veulentjeees!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LientjeLove

Re: veulentjeees!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 23:05

Ik zou vooral oefenen met aan de hand lopen en dat soort dingen. Veel aandacht geven en veel belonen

Finn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:09

Mijn veulen is nu 9 maanden, en komt eigenlijk heel veel in de hand. Loopt altijd braaf mee naar de paddock en terug en kan makkelijk 10 minuutjes stilstaan om er even een borstel over heen te halen. Volgens mij heb je er echt heel veel aan als je ze alles al vroeg leert. Voetjes geven is nog een drama, maar met 2/3 keer in de week oefenen komen we er wel :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:51

onze laatste nieuwe aanwinst 7 maanden jong, net 1 week bij ons, laten wij al gelijk meedraaien in het ritme met de overige paarden, dus aan de hand mee naar de wei, uit de wei voetjes afspoelen, snachts op stal, voetjes geven, poetsen, manen getoiletteerd (is fjord) en gewoon kleine dingen, ho is ho etc, daarnaast heeft ie zat om aan te wennen op stal, katten, honden, kinderen, verkeer en ga zo maar door.

ik zou hem niet zo zeer speciaal anders gaan behandelen, mee laten draaien maar ook niet te veel van het goede, longeren ed vind ik uit den boze, laat ze hun energie maar spelenderwijs kwijtraken in de wei

Chellebel21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:55

Ik heb sinds kort ook een fries veulen van 10maanden oud. En ook ik ben gewoon lekker met hem bezig!
Gewoon korte, leuke oefeningen zodat het voor ons beide leuk blijft :)
Ik heb ook een hengst en moet zeggen dat hij erg braaf is en dingen heel snel oppikt ! Hij staat nu nog
in Drenthe (1,5u bij mij vandaan) en ik ga nu eens per 2weken naar hem toe. Iedere keer doe ik weer
iets anders.. wennen aan aanrakingen op alle plekken, wandelen, trailer op en af. In maart komt hij
bij mij om de hoek staan dus dan zullen we iets vaker gaan oefenen. Van mei tot november gaan ze
lekker het land op en dan haal ik hem er ook niet uit. Veel plezier met je kleine !

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 00:58

mijn veulen kende dat alles al voordat ze de opfok in ging :)
verder komt ze gewoon regelmatig daar in de hand op de opfok en ik ga zelf regelmatig kijken
vooral ook van wandelen leren ze veel.
Ik nam haar vroeger altijd mee als hand paard als ik ging uitrijden was erg leuk!
Hopelijk kent ze dit nog als ze weer thuis komt na de zomer..