Het bekende dubbeltje op de 1e rang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Het bekende dubbeltje op de 1e rang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:26

Paard is wel heel erg ingevallen in de flanken en houdt zijn rug heel erg strak.
Maar goed, voor dat geld moet je dan ook niet miepen.
Het klinkt ook wel oke.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:01

Moet me wel heel erg vergissen als dat geen draver is > nix mis mee, ik heb er zelf 2 :D , maar voldoet die dan wel voor wat dit meisje ermee wil? Ik vind het een plaatje om te zien, maar om nou alleen op de prijs af te gaan... Vergis je niet, dravers zijn super harde werkers, maar ook heel gevoelig en niet voor iedereen geschikt.
Ik zou toch eerst even bellen over de afstamming is, dan weet je het gelijk en kun je je de reis eventueel besparen ;-)
(straks zit ik er helemaal naast, dat kan natuurlijk ook ;-)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:05

Sorry, maar ze hoeven niet altijd hoog aan de prijs te zijn, het kan een heel leuk paard zijn. Natuurlijk geen ZZ-dressuurpaard, maar het kan wel hoor.

En wat is er mis met een draver? het is echt van een superras en met een super karakter, dus die prijs is gewoon eerlijk voor een draver dat niet koerst, maar als rijpaard verkocht wordt.

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:06

Ik zou ook zeker wel gaan kijken, paarden zijn op dit moment gewoon heel weinig waard. Wel zou ik iig. bij eventuele aankoop een klinische keuring doen, ookal is het maar 750 euro. Als het paard echt wat mankeert dan zijn de dierenartskosten waarschijnlijke heel wat hoger dan de klinische keuring plus het emotionele leed wat je er dan nog bij krijgt.

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:09

@ragdollcat: :z Misschien even lezen: ik heb zelf 2 dravers, ik vind ze geweldig. Maar dat betekent niet dat iedereen daar mee overweg kan. Je koopt een paard omdat ie die voldoet aan je wensen, niet omdat die maar 750 kost...

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:11

Wat verwacht dit meisje van een paard? Alleen bosritjes en reacreatie? Of moet hij ook een b proefje kunnen of een sprongetje?
Hoeveel informatie heeft ze van deze mensen gekregen?
Als hij echt leuk is en heel lekker rijdt (waarom zijn er geen rij-foto's vraag ik mij af!!!!), dan nog vraag ik mij af wat er met het paard aan de hand is. Zeker omdat ze 'haast' lijken te hebben bij de verkoop.
IEDER paard zou ik klinisch laten keuren. Dat zijn de kosten niet in verhouding met wat een paard per maand kost.
750 euro is een hoop geld als ie eenmaal thuis rijp blijkt voor de slacht. Bovendien heb je dan al het verdriet etc etc.
Vind het een belachelijk laag budget en vraag mij oprecht af of dit meisje niet beter een jaar langer door kan sparen.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:42

Leuk dravertje in de advertentie. Deze mensen verkopen vaker uitgekoerste paarden en ik ben nooit verhalen tegen gekomen dat ze kopers hebben besodemieterd.
Het paard ziet er op de foto's verder gezond en gewoon goed uit.
Je zou de officiele naam even moeten vragen, dan is hij gemakkelijk na te zoeken via de NDR en weet je iets over zijn koersverleden.
Als deze gezond is, kan een liefhebber er nog jaren plezier van hebben.
Ik heb beslist niet het idee, dat hier addertjes onder het gras zitten.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:36

Ben ik nou gestoord?
Ik zie geen advertentie?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:28

Lieffiefi schreef:
Ben ik nou gestoord?
Ik zie geen advertentie?

Ben ik ten minste niet de enige die dat denkt.

