Stardust07 schreef:Als het draadje al open is word het echt zandhappen dat is zeker de optie niet, Hij loopt me met het naar de wei/ paddock lopen ook niet voorbij en blijft netjes achter mij.
Als ik na het rijden met hem door de (binnen) bak wil lopen is er ook geen probleem.
Als hij eenmaal in de paddock staat is hij rustig en staat heerlijk om zich heen te kijken.
Uiteraard moet ik hetzelf met hem oplossen en is dit niet de taak van de stalhouder.
Ik denk zelf ook dat hij altijd heb weg mogen sjeezen nadat het lijntje open was.
Ik ga zo weer even naar hem toe en dan neem ik een oud hoofdstel met dubbel gebroken watertrensje, teugels eraf en dan met korte halsterlijn oefenen. Niet dat hij als hij wel weer gaat op de halsterlijn kan gaan stappen en zo zn giegeltje pijn doen.
bij ons op stal hadden ze een fjord die dit deed. ze had toen ook vanalles geprobeerd en ze is vaak lang uitgegaan. toen was ze het ook zat.
dus eerste keer longeerlijn er aan zo dat je tijd heb om te reageren. toen lang ze nog steeds lang uit.
ze heeft toen een heel grote lus in de lijn gelegd en toen de fjord aan de race ging heeft ze hem om een stevig staand paaltje gegooid!
fjord heeft het nooit meer gedaan.... misschien niet de vriendelijkste manier. maar jou paard is zo groot en het is gewoon weg zo gevaarlijk.
dus misschien helpt het
Mocht het paard zich toch willen losruken ben je niet snel genoeg om het touw in je handen te kunnen houden. Je moet maar 1 uiteinde goed vasthouden zodat in nood het touw gewoon los-'glijd' en niet met paard en al naar het weiland/ paddock verdwijnt.