[EG] Ong. 18 jarige Shet vosmerrie met liptatoeage

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peer12

Re: [EG] Ong. 18 jarige Shet vosmerrie met liptatoeage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:04

Jammer, het was leuk geweest als Lely een dochter van Wilma was...
Bedankt voor het geven van de nummers, ik ben toch wel nieusgierig naar die veulens!
Ik hoop dat je die tattoo nog leesbaar kunt krijgen. Wat ik denk is dat Lely's stamboeknummer met 10, 11 of 12 moet beginnen, waarschijnlijk met 11 (omdat ze miss. uit 1993 is).
Maar goed, als je de hele lijst met nummer 30 hebt, gehad zal dit ook niet veel helpen

Wat ik nog wel bedacht; kan het niet zijn dat Lely ergens anders ingeschreven stond, bij het NMPRS ofzo?
Daar hebben ze volgens mij ook shets

Yaril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:18

Dat zou kunnen. Of de dierenarts heeft zich vergist en ze is ouder dan we denken... Daar zinspeelde die mevrouw ook al op. Ze zij dat ze vaak genoeg dierenartsen zich heeft zien vergissen in de leeftijd.

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 20:46

Kan ook nog ja
Maar dan zou je toch denken, als ze bij het NSPS ingeschreven staat, dat ze in die lijst met pony's van wie het nummer eindigd op 30 moet staan?

Yaril

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 21:54

Ze heeft de hele lijst doorzocht met het nummer 30 er in. De kunnen alleen een op cijfer zoeken. En dan komt er een lijst tevoorschijn waar dat nummer in voor komt. Ongeacht op welke plek. Ze kunnen ook niet op kleur of geslacht zoeken. Niet het meest efficiente zoeksysteem dus. Dat verklaart misschien de onwelwillendheid van sommige medewerkers van het stamboek, om dingen uit te zoeken. Om een kort verhaal lang te maken;) :omdat ik dacht dat ze in de jaren '90 geboren was hebben we verder niets met die informatie van de jaren '80 gedaan. Ook nog een optie dus. Er waren een aantal voskleurige merries uit de jaren '80. Meerdere uit '84 en nog een aantal. Dus de volgende keer dat de dierenarts komt haar even vragen. Of even kijken of er iemand op de manege is die ook een beetje verstand van tanden heeft. Daarna nog maar een keer naar het stamboek bellen. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze idioot veel ouder is. Denk ik... Dat ze grijs word is echt van de laatste twee á drie jaar. Maar misschien is het met paarden net als met mensen, dat de ene eerder grijs word dan de ander.

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:30

Dat zou wel kunnen ja. Wilma is nu 27 en echt helemaal grijs op haar hoofd, maar Vita een andere shet is 28 en die is helemaal nog niet grijs.... Dus ja...
Hopen dat een dierenarts uitkomst biedt wat betref de leeftijd! Spannend...

Yaril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:06

Ik heb geprobeerd met voedselkleurstof de tatoo weer leesbaar te maken. Helaas heeft het geen effect gehad. Nog steeds niks leesbaars. Iemand nog andere ideën om het leesbaar te krijgen?

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 15:00

Jammer dat het niet gelukt is! Misschien is het net als tattoo's bij mensen, dat ie op een gegeven moment gewoon weg is? Dat zou wel heel erg zonde zijn.

Zou het misschien kunnen dat Lely helemaal niet in Ned. geboren is? Dat ze uit Belgie, Engeland of Duitsland of iets komt? Misschien weet iemand of ze daar ook met liptatoo's werk(t)en?

maritbrouwer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:01

Hee, ik heb even alles gelezen, en misschien is het nummer '30' niet het laatste nummer, maar de middelste, of de eenalaatste ? Veel succes !

Yaril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 23:32

Peer12 schreef:
Jammer dat het niet gelukt is! Misschien is het net als tattoo's bij mensen, dat ie op een gegeven moment gewoon weg is? Dat zou wel heel erg zonde zijn.

Zou het misschien kunnen dat Lely helemaal niet in Ned. geboren is? Dat ze uit Belgie, Engeland of Duitsland of iets komt? Misschien weet iemand of ze daar ook met liptatoo's werk(t)en?

Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Of ze is ouder dan we denken. Ik zal de dierenarts de volgende keer vragen als ik haar zie. En de keurmeester langs laten komen. Misschien dat hij een familielijn kan achterhalen of een trucje heeft om het nummer toch nog tevoorschijn te toveren.

maritbrouwer schreef:
Hee, ik heb even alles gelezen, en misschien is het nummer '30' niet het laatste nummer, maar de middelste, of de eenalaatste ? Veel succes !

Dat zou kunnen. Maar de vrouw van het NSPS heeft alle nummers met het nummer 30 er in nagetrokken )ze kunnen de zoekopdracht niet verder verfijnen dan het nummer). Er kwam maar een voskleurige merrie in de jaren ´90 voor in het stamboek. En die leeft niet meer. Dus dat is haar niet. :)

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 15:04

Hopen dat de dierenarts dan wel een redelijke schatting van haar leeftijd kan maken!
Op de foto's lijkt ze trouwens niet echt héél oud, maar ja schijn bedriegt soms :)
Ben trouwens wel benieuwd hoe een keurmeester dat dan doet. Lijkt me zo moeilijk om dat te zien!

Yaril

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 22:38

De foto's zijn al wat ouder. Deze zijn gemaakt tussen 2004 en 2007. Maar ze is niet echt heel erg veranderd. Behalve dat haar manen wat langer zijn en dat ze grijs word. Ik heb iemand op de manege haar leeftijd laten inschatten. Ze zij dat ze in ieder geval niet jonger is dat 18/19 jaar. Maar of ze ouder is kon ze niet goed zien zonder mondklem. Zo kon ze de kiezen niet zien.