Ik heb 5 jaar eigenlijk ook zoiets meegemaakt. Man verkocht een 6-jarige ruin voor 1000 euro, geen rijfoto's beschikbaar. Nou, als we dan kijken naar hoe veel de prijzen zijn gedaald komen we ook ongeveer rond dit bedrag. Prima, wezen kijken naar het paard, had geen klachten, en mocht hem ook gewoon onder het zadel proberen. Ik had een klik met het paard, dus gekocht, en de volgende dag stond hij voor de deur.
Nou had hij wel érg veel gemeen met een draver die ik wel eens reed, en daarbij een moeilijke galop en aanleg voor telgang en tölt. Dus tjah, dan kun je moeilijk denken dat het geen draver is. Na een mailtje met het ndr met daarin zijn transpondernummer ben ik zijn echte naam te weten gekomen.

Ik heb nog altijd veel plezier met mijn paard, maar moet er dan wel bij zeggen dat het karakter van een draver mij erg ligt. Daarbij heb ik er vrede mee genomen dat men mijn paard altijd ziet als te min voor mij, en dat ik zelf ook weet dat mijn draver geen dressuurpaard is en dit ook niet zal worden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:41

als je even op marktplaats kijkt bij de paarden dan zie je hem... kan niet missen!!!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:49

RusselNuwell schreef:
Lieffiefi schreef:
Ben ik nou gestoord?
Ik zie geen advertentie?

Ben ik ten minste niet de enige die dat denkt.

Ik heb 5 jaar eigenlijk ook zoiets meegemaakt. Man verkocht een 6-jarige ruin voor 1000 euro, geen rijfoto's beschikbaar. Nou, als we dan kijken naar hoe veel de prijzen zijn gedaald komen we ook ongeveer rond dit bedrag. Prima, wezen kijken naar het paard, had geen klachten, en mocht hem ook gewoon onder het zadel proberen. Ik had een klik met het paard, dus gekocht, en de volgende dag stond hij voor de deur.
Nou had hij wel érg veel gemeen met een draver die ik wel eens reed, en daarbij een moeilijke galop en aanleg voor telgang en tölt. Dus tjah, dan kun je moeilijk denken dat het geen draver is. Na een mailtje met het ndr met daarin zijn transpondernummer ben ik zijn echte naam te weten gekomen.

Ik heb nog altijd veel plezier met mijn paard, maar moet er dan wel bij zeggen dat het karakter van een draver mij erg ligt. Daarbij heb ik er vrede mee genomen dat men mijn paard altijd ziet als te min voor mij, en dat ik zelf ook weet dat mijn draver geen dressuurpaard is en dit ook niet zal worden.

En ik maar denken dat het door mn koorts kwam :brr:

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:53

Het paard is nu zelfs nog maar €500 euro. Ik denk dat de eigenaar hem gewoon heel snel kwijt wil.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:12

is geen raar verhaal hoor. Elke dag dat het paard blijft staan kost geld en in deze tijd is het moeilijk te verkopen.
Wie weet in wat voor vreselijke situatie de verkoper zit en echt niet meer voor het dier kan zorgen!!

xJitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:20

Dat paard zag ik laatst toevallig langskomen op Bokt (eigenaresse zit dus ook op bokt..)
Ik vind het niet echt onbetrouwbaar overkomen hoor.. Ze zegt dat hij weggaat omdat ze zwanger is, en ik kan me best voorstellen dat je dan wilt dat hij snel een nieuw huisje krijgt om verder te gaan met rijden :)

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 17:26

Ach weet je, het is niet dat ik de verkopers niet vertrouw hoor! Maar ik vind het wel een beetje te mooi om waar te zijn, als je ziet wat je er allemaal bij krijgt, beestje is pas 12 jaar. Wel vind ik het raar dat er geen foto's beschikbaar zijn van onder het zadel, maar goed.

