Wat is nou echt een fijne cap?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xSimonee

Re: Wat is nou echt een fijne cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:57

BR Zenith

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:05

Babetteh schreef:
Patriesja schreef:

Jaaaa, ik heb al regelmatig gehad dat een stalgenootje vroeg; "eeeeeeeeh, bang voor vallende bakstenen???"

haha! ik herken de situatie! is het ook de speed air?

Hier ook hetzelfde. ik heb eigelijk altijd alles al gedaan en denk dan, ohja, de captas is nog leeg.

Ik heb de GPA Carbon, maar eigelijk omdat ik geen andere cap pas.
Ik heb de cap van casco gehad, toen ik net begon met rijden, was toen 5 jaar, en toen al hoofdmaat 57, paar jaar later toen ik 9 was overgaan naar maat L van de casco.
Toen ik een jaar of 11 was heb ik de harrys horse pro gekocht, maat 62, ze zijn niet groter, maar die begon zo te knellen. Toen naar divoza gegaan, tja, en echt de enige die paste was de gpa carbon, en dat is ook de enige gpa die ze in 62 hebben, maar ik draag die cap nu al met 2 jaar plezier. Hij begint nu inmiddels wel een beetje te stinken, kun je hier iets aan doen ? :o :o

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:08

Babetteh schreef:

Uuuuuhm.....GPA Carbon geloof ik?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:10

Ik heb er eentje van HH, prima ding en heb met de vorige een flinke smak gemaakt zonder zelf al te veel schade te hebben. Zilco heeft ook fijne.

Babetteh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:19

Patriesja schreef:
Babetteh schreef:

Uuuuuhm.....GPA Carbon geloof ik?

Ik had zo'n GPA titium voor mijn speed air.. vond ze ook heerlijk zitten en de carbon vind ik hartstikke mooi!
Toch voor speed air gegaan, en heb er geen minuut spijt van gehad :D

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:31

Ik heb zelf een horka hawk :).. ( zeker vanaf me 15e..) maar deze past niet meer goed. Nu heb ik voor kerst een BR Viper gekregen (geheel zwart) Dus nu zweeer ik bij deze. Ik merk niet eens dat hij op mijn hoofd zit.. en was bij agradi afgeprijst tot 62 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:17

Die onthou ik ook :j

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:35

Ik heb een HH, en door een flinke val haast geen schade. Heb natuurlijk toen wel een andere HH gekocht :)

scilla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:31

ik heb een HH, maar heb net een nieuwe besteld een BR zenith met Swarovski kristallen

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:34

Ik heb een blauwe Charles Owen met een crème kleurige sluiting, ben ik zelf echt zeer tevreden over. :) Ziet er, naast dat 'ie fijn zit, ook nog eens chique uit!

jasmijn89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:46

ik moest en zal een speed air hebben! en dus gekocht, helemaal tof..
maar om nu te zeggen dat hij zo geweldig zit, nee hoor.. ik vind van niet, het past mij gewoon niet goed.
heb hem dus maar weer snel verkocht, heb nu weer een titium met de 'nieuwe' binnnen kant, ook te wassen en lekkere ventilatie en heb hem ook vaak nog op met afzadelen! vergeet hem gewoon af te doen.
hoewel mij zus een uvex heeft en die had ik laatst eens even op, en die zit toch ook wel heel lekker moet ik eerlijk zeggen (eigenlijk tegen mijn zin in haha, omdat ik altijd GPA wil..)
hij zit heel luchtig en enorm licht, denk toch maar dat ik die erbij neem voor de zomer maanden..
daarbij is hij een stuk goedkoper weet niet precies wel type ze heeft maar was rond de 200 euro.
(maar ook net zo prijzig te maken als je maar wil qua kleuren en materiaal zag ik op de site)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:51

Ik heb zelf een Charles Owen, heel erg comfortabel. De Wellington Classic ter verduidelijking. Kosten, 220 euro. Hiervoor had ik een Kavalkade cap, die absoluut niet(!) comfortabel was. Ik kon opzij schuiven, aan de zijkant kon er gewoon een pink onder, maar op m'n voorhoofd bleef het maar drukken. Wat dat betreft geef ik dan liever wat meer geld uit voor comfort.

