gevallen met Cap = vervangen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:36

MarjonV schreef:
ik vroeg me ook iets af, ik ben gevallen van een pony ongeveer 1 meter 48 (net geen paardje :P )
ik ben gevallen in galop recht op mijn schouder en hoofd, moet ik mijn cap ook vervangen ?
het is al een heel stuk geleden gebeurt, maar misschien is vervanging toch beter? wil graag wat raad, ik had een cap van fouganza C600.

/3

Als je op je hoofd bent gevallen kun je het beste je cap vervangen :j
Het type cap maakt niet zoveel uit, dit geldt voor een cap van 30 euro, maar ook voor een van 300 euro.

MarjonV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:38

Peerke_ schreef:
MarjonV schreef:
ik vroeg me ook iets af, ik ben gevallen van een pony ongeveer 1 meter 48 (net geen paardje :P )
ik ben gevallen in galop recht op mijn schouder en hoofd, moet ik mijn cap ook vervangen ?
het is al een heel stuk geleden gebeurt, maar misschien is vervanging toch beter? wil graag wat raad, ik had een cap van fouganza C600.

/3

Als je op je hoofd bent gevallen kun je het beste je cap vervangen :j
Het type cap maakt niet zoveel uit, dit geldt voor een cap van 30 euro, maar ook voor een van 300 euro.

bedankt voor de reactie, zat er net over te praten met mij mama :D en mag van haar geen nieuwe cap hebben, ze vind dit weggesmeten geld ( ze zijn niet zo voor de paardensport hier in mijn gezinnetje :\

Peerke_

Re: gevallen met Cap = vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:47

Nouja, als je straks weer op je hoofd valt en je cap blijkt beschadigd te zijn geweest dan bedenken ze zich wel.
Het is natuurlijk zonde van het geld, maar wat is 50 euro op een mensenleven ?

MarjonV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:48

Peerke_ schreef:
Nouja, als je straks weer op je hoofd valt en je cap blijkt beschadigd te zijn geweest dan bedenken ze zich wel.
Het is natuurlijk zonde van het geld, maar wat is 50 euro op een mensenleven ?

vind ik ook, marjaa moeder héé :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:07

Vaak val je niet op je hoofd , val je wel op je hoofd dan hoef je niet pesee een nieuwe meteen aan te schaffen , Je kunt even checken of alles goed doet. :D

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:08

Lieshorses schreef:
Vaak val je niet op je hoofd , val je wel op je hoofd dan hoef je niet pesee een nieuwe meteen aan te schaffen , Je kunt even checken of alles goed doet. :D

Knap dat jij kunt zien of een cap nog goed is vanaf de buitenkant :j

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:09

Mijn cap valt ook heel vaak van de bakrand af ofzo..
Nu is de mijne echt al 7 jaar oud, dus moet sowieso een vervanging hebben :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:15

Knap dat ik mijn cap beetje uit elkaar kan halen en van de binnenkant kan bekijken , :j

Peerke_ schreef:
Lieshorses schreef:

Knap dat jij kunt zien of een cap nog goed is vanaf de buitenkant :j

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:19

het ligt eraan hoe hard je bent gevallen, of de cap ook echt van pas is gekomen (soms raakt je hoofd de grond niet eens hihi) en hoe vaak je al bent gevallen/hoe oud de cap al is.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:26

Achja, mijn cap is al 100 x op de grond gevallen, moet ik hem dan ook vervangen? Ik rij er alleen mee omdat het moet op me stal, ik vind het maar onzin. Zal nu wel heel bokt over me heenkrijgen maar oke:P

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:29

_RMHorse_ schreef:
Achja, mijn cap is al 100 x op de grond gevallen, moet ik hem dan ook vervangen? Ik rij er alleen mee omdat het moet op me stal, ik vind het maar onzin. Zal nu wel heel bokt over me heenkrijgen maar oke:P

Dan kun je beter zonder cap rijden dan met een cap die mogelijk beschadigd is!
Wanneer een cap met een serieuze val niet meer goed functioneert of zelfs breekt kan die zelfs ernstige tot dodelijke verwondingen veroorzaken.
Een cap die te groot is, of waar achter het bandje van loslaat tijdens een val zal voor kantelen, en kan zelfs je neus breken.
Als de schaal van een cap doorbreekt kan hij zelfs achter in je nek je hersenstam beschadigen.

Savannah_XxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:29

Ik vervang hem niet elke keer, zelfs niet toen er een paard over me heen is gelopen, maar toen er een rechtstreeks op mijn hoofd is gesprongen heb ik hem wel vervangen... x

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:34

Ik vervang mijn cap altijd als ik er op gevallen ben. Mijn cap heeft mij in de loop der jaren al een aantal keer gered dus ik ben er altijd zuinig op om op tijd een nieuwe te kopen.

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:43

Peerke_ schreef:
_RMHorse_ schreef:

Dan kun je beter zonder cap rijden dan met een cap die mogelijk beschadigd is!
Wanneer een cap met een serieuze val niet meer goed functioneert of zelfs breekt kan die zelfs ernstige tot dodelijke verwondingen veroorzaken.
Een cap die te groot is, of waar achter het bandje van loslaat tijdens een val zal voor kantelen, en kan zelfs je neus breken.
Als de schaal van een cap doorbreekt kan hij zelfs achter in je nek je hersenstam beschadigen.

