leren laarzen die bij EJ staan vind ik maar slappe flubberdingen, ik zou ze zelf nooit kopen.

Ik ben nu met mijn tweede paar Petries bezig. Mijn eerste paar heb ik ruim 10 jaar mee gereden en hadden nog langer mee gekund als mijn kuiten niet te dik waren geworden, die heb ik toentertijd voor 500 gulden gekocht. Mijn huidige paar heb ik ook al zo'n 5 jaar en daar rijd ik zo'n 3 à 4 keer per week mee. Onderhoud is niet mijn hobby :o

Die aanbieding van Petries bij EJ klopt, maar dan moeten ze wel net jouw maat op voorraad hebben. En de verkopers zijn niet altijd even goed op de hoogte van hoe je zo'n laars aanmeet dus weet zelf goed wat je nodig hebt.
Voor mijn man waren we op zoek naar iets van rijlaarzen/schoenen en ze hadden nog wel een paar liggen in zijn schoenmaat. Er werd helemaal niet gekeken naar schachthoogte of -breedte, hij moest maar passen. Terwijl hij zijn voet in de laars stak zak ik op de doos een kuitmaat staan nog enkele smaller dan mijn eigen kuitmaat dus ik zei al 'laat maar, die zijn te smal voor hem, misschien moet je eerst de kuit opmeten'. Toen ging ze een centimeter pakken, maar begon onder het dikste deel van de kuit te meten :=

edit: volgens mij zijn dat die flubberdingen die ik vast heb gehad. Geen ervaring mee, maar mijn gevoel zegt dat het nooit veel kan zijn.

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 12:46

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:32

Misschien kan je gewoon naar een van de twee winkels gaan en daar gaan kijken wat je mooi vind en advies vragen wat bij je past. Ik denk dat iedereen wisselende ervaringen heeft met rijlaarzen. Het beste is het om het zelf te ondervinden!

Bontjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 17:14

Adamootje schreef:
Bij EJ kon je petrie perfect laarzen kopen voor 110 euro enkele weken terug. Deze laarzen zijn in het begin wel wat stug hoor!

Heb de laarzen in het echt gezien van jou OP, maar ik vond het zelf maar matig van kwaliteit.

Deze heb ik ook een paar weken geleden gekocht en ze zitten lekker, en 110 euro is niet veel voor zo‘n goed kwaliteitslaars :D

luuklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 20:36

IK heb besteld hoor, op mijn maat en zelf gepast! nu kijken of ze goed zijn!!!;D
Dank jullie wel allemaal voor de hulp!:) :D :o ;)