paarden en vuurwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 23:08

Ja, het is vervelend he!
Gelukkig is mijn paard er al wat aan gewend, hij is inmiddels al11!
Maar goed, gewoon diep ademhalen en je voornemen dat oud en nieuw ook weer snel voorbij is, als je paard echt bang is voorvuurwerk breng hem dan naar een vuurwerkvrije omgeving, misschien helpt dat?

ikke_draver

Re: paarden en vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:07

@ Horselover

ik heb hier OA een fries van 23 bijna 24 en zelfs hij is nog bang voor vuurwerk,
sommige paarden leren het blijkbaar op hoge leeftijd nog niet XD

goed voeren helpt wel tot nu toe. ( ze zijn hier al aardig bezig met pijlen & carbid )

rustigere omgeving niet te vinden hier. ookal hebben we hier tog nog wel de rustigste buurt in de omstreken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:10

Adrienna schreef:
Mijn paarden (lekkere coole tinkers) reageren er niet eens op, af en toe staan ze naar de lichtflitsen te kijken, maar verder geen kik (eten is belangrijker)
De paarden (kwpn) in de wei ernaast stuiven met elke knal echter de hele wei door, terwijl de mijne staan te kijken alsof ze gek zijn, rennen daar word je moe van....
Ze staan trouwens op een halve hectare aan de rand van een woonwijk, 24/7 buiten met inloopstal.
Vanavond lekker wat extra hooi, dikke knuffel en dan morgen vuurwerk opruimen.

goh, dat zou mijn anda kunnen zijn

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 00:12

mijn paardje trekt zich er gelukkig niet echt wat van aan (ff afkloppen) maar het is inderdaad nogal irri, siervuurwerk is wel leuk maar die knallen en gillen hoeen van mij niet ;(

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:44

Gelukkig 2012!!!

Ik ben net binnen van bij de paardjes... het vuurwerk begon om 17 uur, heb ze om 18 uur binnengezet.... en nu is het hier nog steeds oorlogsgebied. Om half 12 brak de hel los.... niet normaal!

Maar die "wensballonnen" .... maakt geen lawaai, maar.... daar heb ik het dus ook niet mee! Gelukkig dat we in een "natte periode" zitten! Ik heb er eentje brandend naar beneden zien komen.

Vorig jaar kon ik mijn paardjes terug lossen om half 3, ik hoop dat het nu wat eerder is. Had ze goed wat hooi gegeven, en een radio :+ Eigenlijk viel het nog mee, behalve tussen 24 uur en 00.30 uur... Toen ben ik ze gaan kalmeren....

Aan ieder van jullie een geweldig 2012!!!!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 01:46

Ja dat is inderdaad wel erg vervelend.
Maar zo zullen er altijd van die mensen blijven, die het wel grappig vinden.

Gelukkig vind mijn pony het vuurwerk niet zo eng. :D

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:28

hier is alles goed verlopen en toen we ff gingen kijken toen t buiten losbarstte stonden ze lekker te eten.
en de grootste angsthaast stond zelfs te suffen ! :)

LientjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:08

Ben blij dat mijn pony er niet bang van is ! en Gelukkig is oud en nieuw maar 1x per jaar

jaxbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:32

Je kan het geluid van vuurwerk opnemen en veel afspelen bij je paard. Misschien went hij aan het geluid.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:40

Mijn paard stond op stal, ik weet niet hoe ie reageerde..