Achja, jammer genoeg leef ik niet met wat als, liever rijd ik ook zonder cap alleen dat mag niet, en geloof het of niet, hij is inderdaad OOK nog eens iets te groot :D

I really dont care

ik zeg altijd liever kort en prachtig leven dan lang en ongelukkig (of zoiets)

MarjonV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:54

is er ook bijvoorbeeld dat je na 5 jaar je cap zowiso moet vervangen omdat bijvoorbeeld de beschermende dingen kunnen beschadigt zijn?

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:58

MarjonV schreef:
is er ook bijvoorbeeld dat je na 5 jaar je cap zowiso moet vervangen omdat bijvoorbeeld de beschermende dingen kunnen beschadigt zijn?

Als hij nooit is gevallen dan kun je er nog wel langer mee doen dan 5 jaar :)

MarjonV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:59

Peerke_ schreef:
MarjonV schreef:

Als hij nooit is gevallen dan kun je er nog wel langer mee doen dan 5 jaar :)

danku maar bedoelde nu niet persée 5 jaar maar het kon zijn dat er een jaar op geplakt werd hé :)

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:30

_RMHorse_ schreef:
Achja, jammer genoeg leef ik niet met wat als, liever rijd ik ook zonder cap alleen dat mag niet, en geloof het of niet, hij is inderdaad OOK nog eens iets te groot :D

I really dont care

ik zeg altijd liever kort en prachtig leven dan lang en ongelukkig (of zoiets)

Is inderdaad je eigen keuze maar ooit bedacht dat je ook ernstige letsels kan oplopen zonder gelijk het hoekje om te zijn?
Je kan evengoed hersenbeschadigingen oplopen maar wel nog gewoon fysiek in orde zijn..
Ik weet niet of je daar ook zo onverschillig over bent?

ArBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:41

Zelf ben ik wielrenner en dus ook altijd voorzien van een helm. Hier is het in de regel: of vijf jaar oud of laten vallen, is vervangen. Heb zelf niet al te lang een nieuwe helm gekocht, want ik had hem uit de kast laten vallen. Slechts 60 centimeter hoog, maar ik gok het er niet op. Helm was slechts 4 maanden oud en 160 euro en niks te zien aan de buitenkant. Erg erg zuur, maar het is niet anders.

Hebben ze bij caps geen crashreplacement?

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:02

Moet eerlijk zeggen dat ik mijn oude cap nog altijd niet vervangen heb, ondanks het feit dat ik al een keer een hersenschudding heb opgelopen... *schaamt zich diep* Ja, een nieuwe cap staat wel op mijn verlanglijstje ja.

Maar feit blijft dat een cap inderdaad gewoon vervangen moet worden na een flinke val op het hoofd en/of als je hem een keer goed uit je handen hebt laten vallen. Hoewel ik mijn cap niet naar elke val zou vernieuwen, het ligt er ook helemaal aan hoe je terecht gekomen bent en hoe hard de klap was. Ik ben een echte zandruiter, zelfs voor 15 euro voor een cap zou het voor mij echt al een fortuin gaan worden als ik na elke val mijn cap moet vervangen. Dus gewoon lekker je hoofd gebruiken (en dan natuurlijk niet om de klap op te vangen ;))

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:14

Ik krijg ook eens in de 5 jaar een ineuwe cap.
Ben eigenlijk nog nooit vol op mijn hoofd gevallen...
Maar als je dus echt op je hoofd valt is het wel aangeraden om een nieuwe cap te kopen.
Je ziet het niet, maar binnenin zou er zomaar een scheur in kunnen zitten...
Als je dan weer valt, dan geeft je cap totaal geen bescherming meer
Ik raad het dus wel aan ;)

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:39

als een cap beschadigd is door een val dan krijg je van de verzekering een nieuwe, liever betalen ze een cap dan hoofdletsel.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 12:44

montyjansen schreef:
als een cap beschadigd is door een val dan krijg je van de verzekering een nieuwe, liever betalen ze een cap dan hoofdletsel.

Wat denk je, geldt dat nog na 8 jaar? :D

StefenFrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 01:56

Als ik na elke val mijn dure cap zou moeten vervangen ben ik niet een maar vijf ribben kwijt!
Hij moet gewoon langer mee kunnen vind ik, daar koop je 'm toch voor!
Zal zeker een kern van waarheid in het verhaal zitten, maar het komt de verkopers ook allang goed uit, als mensen vooral maar braaf hieraan meedoen. ;)

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 07:12

Ik schrik er van hoeveel mensen nonchalant met zichzelf (of met hun kinderen) omgaan. Iedereen weet dat het voor motorhelmen en brommerhelmen geldt, en daarbij het is je hoofd en je hersenen! Al is het een verkoperspraatje, ik ga die gok niet nemen hoor. Op je hoofd vallen, of cap laten vallen is voor mij zeker vervangen. Het zijn mijn hoofd en hersenen, daar ga ik geen risico mee lopen.

En ja, het is even zuur, maar straks een hersenletsel omdat je dacht dat iets een verkoperspraatje was, is nog veel zuurder! En dan mensen die zeggen dat ze een dure cap hebben, ze voldoen allemaal aan dezelfde eis. Dus een duurdere cap is na een val echt niet beter. Dan maar een minder dure cap, die je wel kan vervangen mocht het nodig zijn.