Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:21

roset met een envelop :o Ik vind het zo gek dat je een borstel /paardensnoepjes of een zak voer kan winnen.. Ik weet niet hoor, borstels genoeg.. Een statiedeken vind ik ook leuk (sponsors?) :D En inderdaad 1e prijs toch minimaal het inschrijfgeld :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:24

Ik vind het allebei leuk! Wat ik weer minder leuk vind zijn cadeaubonnen die je bij ons in de regio dus allemaal wint.
Dan ben je een soort van verplicht om iets te kopen bij de ruitershop terwijl je helemaal niks nodig hebt.
Bekers heb ik nog helemaal niet gewonnen, nog nooit (wel eerste prijzen) en ik zou het wel echt heel erg leuk vinden om een beker te winnen maar dan ook wel een beetje beker :P (ben tennis bekers gewend)
En anders gewoon contant prijzen geld in een mooie envelop

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:45

orienta schreef:
Het gaat toch om het behalen van winstpunten en niet van een prijs Superlise?

Nou bij mij gaat het vooral om mijn plezier en natuurlijk dat van mijn paardje ;)

Ik schrijf me alleen maar in voor een wedstrijd waar geldprijzen zijn te winnen. Allemaal heel leuk en wel die andere prijzen of bekers, maar ik vind het startgeld te duur om er een zakje paardensnoepjes (die mijn paard overigens niet eens lekker vind) voor terug te krijgen. Meestal betaal ik €10,- per proef en dat zo'n 3 x in de maand wordt toch al een heel bedrag, en dan hebben we het nog niet over de zomer als we 2 proeven rijden, dan ben ik altijd blij als ik een geldprijsje mee naar huis mag nemen :j

Maar das mijn mening :o

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:47

Regallie schreef:
orienta schreef:
Het gaat toch om het behalen van winstpunten en niet van een prijs Superlise?

Nou bij mij gaat het vooral om mijn plezier en natuurlijk dat van mijn paardje ;)

Ik schrijf me alleen maar in voor een wedstrijd waar geldprijzen zijn te winnen. Allemaal heel leuk en wel die andere prijzen of bekers, maar ik vind het startgeld te duur om er een zakje paardensnoepjes (die mijn paard overigens niet eens lekker vind) voor terug te krijgen. Meestal betaal ik €10,- per proef en dat zo'n 3 x in de maand wordt toch al een heel bedrag, en dan hebben we het nog niet over de zomer als we 2 proeven rijden, dan ben ik altijd blij als ik een geldprijsje mee naar huis mag nemen :j

Dat ook natuurlijk.

Tja startgeld kost nou eenmaal wat maar het is geen verplichting om wedstrijd te rijden ;)

_Jessie

Re: Ik mis het eremetaal op wedstrijden, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:51

zo 3x in de maand starten tikt aardig aan dan kan ik wel begrijpen dat je alleen inschrijft op wedstrijden met prijzengeld. Ik zou daar wel eerder voor kiezen dan cadeaubonnen :j

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:54

Citaat:
Citaat:
Nou bij mij gaat het vooral om mijn plezier en natuurlijk dat van mijn paardje[/b] ;)

Dat ook natuurlijk.

Tja startgeld kost nou eenmaal wat maar het is geen verplichting om wedstrijd te rijden ;)

Daar heb jij ook helemaal gelijk in, daarom is het extra leuk als je weer wat geld mee naar huis mag nemen

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:22

Ik vind gebruiksartikelen eigenlijk wel het leukst. Bijvoorbeeld een halster of een borstel. Ik heb eens een setje camouflagekleurige bandages gewonnen. Staat hartstikke lelijk bij mijn paard, maar ik kende iemand die juist alles in die kleur had en die was er zo blij mee dat ze een setje witte voor mij heeft gehaald. :D
Wat ik wel leuk vind is als bijv. m'n halster kapot gaat, dat ik dan eraan denk: Oja, ik had er nog één gewonnen, die ligt in de kast. Klein blij momentje, haha.