Heb laatst een BR Zenith op gehad, weliswaar een maat te groot, maar deze zou een stuk beter passen dan de kavalkade. Is ook beter voor de portemonnee. :)
Heel andere pasvorm dan Kavalkade en HH. Wat je ook nog kan proberen als Kavalkade en HH niet goed zitten, is Horka. Deze hebben ook een GPA-achtige cap, zit erg aangenaam!

Sierra_Shaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:37

Rij al zoooo lang met een horka hawk, en zou ook nog ff niet anders willen

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 05:30

Voor de training heb ik de BR Zenith en voor op wedstrijd de Kep Italia
Kep Italia zit wel beter maar is ook wel véél duurder...

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 05:39

Heb 8 jaar lang een Harry's Horse Pro Plus gehad (zwart, +-55 euro, nu sinds een half jaar een Uvex (gewoon zwart, +- 100 euro) en ik moet zeggen dat ze allebei heerlijk zitten, maar de Uvex is gewoon een stuk lichter en luchtiger :) (Bovendien kan je de binnenkant wassen en is ie zowel in hoofdomtrek als in de hoogte verstelbaar :) ).

Chocotofe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:05

Ik had vroeger ook een global, zo'n gewone, daar was ik wel tevreden over, maar die werd me vrij snel te groot (de mousse van de vulling verminderde ofzo, en de cap werd me daarmee te groot)
heb toen lang gespaard en ik heb nu de Charles Owen Ayr8, ik ben er heel tevreden mee !

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:13

Ik ben erg fan van Uvex. Zit lekker, zweet niet en wasbare voering (nieuwe voeringen zijn ook te koop). Ideaal!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:14

HH pro plus, krijg ik geen hoofdpijn van en dat zegt wat :')

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:24

Ik heb van alles gehad, Casco (zit inderdaad niet lekker, en nadat ik hem een keertje verloor op buitenrit toen mijn paard er vandoor schoot, heb ik dat ding weg gemieterd), HH, Kavalkade. Die laatste twee zaten op zich wel prima, maar hebben weinig ventilatie.
Nu heb ik een Uvex, wel het iets duurdere model de FP3 Active.
Afbeelding
Die is ook verstelbaar, het is erg fijn dat de voering uitneembaar en wasbaar is, de ventilatie is top. Het is even een investering, maar ik ben wel heel blij met deze helm.

ukkielinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 15:35

Zelf heb ik de GPA Titium en de GPA speedair.
Erg fijne caps maar hangt ook een redelijk prijskaartje aan

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:19

Ik heb eens in de uitverkoop een Horze cap gekocht. Hij zit een stuk fijner dan mijn HH cap en het mooie is dat hij nu weer in de uitverkoop is bij Horze, voor maar 30 euro geloof ik. In grijs en bruin. Aanrader!

Marleeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:29

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:49

Ik heb een casco cap die heb ik van de week gekocht en die bevalt me erg goed, hoedendoos en extra voering erbij.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:53

Ik wil geen casco meer.

Denk dat ik de HH pro plus ga passen, die uvex en de equitheme. De BR Zenith ga ik ook proberen :)

Annika__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:55

Ik heb een Harry's Horse cap, was rond de zestig euro, en ik vind hem heerlijk zitten. Heb de oude variant, waarbij de ruimte voor de oren nèt wat smal is, dus gebruik deze cap voor de wekelijkse les op school, die woont in mijn schoolkluis. De nieuwe variant heb ik ook, die bevalt me beter omdat ze erachter gekomen zijn dat je beter iets meer oorruimte kunt creeëren voor meer comfort, dus dit is de cap die in de kast op stal woont.