Buitenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:21

nicky_rilana schreef:
de mijne kan ik ook altijd in rijden, allen als het veel regent dat is hij voor goed, en achter een beetje nat, maar ik het droog weer, dan is hij voor echt heel zwaar en achter goed.
http://www.youtube.com/watch?v=X78-hWQE ... AAAAAAAAAA
het is vooral erg aan de kant waar het huis staat en dan links.
ps wel even je geluid uitzetten want het waait hard

maar wat heb jij nu voor bodem dan? Of lees ik er over heen :+

Nikitah86

Re: Buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:35

Bij ons op stal liggen tapijtsnippers erin, de bak blijf goed droog, geen/weinig plassen en belangrijkste: de bak wordt niet glad. Mocht je dus kiezen voor mengen raadt ik de snipers echt aan, topspul!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 09:38

moet je dan niet al een hele goede bodem / drainage hebben? want ook mijn bak is hopeloos met al deze regen. of zuigen die tapijtsnippers dan dus ook het water op of iets? Want dan ga ik dat ook maar proberen..
Probleem is dat er ook wel eens paarden hier in de bak staan, dus durf ik dat niet echt aan met snippers er in gooien omdat ik bang ben dat ze dat gaan op eten?

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:06

_Esther_87_ schreef:
Aandrukken (tractor met sleep of beter nog, rol) sproeien, aandrukken en weer sproeien. Momenteel dus alleen aandrukken aangezien sproeien vanzelf gaat ;)

Geen enkele bak wordt vanzelf goed of blijft vanzelf goed.

Onze bak is omgezet in maart, was heel zwaar toen. De laatste 2 maanden is hij super. Wel hebben we iedere 2 dagen en soms zelfs iedere dag de bak aangereden met de tractor (wiel voor wiel) en inmiddels hebben we een grote rol wat ook heel fijn werkt.

ja alleen het prbleem is dat me vader maar 1x per 14 dagen aanrijd.. ik zou hem even dit forum laten lezen, miss door de positieve reacties ook een idee?:D

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:09

Delphi2 schreef:
Ik heb ook Kokosvezels door de bak laten mengen, ze liggen er nu een jaar in en het resultaat is super!

Idd dit wekt heel goed.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 19:11

FahyaFemke schreef:
nicky_rilana schreef:
de mijne kan ik ook altijd in rijden, allen als het veel regent dat is hij voor goed, en achter een beetje nat, maar ik het droog weer, dan is hij voor echt heel zwaar en achter goed.
http://www.youtube.com/watch?v=X78-hWQE ... AAAAAAAAAA
het is vooral erg aan de kant waar het huis staat en dan links.
ps wel even je geluid uitzetten want het waait hard

maar wat heb jij nu voor bodem dan? Of lees ik er over heen :+

gewoon wit zand, je leest er niet over heen heb dat niet gezegt

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:15

oke, en hoe is jullie ervaring in de winter? het gaat dus om een goedkope oplossing! en ik wil nu echt even verder kunnen. ik kan namelijk maar 1 x pw naar een goede bak dus ik moet het verder thuis doen;p

bedankt voor al jullie reacties!!:D

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:56

Misschien van die stoffen dingesn erdoor heen doen, hoe heet dat :P?

VAn die bekleding snippers

Heeft onze bak ook, is nu gewoon nog te rijden en is geen eens drassig ofzo gewoon goed amper plassen etc.

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:59

Ik hoor alleen maar goede verhalen over kokosvezels, en vrienden van ons hebben tapijtsnippers door het zand laten ''roeren'' daar zijn ze ook heel tevreden over! :)

OpaBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 17:00

tapijtsnippers dat was het :P

Zoe96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 22:09

wij hebben zand waar je het hele jaar op kunt rijden, met veel regen zak je ook niet weg en glij je ook niet snel uit
weet alleen even niet wat voor een zand het is..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:12

ik heb ook kokos en dat bevalt erg goed.
erdoor heen laten frezen en daarna nog een paar keer wiel aan wiel aan laten rijden en je hebt een goede bak.

Panimra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 20:53

okee, en hadden jullie de bak toen al lang? want we willen wel meteen resultaat, of na een niet al telange periode.. het is dus ook de bedoeling dat het wel in de winter een beetje rijdbaar is..;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:23

nee mijn bak is in het najaar omgezet, bleek te zwaar ook na een winter aanklinken door regen. dus toen heb ik in het voorjaar kokos erdoor laten frezen.

nadat de kokos er doorheen gefreest is heb ik hem nog een keer of 6 á 8 aangereden met de auto en nu doe ik er niks meer aan.
in de zomer heb ik hem wel regelmatig gesproeid, maar dat hou ik toch wat ik er aan doe. mijn bak wordt gewoon heel snel droog en daardoor mul. fijn in de winter, maar minder fijn in de zomer.
de kokos in combinatie met sproeien in de zomer bevalt mij perfect :j

mocht je voor kokos kiezen dan raad ik je wel aan losgewerkte kokos te kopen en niet zelf te gaan plukken wat veel mensen doen. loswerkte kokos is zo'n 150 euro duurder, maar het zelf uitpluizen is echt ongelooflijk rotwerkt. als je hem losgewerkt koopt ben je alleen ongeveer een dag bezig met het netjes over je bak te verspreiden. dan laat je traktor met frees komen en laat je het ongeveer 8 cm diep doorfrezen. daarna heb ik hem wiel aan wiel aan laten rijden met een loader en toen was hij eigenlijk al bijna goed. een maand later was het wat ingezakt en was hij perfect.
totale kosten ongeveer 800 euro geloof ik.

Manegekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:42

Houtsnippers helpt denk ik wel ja.
en niet elke dag paarden erin laten lop[en

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:55

Panimra schreef:
okee, en hadden jullie de bak toen al lang? want we willen wel meteen resultaat, of na een niet al telange periode.. het is dus ook de bedoeling dat het wel in de winter een beetje rijdbaar is..;)

kokos wordt niet glad, als je dat bedoeld.
tegen vorst helpt uiteindelijk alleen een binnenbak.