Het gaat mij ook meer om het toetsen van ons niveau, de aanwijzingen van de jury en de winstpunten. Als het startgeld iets omlaag zou kunnen hoeven geldprijzen van mij helemaal niet. Ik vind het bijna een beetje "vies", geld verdienen met (en soms ten koste van) je paard. Ik heb mijn prijzengeld ook regelmatig gedoneerd aan het Brooke Hospital, zo doe je er toch iets nuttigs mee voor de paarden.

Ik vind het wel grappig om te lezen dat je de bekers mist. Van mij mogen ze bij sommige wedstrijden blijven voor de mensen die het leuk vinden. :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:34

Motje11 schreef:
Het gaat mij ook meer om het toetsen van ons niveau, de aanwijzingen van de jury en de winstpunten. Als het startgeld iets omlaag zou kunnen hoeven geldprijzen van mij helemaal niet. Ik vind het bijna een beetje "vies", geld verdienen met (en soms ten koste van) je paard. Ik heb mijn prijzengeld ook regelmatig gedoneerd aan het Brooke Hospital, zo doe je er toch iets nuttigs mee voor de paarden.

_/-\o_ Goed bezig :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:37

toen ik klein was vond ik bekers geweldig. heb nu toch liever een envelop, kan ik ook weer wat voor t paard voor halen. maar zou er niet ee nwedstrijd bewust voor overslaan, het gaat me meer om het rijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:20

Eremetaal? Liever niet, wat moet je er mee? Op een kampioenschap is een beker leuk, maar doe mij maar een envelop. Het geld leg ik apart voor de aanschaf van dekens, dekjes, rijbroeken etc.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:24

Ik vind het ook jammer dat het nagenoeg verdwenen is!
Een hele doos vol op zolder (en de mooiste in mijn door schoonvader getimmerde prijzenkastje)! Allemaal van mijn ponytijd... want toen was dat nog..
Een envelop met geld... ja leuk daar is dan de benzine weer mee betaald.. en een gebruiksvoorwerp, ach halster heb ik al, touwen ook genoeg. En ik win toch nooit een deken ofzo. Nou win ik uberhaupt bijna nooit meer wat, haha.
Ik vind het jammer dat men niet meer waarde hecht aan eremetaal. Want de naam zegt het; het symboliseert de eer die je wint. En dat is niet vergelijkbaar met een tientje in een envelop...

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:45

Ik mis de bekers ook!!! Ik heb ze nog steeds uitgebreid uitgestald hier in huis, kijk er altijd met veel plezier naar want weet ook nog waar de meeste van zijn :) Dekjes, dekens etc vind ik dan nog wel een leuke vervanging, maar geld etc hoeft van mij niet zo nodig.

hedder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:52

Ik vind het ook best wel jammer dat de bekers verloren gaan. Ook al worden het er te veel. Toch is een volle prijzenkast met bekers leuk om te zien. Maar zelfs bij ponyruiters zag ik wel eens dat 1 kindje een tafel vol met bekers won. Papa zei toen ze naar huis gingen tegen zoonlief: "Pak je enveloppen en laat die rotzooi maar staan." Dan begrijp ik de organistie wel dat ze de volgende keer maar geld of spullen geven. Voor zo'n kind met veel goede pony's is het winnen zo gewoon dat de bekers er niet meer toedoen. Kun je voorstellen hoe de andere kids naar het tafeltje hebben zitten kijken. Gewoon schandalig dat zoiets gebeurd. En dat maakt het voor de hele sport kapot. Ik vind dat bekers er gewoon bijhoren. Maar ik snap dat mensen liever het geld hebben. Ik leg het geld altijd bij elkaar in een apart potje en koop er alleen spullen voor de paarden van.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 10:45

Ik vind een beker nog steeds leuk om te winnen, net als medailles (wel graag een fatsoenlijke grootte, niet iets ter grootte van een euro ;) ) maar zou ook blij zijn met statiedekens en dergelijke gebruiksvoorwerpen. Van een potje hoevenvet, een roze springzweep (bij het dressuren ja :+ ) en een potje snoepjes werd ik minder gelukkig. Geld is ook welkom maar vergeet ik idd sneller, is meer een o, bedankt, tenzij er echt een goed bedrag wordt uitgeschreven maar dat tref je niet veel. Wat ik ook leuk vond was een wedstrijd hier in de buurt waar alle deelnemers een mooi verpakte wortel meekregen voor hun paard, dus niet alleen de prijswinnaars.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:04

Doe mij maar een enveloppe.
Hier in de buurt zijn nog een paar concoursen waar je wel een beker kunt winnen, maar ik kies sneller voor een concours met geldprijzen!
Mijn bekers liggen, net als de rozetten, ergens in dozen..

