Fototoestel vermoord door shet, wie betaald?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Fototoestel vermoord door shet, wie betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:32

Een broef schrijven aan haar dat je haar aansprakelijk stelt voor de schade. Deze brief kan zij doorsturen naar haar verzekering. Het kost haar verder niks, alleen de moeite.....

Zo heb ik de eigenaar van iets dat ik per abuis heb gesloopt een brief laten sturen naar mijn verzekering met mijn gegevens en relatienummer. Binnen een week stond het geld er bij haar bijgeschreven. Ideaal.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 16:33

Binnen een week? Zo snel zal het bij mij helaas wel niet gaan :')

Ik heb op vraag van haar en haar verzekeraar deze ochtend een mail gestuurd met het verhaal en hoe en wat.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:43

had je verhaal al op Fb gelezenn, dom dat ze niet snappen dat een camera nu eenmaal dient om te gebruiken.

Hopelijk komt er snel iets uit de bus:)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:51

dit kun je gewoon verhalen op hun WA verzekering. het kan zijn dat het haar een eigen risico kost.

en wat een onzin dat je een camera daar niet neer zou moeten leggen. ik heb mijn cameratas met camera en lenzen zo vaak ergens op stal gelegd waar geen paarden komen. en nee daar zat inderdaad niet voor 800 euro aan camera spullen in, maar voor zo'n 2000 :+

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:42

Ik had ooit een paard die het ventiel uit een tractorband gegeten had en de hele band aan gort was.
Werd keurig vergoed door de WA.
Ook heeft mijn paard een keer een Heras hekwerk stuk getrokken, ook dat werd vergoed.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 08:58

In principe zou de eigenaar van de pony moeten betalen.
Meestal wordt dit gewoon vergoed door de verzekering van de eigenaar, dus in principe even vragen of de eigenaar van de pony het na kan vragen bij de verzekering.

Als de eigenaar niks terug krijgt van de verzekering zou ik haar niet het bedrag laten vergoeden, want dan is het altijd nog eigen verantwoording voor je spullen.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:08

Ik denk ook dat de eigenaar van de shet aansprakelijk is, maar laat de verzekeringen dat inderdaad maar met elkaar uitvechten :) .

En ik laat mijn spiegelreflex ook op mijn eigen domein regelmatig gewoon liggen als ik ondertussen even iets anders aan het doen ben (op onze picknicktafel, in de zadelkamer, ...) aangezien mijn paarden hem dan niet kunnen vernielen. Mocht 1 van de jonge hengsten van de buren ineens op mijn wei staan, tja, dat is dan maar zo, die kans dat dat gebeurt is nl. heel erg klein zo niet praktisch onbestaande. En zelfs al weet je dat die shet regelmatig ontsnapt, dan hoef jij jouw gewoonten daar nog niet voor aan te passen vind ik, dit is iets dat de eigenaresse van de shet moet oplossen.