REGEN & nog eens Regen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alicia2u

Re: REGEN & nog eens Regen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:45

Ja, dat is echt mijn buitenbak. Ik ben langzaam plannen aan het maken om te leren waterskieën :p

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 13:53

Wouw Alicia- dat is niet banketstaaf! Ik denk dat het geen kwaad kan voor je bodem hoor, om erin te rijden, maar ik denk ook niet dat je er echt gelukkig van wordt. En je paard ook niet. Ik denk dat ik er niet in zou gaan rijden...Wouw zeg, wij hebben het wel es over ons binnenmeer op stal, maar dit is pas een echte!

Om maar even ontopic te komen. Onze bak is met deze regen iig mooi stevig (bij weinig regen is deze hopeloos zwaar omdat we nog geen snippers hebben) dus dat is heel fijn. Ik houd niet van in de regen beginnen met rijden, maar als je er eenmaal op zit...toe maar. Je kan bij ons wel gewoon de weg op maar dat doe ik niet als het regent. De zichtbaarheid van automobilisten is dan niet echt goed en dan ga ik het ze niet nog moeilijker maken door er met mijn paard te lopen...

Ach en verder...onze paddock is droog, dus de paardjes staan de hele dag lekker buiten. Ik hoop ook niet dat het nu gaat vriezen, daar gaan we echt niet gelukkig van worden met al dit water!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 14:17

Jeetje, dat is pas een natte bak... en ik maar piepen over die flinke plassen die er bij mij in liggen (en een soppige bodem...). Ik rij niet, longeer niet. Ik doe een beetje grondwerk, buiten wandelen, buiten rijden. Thats it. Helaas niets anders op... Ik ben alleen bang dat het een hele winter gaat aanhouden :/

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 16:58

Alicia2u schreef:
En als je buitenbak er zo uitziet, rijden jullie dan ook?
Afbeelding.
Welke buitenbak :Y) ????
Jij hoeft in elk geval niet te dubben of je nu wel of niet in de bak gaat rijden..... :(:)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:04

Als het echt plenst van de regen rij ik binnen, maar buienradar is mijn beste vriend en door de site goed in de gaten te houden kan ik meestal gewoon droog buiten rijden. Buitenbak ligt er prima bij gellukig, en als het droog is maak ik ook gewoon een buitenrit als het in de planning past.

Alicia: dat is de reden dat wij 4 jaar geleden van stal verhuisd zijn, bij onze oude stal zag de bak er ook zo uit in de wintermaanden. Is wel balen zeg!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:08

Grit schreef:
Alicia2u schreef:
Afbeelding.
Welke buitenbak :Y) ????
Jij hoeft in elk geval niet te dubben of je nu wel of niet in de bak gaat rijden..... :(:)

Die van ons ziet er ook ongeveer zo uit, alhoewel, aan 1 kant kun je een heel klein beetje zand zien. Heb er wel vaker last van en hoop stiekum dat het 's nachts dan heel hard gaat vriezen zodat ik er in kan gaan schaatsen. Maar helaas, dat zat er nog nooit in.
Dan maar een pauze inlassen en wachten op een periode van beter weer.
Laatst bijgewerkt door vur op 18-12-11 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 17:11

Ik rij helemaal niet,vind er nu echt even niets aan..

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:07

Over het algemeen is de bak wel goed, ook met regen. Maar twee weken bijna non stop regen was toch echt teveel. Inmiddels is er weer wat zand te zien.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:12

Vur, dan weet ik een antwoord al :D

Alacia, er is ook wel bizar veel gevallen.

Onze bak laat het water goed weglopen, maar vandaag stonden er ook teveel plassen in. En in het bos waren sommige paden ook niet echt fijn, was meer watertrappelen.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:31

Niks, wachten tot het beter weer wordt en de bak kan drogen. Ik rijd alleen als de bak droog is, paar waterplassen en ik ga al niet rijden. Heb het alleen druk met stallen uitmesten en als het droog is even poetsen :)

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 18:43

Ik ga wel in de bak rijden, staat wel vol met plassen maar 1 helft van de bak is redelijk te doen, dus rij veel voltes op die kant.
Verder maak ik buitenritjes waarbij ik heel veel stap en wat oefeningetjes doe. Beetje wijkend zigzaggen etc.
Heb les 1 x in de week in een binnenbak, dus dat is wel fijn, alleen door de weeks 's avonds kan ik niet zo heel veel doen, want dan vind ik het niet fijn om in die natte blubberbak te rijden.
Dus nu worden mijn paarden af en toe verwend met een massage :) Dat kan ik ook iedereen aanraden, laat je paard eens masseren.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:48

Grit schreef:
Vur, dan weet ik een antwoord al :D

Alacia, er is ook wel bizar veel gevallen.

