Merries vaak boos?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe is de stemming van jouw merrie meestal?

blij
73 (36%)
boos
36 (18%)
stabiel
77 (38%)
niet blij en niet boos
13 (6%)

Totaal aantal stemmen: 199

BelleA

Re: Merries vaak boos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 01:39

Mijn merrie is ook echt een vrolijk dametje! Al moet ik zeggen dat als ze hengstig is ik wel een rood lintje in dr staart moet hangen want dan kan er nog wel is uitgehaald worden naar al de mannen die te dicht bij dr billen in de buurt komen! En tja ze heeft wel een eigen willetje.. maar wie wil er nou geen paard met een karakter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 02:39

Authentic schreef:
Yamcha schreef:
maar die merrie wilt een veulen, die wordt superhengstig bij veulens.

Eén van mijn merries heeft eens een veulen gepikt van een onoplettende mamma, duurde maar een paar minuten, een paar hele trotse minuten voor mijn merrie. :))

Was het Stace? :D

Geweldig :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 03:27

Authentic schreef:
Eén van mijn merries heeft eens een veulen gepikt van een onoplettende mamma, duurde maar een paar minuten, een paar hele trotse minuten voor mijn merrie. :))

Oi, zoiets heb ik ook weleens van dichtbij meegemaakt. Toen was die andere merrie idd behoorlijk zuur, en terecht. Overigens ook weleens een veulen meegemaakt dat heel erg naar een ruintje trok. Alleen kon die arme vent niks met dat kleine ding, hij werd er bloednerveus van. :')
_Lot schreef:
Mijn merrie kan verschrikkelijk leuk boos/gefrustreerd zijn als ze iets niet snapt of het haar niet snel genoeg gaat, dan gaat ze letterlijk staan stampvoeten, moet daar altijd wel om lachen, het is zo overduidelijk, haast menselijk.
Doet de oudste hier ook, en ik maar denken dat ze dat van mij had :o . Als de paarden dingen doen die mij niet zinnen en ik heb bv mijn handen vol dan stampvoet ik ook weleens. Daarna is mevrouw dat ook gaan doen, dus ja, dan denk je idd kopieergedrag.

Maar on topic over boze merries. Die 'mevrouw' in kwestie is voor mensen een schat tot en met, al heeft ze wel een duidelijke eigen mening die ze niet onder stoelen of banken steekt. Ze houdt het wel altijd netjes, er komt geen fysiek geweld aan te pas. In het allerergste geval, als je iets héél ongepasts vraagt kijkt ze wel even zo maar meer dan dat gebeurd er niet. Hengstigheid merk je alleen aan het feit dat ze van achteren lopen te knipogen (maar waarom ze dat dan bij mij doen is me nog steeds een raadsel, ja, ik ben stoer, maar hopelijk toch geen echt manwijf?!? :? ) maar met rijden of verzorgen merk je er niets van, gewoon altijd even lief en braaf.
Als ze buiten staan komt zo nu en dan wel de zure ouwe heks in haar naar boven en dan kun je maar beter geen paard zijn := , al heeft ze even goed gekke buien waarbij ze als een overjarige stuiterbal door de paddock raast. Dochter die meestal de toorn van de heks over zich heen krijgt blijft altijd lief, vriendelijk en kan net als mams heerlijk stuiteren.

Kan me evengoed niet herinneren ooit echt last te hebben gehad met merries. Ligt misschien aan hoe je zelf in elkaar steekt, maar van mij mogen ze af en toe best wel een beetje PMSserig zijn of wat zuur in de kop. Ik ben ook niet altijd blij en vrolijk, dus waarom zou paard dat wel moeten zijn? Bovendien kan ik ook helemaal krom liggen van zo'n gillende pismerrie, niks zo hilarisch als die hormonale aanstelleritis. :D
(nu is het voor mij alleen maar recreatie en hobby, scheelt waarschijnlijk ook wel, ik moet er niet mee werken maar mag, als ik wil, kan me voorstellen dat je na bokhobbelronde op hysterica nummer 5 er een beetje flauw van raakt)

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 03:39

Mijn eerste paardje was een merrie, verder heb ik altijd ruinen gehad.
Ze was zeker niet zuur, maar had wel een "don't f*ck with me" mentaliteit.
Ach ja, als vrouw moet je je mannetje kunnen staan he :) En dat deed ze prima /3

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 09:49

Authentic schreef:

