wat kan ik doen met jaarling ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: wat kan ik doen met jaarling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:00

Ik heb het idee dat ik erg slecht bezig ben.

Die van mij staat lekker hele dagen op de wei met andere paarden. S'nachts op stal met 2 maatjes in een grote ruime loopstal. En van het voorjaar gaat ie 24 uur naar buiten.
Ik probeer er minimaal 1x in de week heen te gaan. Maar soms ben ik er ook 1x in de 2 weken.
Dan zet ik hem even vast. Voetjes optillen wat poetsen en wandelen. Ben ik zo een halfuurtje met hem bezig.
Hij is al super mak. Is redelijk verkeersmak, loopt zo de trailer in en uit. Geeft zijn voeten loopt braaf. Meer hoeft hij nu niet te kennen vind ik.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:05

felicity schreef:

Die van mij staat lekker hele dagen op de wei met andere paarden. S'nachts op stal met 2 maatjes in een grote ruime loopstal. En van het voorjaar gaat ie 24 uur naar buiten.
Ik probeer er minimaal 1x in de week heen te gaan. Maar soms ben ik er ook 1x in de 2 weken.
Dan zet ik hem even vast. Voetjes optillen wat poetsen en wandelen. Ben ik zo een halfuurtje met hem bezig.
Hij is al super mak. Is redelijk verkeersmak, loopt zo de trailer in en uit. Geeft zijn voeten loopt braaf. Meer hoeft hij nu niet te kennen vind ik.

slecht bezig is het zeker niet
ieder zijn ding
ik vindt het gewoon heerlijk elke dag even met storm bezig te zijn .
ik heb een veel betere klik met hem als met me andere pony .

daniquend

Re: wat kan ik doen met jaarling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:27

gewoon lekker met hem doen wat jij wil, ik heb ook een jaarling en ik til zijn voetjes op, loop rondjes met hem buiten, ga hem binnenkort leren mee te lopen naast de fiets en met een ander paard. ook gewoon lekker veel knuffelen, dekens op gooien, alles laten zien wat je ook met een ander paard doet bv. krijgt paard 1 een zadel op laat het door je jaarling besnuffelen als jij het zadel oplegt bij paard 1 (ze zijn zo nieuwschierig op deze leeftijd en is beter als dat ze nooit wat gezien hebben want ze krijgen ook een leeftijd dat ze alles eng vinden) dus gewoon doen wat jij denkt wat goed voor hem is maar heb geen haast en hou het kort en simpel (kort concentratievermogen) en maak je geen zorgen van wat andere mensen zeggen en bouw lekker een band met hem op want je doet het goed hoor :D

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:32

felicity schreef:

Dit is zeker niet slecht, ik vind niet dat ze meer hoeven te kunnen op deze leeftijd.
Laat ze lekker groeien en sociale vaardigheden op doen in de groep, dan komt het helemaal goed :j

Maar goed, iedereen zijn ding natuurlijk!
Je kan evt aan de gang gaan met verkeersmak en trailermak maken (Dit niet te vaak herhalen), maar ik zou het rustig aandoen.