Bodyprotector, Wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thea_Ste

Re: Bodyprotector, Wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:10

ik heb nooit met bp gereden, maar moet er binnenkort een aanschaffen (verplicht op cross wedstrijden). altijd te horen gekregen dat het zeer wennen is om mee te rijden..

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:10

Saar88 schreef:
Welke heb jij dan Maiska, als ik vragen mag?

Dacht dat ik deze had :) http://www.ej.nl/products/10000112/6830 ... PER+ADULTS

Weet niet of het al gezegd is, maar na een val moet je hem officieel vervangen net als met de cap. Ben met mijn oude 1 x keihard op het asfalt plat op de rug gevallen van mijn haf af. wat was ik blij dat ik hem aanhad.... echt heel blij :)

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:13

bij ons op de manege is het verplicht. de meesten hebben zo'n plak karton. maar ik heb een bodyprotector met blokjes. die zit natuurlijk niet zoals je gewone kleren maar hij vormt zich wel veel beter dan die anderen. degene die ik heb is bij een ruiterwinkel wel 120 euro, maar ik heb hem bij de sportwinkel Decathlon vandaan. Ik weet niet waar ze precies zitten, er zijn er maar een paar in NL, maar er zit er wel een in A'dam

http://www.decathlon.nl/NL/

daar is hij maar 60 euro!
ik zou je aanraden om wel een bodyprotector aan te doen. ik heb een hele boel verhalen gehoord van mensen die geen body aan hadden en toen hele erge ongelukken hebben gehad. voor mijn gevoel rijdt het veel veiliger.

rOcky_lofz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:13

ik heb er een paar keer mee gereden op de manege met speciale springles ( had hem toen geleend)
met die les ga je nl hoger als 0.70cm en dan is ie verplicht ( tenminste, bij hun )

maar ik heb er geen, en rijd er verder niet mee, had er ook geen last van ( behalve op en af stappen 1e keer ) eigen keuze ;)

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:15

Ik heb een body protector van Rodney Powell goed ding nergens last van ik wordt absoluut niet beperkt. Ik voel me alleen altijd zo'n body builder haha. Met dagelijks rijden rijd ik alleen met air jacket, omdat je daar helemaaaaaal niets van voelt en het is minder warm. Dat een bp slecht zou zijn heb ik inderdaad ook echt nog noooit gehoord!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:18

Ik heb zelf geen bodyprotector, ga het ook niet kopen omdat ik mijn paard ken en vertrouw. Op stal zie ik wel veel jonge kinderen met een bodyprotector rijden, ik heb het gevoel dat dit steeds vaker gebruikt word door ruiters.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:20

als ik een eigen paard zou hebben en die zou vertrouwen, zou ik ook niet met BP rijden. maar op de paarden van de manege is het wel het verstandigst :j

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:21

Maiska schreef:
Weet niet of het al gezegd is, maar na een val moet je hem officieel vervangen net als met de cap.

Nou dat valt wel mee hoor... Dat wordt een beeeetje een dure aangelegenheid. Als hij kapot is, moet je inderdaad wel denken aan een nieuwe, maar schuimrubber in je BP is wel wat anders dan het harde in je cap. Die kan inderdaad makkelijk breken en dus moet je een nieuwe bij een harde val...

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:21

Ik denk dat ik na alles zo te horen er ook 1 ga aanschaffen! :D
De prijs maakt mij opzich niet zo veel uit (ouders betalen ook wel mee :o ), maar welk model (van Airowear) hebben jullie dan? (ik had even op de site gekeken), en rond welke prijsklasse zijn die meestal?

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:21

maureen16 schreef:
ik heb er geen. ik heb er 1x mee gereden en ik vind ze irritant. je hebt weinig ruimte qua beweging en ik vind ze niet helpen

onzin, een goedzittende bp heb je genoeg ruimte qua bewegen, en tijdens het springen merk je er weinig van.
en helpen doen ze natuurlijk wel, als jij met je lijf op een sprong knalt.

ik zou als ik jou was goed bedenken of je er een wilt. voor 1x in de maand hoeft het niet perse
maar dat ligt aan je paard en het niveau wat je springt.
heb je een heter paard en is ie nogal onbetrouwbaar met rijden, of spring je wat hoger
dan zou ik het zeker wel doen :j

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:22

Hilde_Elisa schreef:
De prijs maakt mij opzich niet zo veel uit (ouders betalen ook wel mee :o ), maar welk model (van Airowear) hebben jullie dan? (ik had even op de site gekeken), en rond welke prijsklasse zijn die meestal?

als ik jou was zou ik een simpelere bp aanschaffen, aangezien hij toch niet vreselijk veel zal worden gebruikt?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:23

Maiska schreef:
Saar88 schreef:
Welke heb jij dan Maiska, als ik vragen mag?

Dacht dat ik deze had :) http://www.ej.nl/products/10000112/6830 ... PER+ADULTS

Weet niet of het al gezegd is, maar na een val moet je hem officieel vervangen net als met de cap. Ben met mijn oude 1 x keihard op het asfalt plat op de rug gevallen van mijn haf af. wat was ik blij dat ik hem aanhad.... echt heel blij :)

Niet lachen.. Had net dressuur wedstrijd gehad met mijn zwartje MET bp.
Ging toen nog even mijn vertrouwde fjord rijden, zonder zadel en zonder bp.
Om lang verhaal kort te maken, dat eindigde ook met mij op de straat,
toen ik daar lag, dacht ik nog. stom stom stom stom, heb hem net uit, hoop dat mijn ribben nog heel zijn!
Waren ze ook, was op mijn heup gevallen, maar wat baalde ik dat ik hem net uit had!