Haha herkenbaar! :D Mijn merrie denkt dat alle veulens van haar zijn, vooral pasgeboren veulens. Dan raakt ze helemaal nerveus als ze ze uit het oog raakt. :')

Ze heeft een tijdje bij een shetlander gestaan die een veulen kreeg, het veulen was meer bij haar te vinden dan bij de eigen moeder, mocht zelfs 'drinken' bij mijn merrie. :=

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:05

Mijne is echt superblij, de hele dag, ik vind het net een labrador, ze kwispelt nog net niet :D

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:10

Authentic schreef:
Yamcha schreef:

Was het Stace? :D

Geweldig :')

Jep, hartstikke schuldig :))

Gucci geeft niks om veulens. :P

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:14

Heb gekozen voor de optie blij. Dat is ze vaak ook echt, redelijk extravert paardje. Doet ook niet lelijk naar andere paarden.

Alleen als ze hengstig is dan zijn de bekende kuren wel aanwezig, niet onder de buik mogen poetsen, miepen met achterbenen enz. Maar vooruit, de rest van de maand is ze wel heel gezellig :D

loveruby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:18

Ik heb denk ook wel een beetje een merrie merrie paardje ;)

Ze is altijd wel vrolijk alleen met poetsen ook een beetje kietelig vooral onder de buik en bij aansingelen kijkt ze lekker boos maar geef je haar een klopje is het weer even over. Met rijden ook altijd vrolijk soms beetje druk. En af en toe een kattenkop naar andere paarden. Maar met een van haar vrienden loopt ze de hele tijd tegen aan en echt niet chaggerijnig tegen, maar ze kan wel leuk piepen. Ze is ook niet heel aanhankelijk maar vind het wel heerlijk als je aan der zit te prutsen en een echte veelvraat *D

En hengstig dan is ze verschrikkelijk, lijkt net of ze koliek heb wilt alleen maar liggen en kreunen...
Ben blij dat ze dat alleen altijd is rond september-oktober daarna heb ik er nooit meer last van...

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:19

montiesmama schreef:
mijn marie is erg vrolijk, naar mij toe welteverstaan, andere paarden kunnen op..... knuffel bij mij en direct een vieze blik naar de buurvrouw.

Same here :7

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:25

Ik heb 3 merries, allemaal wel lief en aanhankelijk, wel eens wat drukker tijdens hengstigheid maar verder geen raar gedrag.
1 merrie is wel altijd wat boos naar de anderen, heeft ook voernijd, maar goed is ook de alfa merrie, dus ja dat hoort er bij.
Dat is overigens wel een echte pismerrie, wordt al hengstig als ze een vreemd paard ziet, ongeacht of het een merrie of ruin is.
Ze gaat wel eens mee naar de manege, en is dan binnen 5 minuten hengstig, maar eigenlijk loopt ze dan mooier dan dat ze niet hengstig is.
Dus nee geef mij maar een merrie, daar heb ik meer mee dan met ruinen en hengsten.

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:33

onze alfa merrie is altijd gezellig geweest, wel altijd de baas maar goed zeer braaf.
Nu heb ik haar dit jaar na 7 veulens niet laten dekken en ze is nu verschrikkelijk naar de andere paardjes,
de andere zijn wel drachtig.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:36

Onze merrie schopt ook niet, maar staat wel eens te dreigen als ze te dicht bij komen.
Verder is ze in de kudde ook gewoon lief en rustig.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:40

op dit moment 2 merries en 1 ruin allemaal even blij :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:45

Ik heb 1 merrie die echt een kattekop naar de andere paarden is. Naar mensen altijd makkelijk, niet overdreven blij, maar zeker niet zuur.

De rest is gewoon stabiel, wat vrolijker naar mensen als de eerste. 1 is extreem hengstig (maar is inmiddels voor de 14e keer drachtig) en vind dan alles aan haar lijf heerlijk (komt terug op been, en nog meer op zweep :P). De rest is gewoon stabiel en merk je nauwelijks dat ze hengstig zijn.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:09

Mijn merrie is naar mij vrolijk. Helaas door onrustige stallen met voeren is ze daar erg zuur door geworden met eten. Krijg dat er niet uit. Krijg wel eens een vuile blik toegeworpen om maar niet in mijn hoofd te halen haar eten te pikken. Verder nooit problemen met haar, altijd stabiel qua humeur. Altijd zin om te rijden (soms iets té veel zin haha)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:17