Onze bak laat het water goed weglopen, maar vandaag stonden er ook teveel plassen in. En in het bos waren sommige paden ook niet echt fijn, was meer watertrappelen.

Tja, volgens mij wordt het na de komende week iets beter, maar die voorspelling verandert ook met de dag. Dus bij jullie staan er zelfs plassen. Dan beuren de paarden wel extra mooi hun benen op. Misschien leren ze dan de passage wel. ;)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:49

Symbeami schreef:
Ik ga wel in de bak rijden, staat wel vol met plassen maar 1 helft van de bak is redelijk te doen, dus rij veel voltes op die kant.
Verder maak ik buitenritjes waarbij ik heel veel stap en wat oefeningetjes doe. Beetje wijkend zigzaggen etc.
Heb les 1 x in de week in een binnenbak, dus dat is wel fijn, alleen door de weeks 's avonds kan ik niet zo heel veel doen, want dan vind ik het niet fijn om in die natte blubberbak te rijden.
Dus nu worden mijn paarden af en toe verwend met een massage :) Dat kan ik ook iedereen aanraden, laat je paard eens masseren.

Dat masseren van de paarden, dat kan ik zelf, dus dat komt wel goed. Heel makkelijk om zelf te leren en te doen. Vraag eens aan een fysio om het voor te doen en vraag tips om het zelf te kunnen. Kind kan de was doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:01

Alicia2u schreef:
Afbeelding

Ik ben een beeje bang voor wat dat met de bodem doet.

Als ik zie hoe rap het hier zuigende bagger wordt als paarden de boel door elkaar gaan roeren zou ik er niet in gaan. Loopt het wel weg of kan je het wegpompen?, want als het lang genoeg staat wordt het zonder paarden ook soep.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:04

Ik rij tussen de buien door, in een eb&vloed bak. Maar zelfs daar liggen plassen in met dit weer, maar goed, wel plassen waar je doorheen kunt crossen. :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:04

Balen, regenbroek aan en lekker buitenrit maken of in de buitenbak die altijd te berijden is bij ons.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 20:50

Ik heb op dit moment maar 1 paard daar staan en gebruik de bak ook als paddock. De bak is wat ongelijk, aan de verre kant kan ik het water met gootjes wat afvoeren en wordt de volte daar redelijk droog. Aan de andere kant, die lager ligt, blijft het water wel staan. Wegpompen is geen optie; ik heb daar geen elektriciteit.

Als het mijn eigen stuk grond was geweest, had ik wellicht overwogen wat te investeren in de bodem. Dit is echter niet het geval.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 21:02

Gelukkig is onze bak erg droog en hebben we eigenlijk maar 1 plas in de bak die ook nog eens eenvoudig te ontwijken is. Ik rijd dus gewoon, tenzij het giet, dan heeft mijn paard een dag vrij. Ze staan hier gewoon dagelijks van 's ochtends tot 's avonds op de wei, dus beweging krijgt hij toch wel.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 22:11

alicia, zeker weten dat er een bodem onder ligt?

Hier is de buitenbak nog prima, die kan ook altijd wel heel veel water hebben.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:28

wow, wat een zwembad! Het lijkt wel of al het water juist de bak in loopt, alsof de bak het laagste punt is?!

Onze bak staan wel plassen in maar de bodem is niet soppig maar juist hard. Is prima te doen gelukkig!

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:37

wij hebben echt een heel goed gedraineerde bak. Vorige week met wind en regen goed ingepakt toch gereden. Omdat ik altijd buiten rijd, weer of geen weer, is paard er ook goed aan gewend en vertrekt geen spier. De lespaarden zijn wat minder bikkelig.... die kijken toch wel gek op als ze ineens in de heftige regen een les moeten rijden. een beetje mot daar kunnen ze wel tegen. Als het echt erg nat en koud is krijgt paard een nierdeken op en rijden we ook! En als het donker is doen we de schijnwerper aan en rijden we ook. Als het dan sneeuwt of regent ziet het er echt spectaculair uit in het licht! En naderhand...een lekkere warme chocolademelk! Maar ik ben wel de enige op stal die dit doet :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:52

Eerst een gedraineerde bak, nu lekker binnebak :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 19:13

Annemarievzr, jij klinkt als een behoorlijke bikkel :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:28

Marjolein_el: huh? Water in een eb/vloed bak? De buitenbak bij ons op stal heeft ook een eb/vloed bodem maar ik heb er nog nooit een plas in gezien? Werkt de pomp wel goed?

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:37

Bij Alicia2u is het dan nu vloed!