Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
Mac schreef:Dat ben ik zeker met je eens, maar soms ... moet je gewoon accepteren dat een paard zo IS en er mee leren omgaan ipv het erger te maken door een paard verkeerd te benaderen of eindeloos te zoeken naar medische oorzaken terwijl de oorzaak van het gedrag bij jezelf ligt.
Is je merrie nu 100% sjaggie-vrij?
.
. Ze staat in een box met weefrek en raampjes tussen de boxen. In de wei is ze sowieso echt 'de merrie' zeg maar. Als je haar gaat halen en ze staat er nog niet zo lang in moet je wel een wortel bij hebben of zo, maar meestal komt ze. Tegen andere paarden is ze lief zolang ze maar de baas is.RomySjaan schreef:In de wei is ze sowieso echt 'de merrie' zeg maar. Tegen andere paarden is ze lief zolang ze maar de baas is.
_Pansy_ schreef:De dierenarts (en chiropractor en acupuncturist) beweerde/beweerden dat er niet veel aan de hand was en ze geen pijn kon hebben. Maar ik wist het zeker. Ik kon niet meer zo genieten van haar (ik geniet altijd enorm als ik een blij paard zie).
Uiteindelijk bleek er wel veel mis te zijn (wat ik al die tijd al dacht), ze bleek heel veel pijn te hebben. (en we hebben haar moeten laten afmaken) Het is heel erg naar dat hulpverleners lang niet alles zien. Maar dat is eigenlijk ook onmogelijk.
Ik heb het filmpje van het springen bekeken.
)
) had dit ook. Wij hebben haar naar een box met een dichte deur verhuisd. Tralies tot boven en een bordje niet storen op de deur gedaan. De box was echt haar prive. Alle andere dingen als poetsen ed deden we buiten de stal. Dit heeft wel een heel stuk geholpen. Op hele erge dagen was het gewoon rijden, verzorgen en in de wei. Ik moet toegeven dat ik best wel eens gedacht heb: de volgende die zo doet gaat er gelijk uit.
Arm, arm ding... Helemaal alleen op we wereld... Je zou voor minder zuur gaan kijken.
), maar zodra je echt dichtbij komt, zuur gaan kijken. Het is niet alleen voernijd, ze doet zo in alle soort situaties, houdt er ook niet van om gepoetst te worden enz. Ze ligt ook nooit lekker in de groep, is of extreem onderdanig of juist op het agressieve af, als ze merkt dat een ander paard makkelijk over zich heen laat lopen.
Heb toen ook een week lang in de stal moeten slapen om haar in de gaten te houden en dat was geen probleem. Maar zodra ze zich weer beter voelde was het over met de vriendschap. 
We hebben thuis nog wel een tweejarige dochter van haar, en die is echt precies hetzelfde....
Terwijl ze nadat ze afgespeend is haar moeder niet meer gezien heeft.
. Ik doe al eigenlijk niets in haar stal, dus dat ga ik zo houden. Iedereen bedankt voor jullie reacties!