paard gekocht maar gebreken gevonden!!!!!!??????/

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:14

ik denk ook dat je hem hebt moeten laten keuren. heb dit ook gehoord bij vrienden van vrienden, toen ze m kochten was hij braaf en een week later begon de ellende. maar omdat ze niet gekeurd was, konden ze er niks mee :(

Suzan_bobar

Re: paard gekocht maar gebreken gevonden!!!!!!??????/

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:16

Je hebt als koper ook onderzoeks plicht. Als jij je paard niet hebt laten keuren voor de aankoop heb je geen poot om op te staan. Helaas,...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:42

Heb je er al een DA naar laten kijken? Wie heeft die diagnose "zwevende wervel'" gesteld? Het paard terug brengen of een schadevergoeding hoef je niet op te rekenen. Het paard is niet gekeurd bij aankoop dus dan houdt het hele verhaal al snel op..

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:33

weet iemand eigenlijk wat een zwevende wervel is? want voor zover ik weet is dit geen medische diagnose.
verder in het kort, als je geen aankoopkeuring hebt laten doen sta je zowieso zwak. De koper heeft onderzoeksplicht en de verkoper heeft meldingsplicht. Zat er misschien een keuringsrapport bij? Je zou moeten kunnen aantonen dat het paard het voor aankoop ook al had. Als je van een handelaar gekocht hebt zou het paard, als je in je recht zou staan, binnen 6 maanden retour kunnen.
Maar dat lijkt me in jouw geval niet echt mogelijk. Je bent rijkelijk laat met aan de bel trekken.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:47

Saffier schreef:
Heb je het paard bij een handelaar of een particulier gekocht? Daar zit namelijk verschil in voor jouw mbt. je rechten.

Nogmaals mijn vraag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:35

Ik vraag me af wat er nou echt mis is met het paard. Een 'zwevende wervel' heb ik inderdaad nog nooit van gehoord. Een zwevende rib wel, maar dat is een normaal bot in het lichaam.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:18

hopelijk lukt het TS om op bokt een fatsoenlijk verhaal hier neer te zetten in leesbaar begrijpelijk nederlands, zodat wij ook gerichter kunnen antwoorden
(ik neem tenminste aan dat je geboorte jaar 1987 is....)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 18:21

Bizzybijtje schreef:
Ik vraag me af wat er nou echt mis is met het paard. Een 'zwevende wervel' heb ik inderdaad nog nooit van gehoord. Een zwevende rib wel, maar dat is een normaal bot in het lichaam.

Probeer ik vanaf het begin ook al antwoord op te krijgen en tevens op de vraag hoe je dat dan constateerd zonder rontgen foto.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:50

knap zulke diagnoses zonder foto's !
Denk dat je geen poot hebt om op te staan, want een koper heeft ook onderzoeksplicht.
Wel vervelend ook voor je

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:59

Wat vervelend.

Ik begrijp uit je tekst dat je je paard wel hebt laten keuren? (staat 'nee heb laten keuren')
Dan heb jij voldaan aan je onderzoeksplicht.
Je hebt geen poot om op te staan als er geen rapport is van de dierenarts, waarin de gebreken kenbaar zijn gemaakt en de erst van de gebreken.
Die heb je eerst nodig, om je uberhaupt ook maar te kunnen beroepen op wat dan ook.

Dus a, eerst het dier laten onderzoeken en dit op papier krijgen van je dierenarts. Tussen een verborgen gebrek en een gebrek zit nl een erg groot verschil en ook tussen de soort keuringen.
Verder alle communicatie via aangetekende brieven of mails laten verlopen, zodat elk gesprek bewaard kan worden. Overal kopietjes van maken etc.

Vervolgens zoek je op paardenadvocaat.nl en dan schakel je hulp in zodra je er niet zelf uitkomt met de vorige eigenaar. Die kan jou verder helpen.

Tip, schrijf de advocaat een zo duidelijk omschreven mail, want hoe je hier je teksten hebt geplaatst, daar kunnen weinig mensen wat mee. Veel succes.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:44

Vaag verhaal, twijfel of het klopt.