ervaringen ruitervakantie Drunense Duinen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_PatriciaH

Re: ervaringen ruitervakantie Drunense Duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:31

ik hou het in mijn achterhoofd!!

Jankeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:59

De L. en D. Duinen zijn heerlijk om in te rijden. Mijn paard staat er gestald en ik rijd er regelmatig. Zorg wel voor een goede kaart want het bos is zeer uitgestrekt. Zorg ook voor voldoende water voor onderweg want in de duingedeeltes kan het erg warm zijn. Je hebt ook een boslabel nodig en kost 1 euro per dag of 10 euro voor het hele jaar. Dit is een vergunning om daar te mogen rijden. Ze zijn verkrijgbaar bij verschillende bosrestaurants zoals "De Rustende Jager" waar jullie vlak bij zitten. Oja......ook belangrijk....in juli zijn er nog al wat blinde dazen. Een uitrijvliegendeken en antidazenspul is geen overbodige luxe.
Veel plezier in dit geweldige rijgebied!!!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 13:34

Jankeke schreef:
De L. en D. Duinen zijn heerlijk om in te rijden. Mijn paard staat er gestald en ik rijd er regelmatig. Zorg wel voor een goede kaart want het bos is zeer uitgestrekt. Zorg ook voor voldoende water voor onderweg want in de duingedeeltes kan het erg warm zijn. Je hebt ook een boslabel nodig en kost 1 euro per dag of 10 euro voor het hele jaar. Dit is een vergunning om daar te mogen rijden. Ze zijn verkrijgbaar bij verschillende bosrestaurants zoals "De Rustende Jager" waar jullie vlak bij zitten. Oja......ook belangrijk....in juli zijn er nog al wat blinde dazen. Een uitrijvliegendeken en antidazenspul is geen overbodige luxe.
Veel plezier in dit geweldige rijgebied!!!!

super idee van je van de deken of dazenspul !!
Bedankt voor de tip ! :D

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:43

amber2202 schreef:

Dat is echt wel EN en niet OF. Je wil echt wel rijden met een vliegendeken en die nog inspuiten met dazenspul :(:)
Brabant is niet lief in de zomer 8-)

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 15:22

Ja dat is idd het enige nadeel.....al die dazen, maar voor de rest super mooi daar!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:56

Waratje schreef:
amber2202 schreef:

Dat is echt wel EN en niet OF. Je wil echt wel rijden met een vliegendeken en die nog inspuiten met dazenspul :(:)

ooh hahaha. !!!
allebei op de boodschappenlijst noteren dus :P

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:48

amber2202 schreef:

Ik rij ongeveer al 20 jaar rond in de Loonse en drunense duinen.
De 3 accomodaties die je hebt geef ik je de meeste kans. Giersbergen heeft in principe geen accomodaties voor vakantie.

De dazen zitten op sommige stukken echt in hele grote getalen, op andere stukken weer bijna niet. Je moet er echt rekening mee houden dat je een flink eind moet draven of galoperen om eraf te komen, zlefs als je vliegendeken hebt en je paard gedrenkt in dazen spul. Ze gaan op het hoofd, onder de buik en op de ruiter zitten. Tegenwoordig proberen ze ook door de dekens heen te steken!

Bij van loon staan de paarden in ruime buitenboxen en als ze een lekkere bosrit hebben gemaakt iedere dag, hoef je je echt niet schuldig te voelen als je paard dan voor de rest op stal staat. Ze krijgen er echt niks van. op de wei staan ze tenslotte ook een groot deel van de dag stil.

Op de veluwe zitten in de zomer maar 5 dazen daar waar er bij ons 100 zitten dus denk er eens over.
Je moet wel echt een keer in de Loonse en drunense duinen gaan rijden trouwens. Het is prachtig! en 1 van de grootste gebieden in nederland.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:56

Je zou ook Maaike's ADventure stallen kunnen bellen :)
Daar kan je paard ook gewoon 24/7 buiten staan in overleg (in de paddock of op de wei).
Het trailteam voor Brook's hospital heeft dat ook gewoon zo gedaan.

Je kan helaas dan niet bij stal slapen, maar je bent vlakbij het bosgebied (straat uit en je bent er).
http://www.adventure-stallen.nl

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:20

Volgens mij mogen ze van Loon ook in een paddock, maar of dat ook in het hoogseizoen mag, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Qua dazen viel het vorig jaar aan de kant van van Loon nog best wel mee. Ik heb vele dagen geen vliegendeken en spray gebruikt, maar het is wel een kwestie van stevig doorrijden als ze er wel zitten. Meestal valt het in de duinen wel mee.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 22:16

we hebben al geboekt bij www.zandkant.nl ;) paarden dag en nacht op het land ;)
Veluwe ander keertje misschien :P (zal zeker niet onze laatste vakantie zijn met de paardjes :))
ik vond dit zo aantrekkelijk eruit zien in een boekje dat ik er wel heen moest ! :P
we gaan gewoon goede voorzorgmaatregelen nemen.. onszelf ook goed insprayen en onze paardjes kunnen heel hard dus als we willen zijn we zo voorbij de dazen.. en helaas als het een zware tegenvaller zal zijn met de dazen.. maar laten we het eerst maar op ons af komen :)
ben in elk geval heel erg blij dat we gewaarschuwd worden.. had er zelf helemala niet bij stil gestaan !! alweer zo lang geleden dat ik dazen gezien heb :) hihi hebben we hier niet zo :P

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:22

Goede keus hoor De Zandkant!
Wij zijn er vorig jaar geweest, ook in die kampeerbungalow. Uitzicht op je paardje in de wei en ontzettend lieve mensen.
Wij gaan elk jaar met een groep op vakantie met de paarden en dit jaar wilde ik er ook weer heen maar voor ons is er geen plaats omdat de groepsaccommodatie al geboekt was.
Als er nog iemand iets weet......
En van Loon is voor ons niets omdat we graag zelf willen koken, nou ja de mannen dan. Haha!
Veel plezier!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 14:16

fijn om iemand te spreken die er ervaring me heeft ! :)
ik had laatst iets gevonden voor groepsacomodatie maar ik durf niet meer te zeggen waar dat was :( heb het zelf niet onthouden omdat wij er niks te zoeken hadden...
ik had via google een site gevonden waar allerlei slaapacomodaties op stonden... gewoon zoeken op drunense duinen :) mocht ik het toch nog tegenkomen dan ga ik het je laten weten ! :D