Degene die interesse heeft is (net) 18 jaar, maar een nog vrij beginnende ruiter. In ieder geval erg onzeker en durft er niet echt aan te rijden. Wellicht is zo'n paard voor haar ook wel veel te fel. Daarbij zou ze hem op een stal zetten waar hij wel lekker in de winter en zomer buiten kan lopen (paddock of wei) maar waar verder geen bak is, ook niet in de buurt. Dus het worden enkel en alleen buitenritten en strandritten. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n ruin zijn koerstalenten eens op het strand gaat uitproberen... Maar goed, had begrepen dat de verkoopster had laten weten dat er veel interesse voor haar paardje is, dus waarschijnlijk lost dit probleem zichzelf op... Ze was namelijk al in de toestand dat ze niet meer "wilde gaan kijken" maar al sprak over "kopen en ophalen". Dus dan denk ik dat mijn aandeel daarin niet meer nodig is....toch?!

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:30

Ik ken dit paard persoonlijk, is van een stalgenootje en kom dagelijks met haar en haar paard in contact. Mocht iemand er iets over willen horen laat het maar weten. Het klopt inderdaad dat ze zwanger is en daarom haar paard verkoopt. Ze wil hem een leuk huisje aanbieden en de 'haast' met de verkoop heeft inderdaad te maken met het feit dat ze door haar buik er niet goed meer mee kan rijden en hij dus niet de beweging krijgt die hij verdiend. Overigens rijd ik er wekelijks mee dressuur prive les dus mocht iemand iets willen weten dan hoor ik het wel :)

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:31

Laatste zin is niet helemaal ABN geformuleerd zie ik, mijn excuses! Denk dat iedereen hem ondanks de foute zinsopbouw wel snapt :)

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:24

Ik weet precies welke advertentie je bedoeld. Er stond een aantal dagen geleden geen prijs bij, ben zelf ook op zoek naar een leuk recreatie paardje. Contact opgenomen, maar vrijwel meteen weer afgekapt. Beest moest zo snel mogelijk weg, prijs werd steeds lager ect. Voor mij een reden geweest om verder te zoeken.

Zag de advertentie er vandaag weer opnieuw opstaan.. Je kan natuurlijk best gaan kijken, misschien zijn we tegenwoordig allemaal wat te bevooroordeeld over mensen, maar er worden nou eenmaal 'rotte' paarden verkocht als zijnde top knol van de maand :+

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:26

Deze is niet rot, Bon-ita, hij moet gewoon weg.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:19

als je de prijs zo ziet.. wordt ie ook niet verkocht als topknol van de maand... dus dat valt mee.

je weet het gewoon nooit.. de duurste paarden kunnen ook wat mankeren

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:27

Een draver voor dat geld is heel normaal, die liggen altijd rond die koers qua prijs.

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:46

Deze draver staat ook hier op bokt te koop. Als ik in de berichten van de verkoper kijk is het paard pas in oktober aangekocht en was ze eind oktober nog op zoek naar een passend zadel. Zwangerschap kan, moet dan wel heel snel zijn gegaan ineens, maar met een paard wat zo snel al weer weg moet voor zo weinig na 2 maand zou ik ook terughoudend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:49

Wat is de stokmaat?? Misschien staat beest wel lang te koop en willen ze er van af...je moet eens weten toen ik voor een paard ging kijken, wat voor brakke zadels er bij werden verkocht, daar bevuil je je kliko nog niet eens mee, maar toont wel leuk in advertentie.
Dat zadel niet geschikt is, is voor mensen met weinig geld en verstand niet iets wat ze kunnen bedenken, hebben ze tenminste al meteen een zadel :P

Edit, lees nu dat het paard bekend is.

Maar zoals ik het stel, komt ook zeker in deze crisistijd veel voor...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:59

voor een draver niet een hele gekke prijs toch?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:04

Ohhhh tis een draver? Daar kan je ook, zeker nu, weinig voor vragen. Gewoon gaan kijken inderdaad.

Ik heb ook wel eens zo paarden gekocht hoor...Inladen en wegwezen, heb altijd mazzel gehad ;-)