Wat vinden jullie een fijne ruitersportzaak in NH?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 09:46

Tuurlijk zullen er bij EJ ook mensen met kennis rondlopen, maar als je de verkeerde treft loop je die mensen mis, en dat is zonde ;-) Vorige keer dat ik er was vroeg ik wat advies, over welke laarzen er mogelijk waren voor mensen met dikke kuiten, en haar antwoord was dat dat er niet was. Toen ik vroeg of er dan helemaal geen laarzen op maat gemaakt werden, was haar antwoord dat dat niet het geval was. Ze keek me heel vreemd aan, daar had ze nog nóóit van gehoord. Week later hoor ik van iemand dat ze haar laarzen op maat heeft laten maken, juist ja, bij EJ :?

Nikitah86

Re: Wat vinden jullie een fijne ruitersportzaak in NH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 09:54

Kleine tip: ooteman is een fijne winkel (ik ga er zelf vaak heen) maar qua leren laarzen op maat bij hun vandaan ben ik wel wat slechte ervaringen tegengekomen in mijn omgeving! Niet goed aangemeten, niet naar behoren hersteld, lange wachttijden etc. Dat is wel van enkele jaren terug maar gezien het bedrag dat je gaat uitgeven zou Ik dus nog even verder kijken dan ooteman als ik jou was.

Qua zadels aanmeten heb ik gelijksoortige geruchten gehoord maar aangezien het daar om geruchten gaat kan ik daar weinig over zeggen..

Succes!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:06

Ik heb goede ervaringen met laarzen aanmeten bij Reijinga (toen nog in Amsterdam, nu in de Rijp) toendertijd had hij alleen geen breed assortiment, volgens mij zelfs alleen maar lederen laarzen van Petrie. Hippodam vind ik ook een leuke winkel, al weet ik niet hoe breed hun assortiment van lederen rijlaarzen is, verder hebben ze van alle producten wel wat. Middenbeemster heeft niet echt een breed assortiment, vind ik. Kwa assortiment vind ik Ooteman en EJ de fijnste winkels. De service vind ik bij allen goed, word altijd vriendelijk en probleemloos geholpen :).

Er zit ook nog een winkel in Sint-Pancras, maar daar heb ik geen ervaringen mee.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 10:14

In sint pancras bedoel je zeker Vroegop? Daar heb ik zelf niet zulke goede ervaringen mee :n

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:37

Als je echt goede laarzen wilt en dat ze heel goed op maat gemaakt worden/aangemeten worden moet je naar van Huet rijlaarzen in de buurt Utrecht. Deze meneer heeft een groot assortiment en neemt de tijd om samen de perfecte laarzen te vinden. Ook maakt hij in bestaande laarzen bv ritsen of maakt hij ze breder. De laatste 2 heb ik toen gedaan en na 2 jaar nog super tevreden over! Het is een stukje rijden (kom ook uit NH) maar dan heb je wel iets waar je echt plezier van hebt!

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 10:38

De vorige keer dat ik bij vroegop was (voor een zadel) zaten ze liever thee te leuten dan dat ze kwamen helpen.. Ze hebben me uiteindelijk 3 zadels meegegeven die ik zelf dan maar moest passen:S Beetje raar hoor

qua laarsen heb ik er geen ervaring mee trouwens.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 11:13

Tequilaatje schreef:
De vorige keer dat ik bij vroegop was (voor een zadel) zaten ze liever thee te leuten dan dat ze kwamen helpen.. Ze hebben me uiteindelijk 3 zadels meegegeven die ik zelf dan maar moest passen:S Beetje raar hoor

qua laarsen heb ik er geen ervaring mee trouwens.

Bijzonder, da's precies dezelfde ervaring die ik heb :) Niet voor een zadel, maar toch. Wilde een vraag stellen, werd eerst genegeerd. Toen ik zei dat ik graag geholpen wilde worden en anders wegging zeiden ze "ja, we hebben nu pauze, dus dan moet u een andere keer maar terugkomen" 8)7

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:22

Ik zou naar Stubeninsky gaan.
Al generaties ervaring, het is een echt familiebedrijf.
Service staat hoog in het vaandel en ze weten waar ze het over hebben.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 11:23

Thnx voor de tips. We gaan vandaag even een rondje maken langs een aantal zaken om te orienteren :)

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:25

Ik vind de service van de Tijdgeest helemaal top!! Bij mij ging het alleen om een hoofdstelletje voor onze welshpony die ik bij EJ niet in zijn maat kon vinden en ik rijd naar de Tijdgeest en hij maakt gewoon van verschillende hoofdstellen een super passend hoofdstelletje met korting en kind lief mocht een bling bling frontriem uitkiezen!!! En dat terwijl ik bij EJ al 3 keer een ander hoofdstel had meegenomen en ze er niet eens wat aan proberen te doen. Mijn vriendin had overigens dezelfde ervaring maar dan met chaps.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 16:32

Ben vandaag allereerst bij Stubenitsky in Heemskerk en de Oude Woonstal in Castricum geweest. Niet echt kunnen slagen door het niet zo ruime assortiment. Wilde eigenlijk nog naar Ooteman gaan, maar had even niet zo'n zin om zo ver te rijden, dus dacht toch even naar EJ te gaan, meer omdat die een vrij ruim assortiment hebben, kon ik even kijken wat er precies is en hoe dat er in het echt uitziet.
Meteen even info gevraagd, er is gewoon niets waar mijn kuit zo in past qua laarzen, behavle Mountain Horse, maar die hadden ze in de breedste maat op dit moment niet op voorraad. Heb ik ook al gehad, en ondanks dat ik het fijne laarzen vind, vind ik ze niet echt mooi ofzo.
Dan kom je al op maatwerk, en bij bijvoorbeeld Petrie kost dat 35 euro per cm. Zou minimaal 3 cm (waarschijnlijk) bij komen qua kuitmaat, dus dat maakt de laarzen meteen minimaal 100 euro duurder. Wordt me toch iets te gek, dus eens gekeken wat nog meer mogelijk was. Uiteindelijk hele mooie Jophurs met leren chaps gekocht, ziet echt best wel chique uit!!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik super geholpen ben, ze waren echt allemaal aan het meedenken, dus ik neem mijn eerdere woorden terug!!

chico_lama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 23:25

ponyparadijs schreef:
Maar laarzen op maat zullen ze wel niet meer doen niet chico_lama

nee dat doen ze niet meer.
ik heb daar wel nog cavallo polo kunnen scoren voor spot prijsje! {:)