Mijn merrie is echt heel blij, ik merk nooit dat ze hengstig is ze reageert gewoon hetzelfde als normaal :)
Alleen als ik haar dan weer in de kudde zet merk ik het pas, want dan begint er wel eens een jonge ruin op te springen. Ze doet dan niet eens iets terug maar loopt gewoon door en kijkt een keer boos. En dan loopt ie weer zielig weg haha.
En toch staat ze best hoog in rang, de meeste paarden lopen weg als ze even haar oren in de nek doet, en ze heeft er nooit voor hoeven vechten.
De eerste keer dat ze in de kudde ging kon ze het meteen met alle paarden vinden en had ze haar plekje meteen gevonden :D

Maar er is ook een merrie bij ons op stal die letterlijk als ze hengstig is voor de neus van die jonge ''hengst'' gaat staan plassen enz maar die moet de arme merrie helaas niet en loopt weer naar de mijne.. helaas :P

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:48

tja die hormonen ook allemaal ....

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:52

Aan mijn merrie merk ik pas dat ze hengstig is als we dicht langs een ruin komen. Staart gaat omhoog en ze word iets tegen het been. Verder geen bijzonderheden te melden.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:59

Mijn Arabische merrie lijkt wel een kwaaie hond in z'n hok ; op stal is ze voor vreemden levensgevaarlijk ; slaan en bijten tegelijk.
Eens ze uit de buurt van haar stal is, is ze de vriendelijkheid zelve.....
ze is nu 12 en toen ik haar 4 jaar geleden kocht, was ze met mij ook zo vies....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:03

Ik heb een haflinger en een quarter (vos)
mijn haf is altijd blij en lief, behalve als ze beledigd is, mijn quarter kan lekker zuur kijken....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:22

Ik heb ook een blije merrie, een enorme knuffelkont (meer dan de gemiddelde ruin ;) ), heel sociaal met andere paarden en dieren, kinderen, etc. Ik kan haar werkelijk met ieder paard samen zetten, zo lang zij zelf maar niet in elkaar gemept wordt, want dat wil ik niet :+
Gilt zelfs niet of zelden bij contact maken met andere paarden. Van haar hengstigheid merk je ook niet veel.
Ze is wel heel duidelijk in wat ze ergens van vindt en kan ook flink beledigd zijn, doe je haar pijn (te hard aansingelen bijv.) dan kan ze wel zuur kijken, maar terecht denk ik dan..

Mijn haflinger merrietje was ook een lieverd, zou nooit een been uitsteken maar kon wel zuur kijken naar "irritante jonkies" toen ze wat meer op leeftijd was. Ze moest dat drukke gedoe gewoon niet meer om haar heen.. Heel boos kijken dan en in de lucht happen, maar nooit raak :+:
Ter illustratie http://waardjes.home.xs4all.nl/jol&eviet/Image19.jpg :)) Maar echt, een liever paard bestaat er niet.
Zij kon wel behoorlijk hengstig zijn ook, maar geen vervelend gedrag daardoor, behalve veel pissen ;)

Ik vind merries geweldig! :D
Laatst bijgewerkt door Ireen_ op 21-12-11 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:25

Wij hebben trouwens een ruin op stal die gaat gillen als ie even met mijn merrie snuffelt :P

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:26

Ik heb een geweldige merrie, wel eens vervelend. Maar ze is niet zuur of gemeen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:30

Mijn merrie is een echte merrie :D
Ik had haar beter Tuttebel kunnen noemen ipv Tinkerbell. Jeetje wat is mijn pony een tutje!
Als ik een dag oversla (verzorgster gaat dan wel langs) is ze diep en diep beledigd. Hinnekt dan niet als ik aan kom lopen, keert me de kont toe en dan mag ik absoluut niet aan haar hoofd zitten. Toen we haar net hadden, moest ik na mijn vakantie van twee weken een uur achter haar aan lopen. Ik kreeg haar niet te pakken, ze was zo in en in beledigd.
Nu ben ik van het weekend een weekend weg geweest en maandag avond bij haar wezen kijken, lekker appeltje mee. Mevrouw heeft het appeltje op en keert me de kont weer toe.
Ook als mevrouw een correctie nodig heeft is ze erg beledigd, dan gaan haar oortjes naar achter en gaat ze staan sikkeneuren.
Voorderest is het een heerlijk dier en heb ik heel veel plezier van haar. Haar gebruiksaanwijzing is alleen in het chinees en heb het nog niet vertaald!

Ach je went eraan :')