Ryjajejo schreef:Wat ik me afvraag er zijn toch wel dingen die met een standaard keuring niet naar boven komen? Epilepsie of iets soortgelijks bijvoorbeeld, valt dat eruit te halen met een "standaard aankoop keuring"?
Ik ken een paard wat te koop staat op dit moment, het word aangeboden als een gezond paard en mag natuurlijk gekeurd worden, heeft een goede papieren en als je de advertentie leest, het paard ziet of rijd is er niets wat er op wijst dat het ziek is.
2 mnd geleden vond ik haar in de wei ( ze liep samen met de mijne) en zat ze midden in een aanval, veearts gebeld en laten behandelen, (natuurlijk ook de eigenaar laten komen). Die zei dat het kantje boord was en als we haar niet gevonden hadden ze in de aanval was gebleven. Door de medicijnen die toen zijn toegediend is wel haar veulen afgekomen, maar verder heeft het paard aan die aanvallen niets overgehouden. V.A. zei toen het grondig te laten onderzoeken omdat het gevaarlijk kan zijn met rijden etc.
Er is nooit meer wat mee gedaan, het paard is alleen te koop gezet. En verplaatst naar een andere stal omdat ze hier teveel commentaar kreeg op het feit dat ze er niets mee deed.
Durf er niet aan te denken wat er kan gebeuren als je er op zit met rijden het geen ik toen gezien heb maakte me al bang en ik stond er alleen maar langs, laat staan als het zou gebeuren als je er op zit.
Kun je hier verder iets mee doen? Zowel aan keuring / onderzoek als naar de eigenaar toe?
Politie bellen. Dit is gewoon misdadig.