Mogen hulpteugels op wedstrijd nou wel of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Re: Mogen hulpteugels op wedstrijd nou wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:31

Heel flauw voor de ruiter, maar inderdaad, als ik zie dat iemand met een slof o.i.d. rijdt ga ik dat ook zeker melden bij het secretariaat. Regels zijn regels..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:34

Mag je een bok riempje aan je zadel?

Ik ga een bokkerd meenemen vanaf maart...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:35

Nee, een bokriempje mag ook niet, alleen bij AB pony's als het goed is. Staat ook allemaal gewoon in het reglement.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:35

Nicole987 schreef:
nicky_rilana schreef:
ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vind dat je dan gewoon nog niet klaar bent om op wedstrijd te gaan, of doet ie dit alleen op wedstrijd?

Ik rij al 20 jaar wedstrijden en die Jonge JAZZ rijd al 1½ jaar in de wedstrijden M niveau en heb al meerdere paarden naar ZZ gereden als ik nu nog niet klaar ben dan weet ik het ook niet meer :D . Dit is gewoonweg een echte stress kip die overal spoken ziet. Thuis is ze super braaf en loopt ze de sterren van de hemel. Maar ja dat is haar eigen terein, met haar eigen vriendje's en vriendinnetje's waar ze op vertrouwd.

Volgens mij, ben je nooit uitgeleerd, dus ook nooit klaar in de "paardenwereld"

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:38

Nu we het toch over het wel/niet volgen van het reglement hebben..

Wat zouden jullie doen als een goede bekende van een jury meerijdt in de klasse waar zij jureert?
Ik wil hier niet mee zeggen dat dit gelijk tot oneerlijke jurering leidt, maar dat is moeilijk/niet te beoordelen uiteraard als buitenstaander.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:40

Officieel mag het niet maar denk dat het voor de meeste juryleden niet te voorkomen is.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:41

SaBiNa_S schreef:
Waarom zou je het ingodsnaam zeggen tegen de jury?
die zien het zelf wel hoor,

Hier nog even een opmerking over. Nee, als jury zie je dat niet. Zeker bij indoor wedstrijden wordt er ingereden buiten het zicht van de jury. Er zijn maar weinig locaties waarbij je in kunt rijden in het zicht van de jury. Daarbij is de jury gewoon bezig met waar hij/zij voor gekomen is, het beoordelen van de combinatie die p dat moment in de ring is. Eventuele onreglementaire acties op het inrijterrein moeten dan via het secretariaat gemeld worden. Dus JA, wel gewoon melden!

Maar bovenal gewoon iedereen de reglementen kennen...

Dispar, dat is niet toegestaan, tenminste, je mag geen eigen familie jureren, of een lesklant of instructrice. Als je als ruiter op die manier voordeel denkt te behalen hoor je niet in de ring thuis, en ook dat mag gemeld worden. Ik ken heel veel mensen hier in de omgeving, maar die moeten ook gewoon eerlijk hun punten verdienen.
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 20-01-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:42

kleinvosje schreef:
Nee, een bokriempje mag ook niet, alleen bij AB pony's als het goed is. Staat ook allemaal gewoon in het reglement.
het regelement is pdf en krijg ik niet geopend.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:43

Chaos schreef:
kleinvosje schreef:

Het boekje is voor een paar euro te bestellen, zwak excuus als ik eerlijk ben...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:43

kleinvosje schreef:

Jij bedoelt een staartriempje, een bokriempje aan je zadel mag wel.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:45

Nee, mag niet, ook alleen bij die kleintjes.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:46

Chaos, ik heb het even opgezocht en er staat alleen iets over een staartriempje, en ik denk dat Kleinvosje daarmee in de war is.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:49

Nicole987 schreef:
Ik rij al 20 jaar wedstrijden en die Jonge JAZZ rijd al 1½ jaar in de wedstrijden M niveau en heb al meerdere paarden naar ZZ gereden als ik nu nog niet klaar ben dan weet ik het ook niet meer :D . Dit is gewoonweg een echte stress kip die overal spoken ziet. Thuis is ze super braaf en loopt ze de sterren van de hemel. Maar ja dat is haar eigen terein, met haar eigen vriendje's en vriendinnetje's waar ze op vertrouwd.

Jij zou dus moeten weten dat een slof NIET is toegestaan op het wedstrijdterrein. Die regels heeft het KNHS natuurlijk niet voor niets gemaakt.
Ook ik zou er direct wat van zeggen. En ook voor waken dat er iets aan gebeurt!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:50

Gulpje schreef:
Chaos, ik heb het even opgezocht en er staat alleen iets over een staartriempje, en ik denk dat Kleinvosje daarmee in de war is.