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:24

Het is wel het veiligst en volgens mij ook verplicht met springen. Ik gebruik hem alleen op springles en als me paardje heel vervelend doet en ik haar niet zo vertrouw. Ik vind wel dat je minder ruimte hebt, maar verder merk je er naar mijn mening niet zo veel van. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:25

Ik zou ook eerst voor een simpele gaan hoor... Twee jaar veel plezier van gehad, maar nu ik hem wekelijks draag op trainingen en wedstrijden wou ik er toch eentje die nog fijner is. Voor 1 keer in de week een manege les, zou ik geen bp van 200 euro aanschaffen. Daarnaast groei je nog!! Ik doe er nu jaren mee, maar jij moet nog ieder jaar een nieuwe!
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 11-01-12 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:25

iloonaa__ schreef:
Hilde_Elisa schreef:

als ik jou was zou ik een simpelere bp aanschaffen, aangezien hij toch niet vreselijk veel zal worden gebruikt?

Ja, inderdaad :D
Ik denk dat de prijs ongeveer mag lopen tot +/- 45 euro ;)

SerenePeace

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:27

Ik heb er zelf geen, en hoef er ook geen vind ik zelf.
Als je nou altijd op moeilijke paarden rijd, dan snap ik het wel, en vind ik het ook wel verstandiger!
Maar ik ben al honderden keren gevallen, en heb er nog niks aan over gehouden, dus ik geloof zelf eigenlijk niet dat ik nu opeens wel iets zou breken o.i.d.
Ook rijd ik niet zulke moeilijke paarden :o

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:29

Hilde_Elisa schreef:
iloonaa__ schreef:

Ja, inderdaad :D

volgens mij staan er ook wel een paar op http://www.ej.nl :j kan je mooi even kijken :D

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:30

Hilde_Elisa schreef:

Denk dat je eerder aan 60,- moet denken (tenzij je voor tweedehands gaat, is ook niks mis mee, was die van mij ook...)

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:33

Ik heb er ook een. Weet niet precies meer welk merk. Heb hem nu al zo'n twee jaar, en ben er heel blij mee!
Die van mij stoort mij niet, en zit ook lekker! Het is gewoon zo'n zwarte. :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:36

Sjolvir schreef:
Ging toen nog even mijn vertrouwde fjord rijden, zonder zadel en zonder bp.
Om lang verhaal kort te maken, dat eindigde ook met mij op de straat,
toen ik daar lag, dacht ik nog. stom stom stom stom, heb hem net uit, hoop dat mijn ribben nog heel zijn!
Waren ze ook, was op mijn heup gevallen, maar wat baalde ik dat ik hem net uit had!

SerenePeace schreef:
Ook rijd ik niet zulke moeilijke paarden :o

Dat heeft er dus niets mee te maken. Zie voorbeeld hierboven...

Ik heb ook geen gek paard, en ben met springen ook nog nooit gevallen, maar toch draag ik mijn BP altijd. Niet alleen met trainingen, maar ook op wedstrijd.
Beginnende ruiters doen er verstandig aan om hem wel te dragen. Verder vind ik het bij springen ook verstandig. Bij de dressuur kun je wat meer een afweging maken of dat bij jou paard wel of niet nodig is. Springen is nou eenmaal wat risico voller...

Hilde_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:37

Ik zal even kijken op de site van Epplejeck! Internet doet een beetje sloom, dus daarom zal het even duren;-)
En ja, ik rijd op de manege dus op verschillende paarden, maar het lijkt mij ook fijn om er sowieso bij springen 1 aan te hebben :)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:41

de HH op de site van EJ is 69,95. Daar rijden heel veel jonge meiden mee en lijkt mee een prima ding om mee te beginnen. Maar in een beetje ruitersportzaak hebben ze vast wel verschillende modellen die je kunt passen. Het is namelijk wel belangrijk dat ze goed passen en vooral dat ze niet te groot zijn! (die wijsheid heb ik ook pas sinds kort hoor. Heb goeie uitleg gehad toen ik mijn airowear bestelde en ik rij nu dus met een te grote BP :P )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:44

De HH, is vergelijkbaar met die van equitheme, prima ding!
Heb het er jaren mee gedaan en was er heel tevreden over.

(tot ik nu een verwend monster ben geworden van mijn nieuwe)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:50

Ik wacht nog op die van mij Sjolvir, maar ik weet precies hoe je je voelt :D
Wou m wel aanhouden na het passen, zo lekker zat ie ... Ik kan niet wachten tot ie binnen is, maar ben bang dat ik nog met dat 'lompe ding' op cc moet volgende week -O- Hahaha!
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 11-01-12 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:51

Ik heb het ondertussen voor elkaar gekregen te vergeten dat ik hem aanhad
en ben zo de auto in gestapt en naar huis gereden.