Deken op of niet? Dilemma!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 20:28

Citaat:
Dit zou ik dus sowieso niet doen, geen ongevoerde deken opgooien. Zo'n deken wordt nat en zwaar en paard kan zich dan helemaal niet meer warm zetten door zijn haar omhoog te zetten omdat dat dan niet lukt. Je hoeft hem echt niet onder 500 grams te zetten maar ik zou toch wel een 200 grams erop leggen.

Mijn 0 grams Amigo Turnout wordt zeker niet zwaar door de regen, ze zijn ervoor gemaakt.
Ik heb haar eens een jaar zonder gehad en toen was ze bij elke bui en een beetje wind gelijk verkouden en stondt ze te rillen om het warm te krijgen.
Met deze deken heeft ze daar geen last van, dus de haren zullen door deze lichte deken echt niet al hun isolatie verliezen.
200 gram heb ik haar alleen op gehad toen het hier min 20 was.

Elpharo

Re: Deken op of niet? Dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:00

Hoi hoi, ook al ben je er wel uit geloof ik...kom ik toch ook nog even aanwaaien. Wat Shyla25 zegt ben ik het mee eens, de Horseware dekens (oa.a. AMigo) wordt zeker niet zwaar in de regen en weegt ook niets. Ik zou de deken zoals je nu hebt er ook gewoon lekker op houden.

Weet je, zoals een paardenfysio ooit tegen me zei- niet elk paard is hetzelfde, KIJK naar je paard. Als ze in de regen staan en ze zijn vervolgens stijf met rijden, dan kunnen ze wel pas 8 zijn (dat was die van mij toen geloof ik), maar als hij niet comfortabel is, waarom zou je hem dan geen regendeken op doen? Sindsdien is dat precies wat ik doe....ik kijk en als ik het gevoel krijg dat er een deken op moet, dan gaat er een deken op....en als het moet erop en eraf en erop en eraf (niet per dag hoor, maar met het afgelopen najaar heb ik nog wel wat gewisseld van ongevoerd naar 100 gram naar 200 gram en weer naar 100 gram :)) Nadeel van dekens is gewoon dat je echt goed moet blijven opletten...Maar dat doe je volgens mij toch wel :)

Meganyr

Re: Deken op of niet? Dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 15:44

Vandaag voelde ze iets warmer onder de deken dan op de hals. Vergeleken met de andere paarden in de paddock wel koeler, maar dat wijt ik aan het feit dat Megan ook nog een wintervacht heeft en dus meer isolatie heeft.