Ik ben niet in de war met het staartriempje. Ik heb de reglementen er even bij gepakt, en heb het stukje over borsttuig bij ABC pony's in mijn hoofd, excuses...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:55

kleinvosje"
[quote="Chaos schreef:
kleinvosje schreef:

Het boekje is voor een paar euro te bestellen, zwak excuus als ik eerlijk ben...[/quote]

Daar heb ik nu toch niks aan. Sjongejonge. Als iemand het toevallig weet krijg ik antwoord en anders niet en dan kijk ik morgen op de pc van mijn ouders.

Thanx Gulpje!!!!!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:56

kleinvosje schreef:
Gulpje schreef:

Ik ben niet in de war met het staartriempje. Ik heb de reglementen er even bij gepakt, en heb het stukje over borsttuig bij ABC pony's in mijn hoofd, excuses...

kan gebeuren, maarre, wel de reglementen wat beter uit je hoofd gaan leren als jurylid he? :+

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:58

doebidon schreef:
Het spijt me Nicole987 maar ik ben het eens met gulpje! Ieder ander houd zich aan de regels doet misschien wel vreselijk veel moeite om hun paard te trainen op onbekend terrein. Omdat jij dan op een "JAZZ" zit maakt dat een ander niet meer of minder.

Ja maar als je een JAZZ hebt dan mag je met SLOF losrijden
Staat in KNHS boek nummer 135, voor een paar euro te bestellen via de website. Kleine moeite als je t mij vraagt :')

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:59

_O-
En hoe zit het dan als je een GRIBALDI hebt? Die zijn ook vaak niet heel makkelijk!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:59

Chaos schreef:
kleinvosje schreef:
Het boekje is voor een paar euro te bestellen, zwak excuus als ik eerlijk ben...

Daar heb ik nu toch niks aan. Sjongejonge. Als iemand het toevallig weet krijg ik antwoord en anders niet en dan kijk ik morgen op de pc van mijn ouders.

Thanx Gulpje!!!!!

Scheelt je weer een paar euro ;)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:01

Gulpje schreef:
kan gebeuren, maarre, wel de reglementen wat beter uit je hoofd gaan leren als jurylid he? :+

Voorheen mocht een bokriempje niet. Daarbij heb ik ALTIJD de reglementen bij me als ik moet jureren, en als ik ergens mijn twijfels over heb, zoek ik het terplekke op...

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:06

kleinvosje schreef:
Gulpje schreef:

Voorheen mocht een bokriempje niet. Daarbij heb ik ALTIJD de reglementen bij me als ik moet jureren, en als ik ergens mijn twijfels over heb, zoek ik het terplekke op...

Lijkt me ook heel slim! Want geen mens kan het hele KNHS reglement precies uit zijn hoofd kennen

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:06

Gulpje schreef:
_O-
En hoe zit het dan als je een GRIBALDI hebt? Die zijn ook vaak niet heel makkelijk!

+:)+ _O-

Engeltje schreef:
doebidon schreef:
Het spijt me Nicole987 maar ik ben het eens met gulpje! Ieder ander houd zich aan de regels doet misschien wel vreselijk veel moeite om hun paard te trainen op onbekend terrein. Omdat jij dan op een "JAZZ" zit maakt dat een ander niet meer of minder.

Ja maar als je een JAZZ hebt dan mag je met SLOF losrijden
Staat in KNHS boek nummer 135, voor een paar euro te bestellen via de website. Kleine moeite als je t mij vraagt :')

He jakkie heb ik er toch over heen gelezen. +:)+ misschien omdat ik naar Jazz zocht en niet naar JAZZ?
Laatst bijgewerkt door doebidon op 20-01-12 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:07

kleinvosje schreef:
Gulpje schreef:

Jaja het is goed met je Kleinvosseke. Als je met je schoolmeesterwijzende vingertje tegen andere mensen dit zegt:

kleinvosje schreef:
Maar bovenal gewoon iedereen de reglementen kennen...

En daarna tegen iemand, zonder dat je zelf de huidige regels hebt gecheckt vastbesloten zegt dat het NIET mag en daarna ook nog eens onaardig gaat doen tegen die persoon omdat ze geen PDF files kan checken op haar PC ben je in my humble opinion een beetje kinderachtig bezig :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:08

Wat jij wilt... Heb twee posts daarna toch gewoon netjes sorry gezegd, is dat dan ook niet goed?
Laatst bijgewerkt door kleinvosje op 20-01-12 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:08

Gulpje schreef:
_O-

En als je nou een licht ontvlambare vuilnisbak hebt :D
Immers, echt niet alleen de zonen/dochters van bekendere hengsten kunnen druk zijn!
Daarbij vind ik als je zelfs niet zonder slof kunt rijden ook al ben je meermalig Z geweest, dat je gewoon thuis hoort te blijven of de regels hoort te volgen.