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:13

Ik vind die envelopjes helemaal niet erg... vooral de inhoud niet! :')
Het is allemaal duur genoeg dus als ik dan prijs heb ben ik blij met geld! Dat geld gaat ook altijd in mijn 'concourspotje', waar ik het inschrijfgeld etc. voor volgende wedstrijden weer van betaal. :)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:19

Ik mis opzich de bekers niet, heb liever een geldprijs.
Maar ze mogen van mij best meer wedstrijden doen waar je bekers kunt winnen, als het inschrijfgeld dan ook omlaag gaat!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:14

Tot 3 jaar geleden heb ik altijd in NH gereden en daar werden vaak waardebonnen van een ruitersportzaak als prijs gegeven, dus met een beetje sparen kon je iets leuks kopen. Nu ik in GLD rij, zijn er veel wedstrijden waar je bekers wint. Ik omzijl deze wedstrijden niet omdat er geen geldprijzen zijn, ik wil gewoon rijden.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:32

Waren er maar meer geldprijzen, ik word schijtziek van die bekers haha

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:41

Ik ga ook voor geldprijzen, dan win je tenminste nog iets terug. Maar hier in de buurt krijg je alleen maar cadeaubonnen dus ban ik verplicht er wat van te kopen. Anders kon ik van het gewonnen geld de week daarop weer starten... :P

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:29

Las laatst in een ander topic dat men een keer een een gratis start had gewonnen voor de volgende wedstrijd op die locatie. Dan komen de ruiters ook weer terug naar die locatie.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:02

Ik vond bekers vroeger (bij de pony's) altijd hartstikke leuk hoor...Nu hoeft het voor mij niet meer zo. Ten eerste omdat het inderdaad allemaal duur genoeg is, ik vind het altijd heel mooi meegenomen als ik het inschrijfgeld terugverdien. Of een setje beschermers, deken, dekje, ook allemaal leuk als het maar nuttig is. En daarnaast nemen die bekers zo veel plaats in, ik heb alleen al een kast vol van de pony's, ik zou echt niet weten waar ik het moest laten als alle prijzen die ik bij de paarden gewonnen had ook allemaal bekers waren geweest...rozetten vind ik wel leuk, die kan je nog ophangen zonder al teveel plaatsverlies en dan heb je toch iets. Maar doe mij daarnaast maar geld/gebruiksvoorwerpen hoor, daar ben ik heel tevreden mee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:45

O ja, cadeaubonnen ben ik echt niet blij mee. In ZH kwam ik dat nogal eens tegen maar ik ga echt niet 1,5 uur rijden om een gewonnen bon in te wisselen := Die gaf ikdus door aan andere ruiters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:57

Ik vind alles leuk om te winnen.
Helaas mag ik geen officiële wedstrijden rijden,maar op mijn kastje met bekers en rozetten ben ik best trots :o
Elke week kom ik bij het schoonmaken van mijn prijzenkast bekers tegen en dan komen herinneringen van de wedstrijd weer op. Vind ik zo leuk :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:03

Liever envelop of gebruiksartikel dan beker, maar........

Ik ben nog steeds blij met het eerste bekertje dat mijn fjord ooit won en zo heb ik paar bijzondere bekers.
De rest is grote stofverzameling....
Want uiteindelijk stik je in de bekers.

Van de gebruiksartikelen heb ik nog een mooie shabrak, halster dat ik nog steeds gebruik,
helaas sokken al jaren lang overleden.

Cadeaubonnen, mits bij mij in de buurt inwisselbaar :+
Had ooit in Limburg gewonnen zak voer die ze aan huis zouden bezorgen (en voeradvies),
heb die prijs maar over gedaan aan de fokker van mijn fjord, had het idee, dat de cadeaubonnen leveraar
niet verwacht had mensen van zover te krijgen.
(hier overigens levendige handel zo af en toe in cadeaubonnen, vanwege die afstanden)