Paard leasen wel of niet doen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LianneNicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 19:41

ik heb nu mijn 2e leasepony en het bevalt me echt super!

ik lease haar voor 65 -, in de maand, maar vanaf volgend jaar gaan we naar 75-, .
ik les met haar bij de rijvereniging en mag rijden wanneer ik wil, ze hebben me gevraagd om de stal ook schoon te maken, maar dat vind ik alleen maar leuk! hihi. ik mag op buitenrit met dr, meenemen naar vriendinnen, wedstrijden, eigenlijk alles wel!

Wat voor afspraken moet je maken? wanneer je gaat rijden, of even een 'contract' te maken, als er onduidelijk heden onstaan, kun je hier altijd een kijkje in nemen!
Wat betalen anderen mensen voor hun lease paard? ik betaal 75-,
Moet ik een verzekering afsluiten? dat heb ik niet gedaan. ze deden er heel makkelijk over,
Ik heb geen ruiterbewijs. maakte bij mij niets uit.
Is het verstandig een wat ouder paard te leasen? je zit niet vast aan het paardje,

veel succes! :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:07

Ik gooi het topic even omhoog omdat ik hier een vraag over heb.

stel je least een paard. Wie is er dan aansprakelijk voor de gedragingen van het paard? Bij een bijrijder is dat meestal de eigenaar. Is dit in princiepe dan ook hetzelfde? Of ben jij aansprakelijk als leaser omdat je het paard als eigen mag beschouwen omdat je er ook alles zonder overleg mee mag doen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:50

@PBA, het antwoord op jouw vraag is heel erg afhankelijk van hoe de feitelijke leaseovereenkomst eruit ziet, daar is zo op voorhand geen goed antwoord op te geven.

Overigens als je gewoon een AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) hebt, dan is het verder ook geen probleem, want als je een leasepaard zou hebben dan valt deze als jij aansprakelijk bent gewoon onder de dekking.

PBA_

Re: Paard leasen wel of niet doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 09:50

Bedankt ik weet genoeg. Ga geen risico's nemen.

MonroexRules

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:26

Haha op de manege waar mijn schattie gaat staan kost het 480 pm :P dan heb je 2 binnenbak 2 buitenbak springveld stadion ruime boksen bos voer maar het is wel veel maar als je het zo bekijkt een koopje *\o/*