Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
morgen ga ik ze heel vroeg buiten zetten (ze zijn 's nachts altijd op stal, overdag in de paddock) en als het mij te dol word met het vuurwerk of als ze onrustig worden ga ik ze binnen zetten.
Gypsy schreef:Vandaag het laatste stuk van onze buitenrit even door het dorp gegaan, wil je geloven dat ik harder schrik van dat geknal dan die paarden? We liepen op nog geen 10 meter van een paar jongens die wat afstaken en paardlief stond er heel vrolijk naar te kijken. "Oh... Da's wel interessant op zich."
Pluizebolpum schreef:Gypsy schreef:Vandaag het laatste stuk van onze buitenrit even door het dorp gegaan, wil je geloven dat ik harder schrik van dat geknal dan die paarden? We liepen op nog geen 10 meter van een paar jongens die wat afstaken en paardlief stond er heel vrolijk naar te kijken. "Oh... Da's wel interessant op zich."
Mja, daarom laat ik ze, als het geknal begint, maar staan. Ik ben dan diegene die het liefst keihard terug naar stal rent terwijl paardlief hooguit wat verveeld omkijkt. Het zou zo zonde zijn als ik ze met mijn neurotisch gedrag zou aansteken...

karev schreef:bovenluike dicht ivm evt vliegende pijlen, radio aan, en verder zoeken ze het maar uit. Als ze willen flippen doen ze dat maar alleen, zie ik ze om half 1 wel weer. Ik heb een fjord op stal, en van stalgenootje een x fjord/arabier welsh, en die kan zich erg druk maken, maar ja, het is maar even, en ze moet zich er maar even door heen slaan. Mijn fjord geeft haar op dat moment wel steun
iklieftponys schreef:karev schreef:bovenluike dicht ivm evt vliegende pijlen, radio aan, en verder zoeken ze het maar uit. Als ze willen flippen doen ze dat maar alleen, zie ik ze om half 1 wel weer. Ik heb een fjord op stal, en van stalgenootje een x fjord/arabier welsh, en die kan zich erg druk maken, maar ja, het is maar even, en ze moet zich er maar even door heen slaan. Mijn fjord geeft haar op dat moment wel steun
Jij hebt zeker nog nooit een paard écht zien flippen in z'n stal??![]()
Ik heb een arabiertje hier staan, samen met een shetlander.
shetlander is geheel bom-proof en vind alles wel best qua knallen, helaas geldt dat voor m'n arabier niet. die is de hele dag al heel erg onrustig en schrik overal van. Ik zorg dat ik er iets voor 12 ben en dan hebben ze om 12uur beide een grote bak slobber voor hun neus staan en hoop ik dat ze rustig blijven.
m'n shetje helpt me vast wel met hem rustig houden![]()
allemaal een gelukkig nieuwjaar gewenst!
HorseyDude schreef:Uh, klein vraagje: waarom? naar mijn weten is vuuwerk afsteken (landelijk dan!) maar ééns per jaar. En dat is meestal rond oud en nieuw, dus met de feestdagen...