ikke schreef:Hoezo?
Die 50cm is precies het deel wat op de rug ligt. De rest raakt het paard niet of nauwelijks, dus hebben ze van nattigheid op die plek ook geen last. Hoe zou het anders komen dat precies die strook droog is en de rest nat.......
Ehm.. een zeiknatte dus zware deken raakt mijn paard wel hoor, billen borst, boeg, alles zeiknat onder de blubber?
En waarom alleen die strook droog blijft is niet zo moeilijk te raden, ze rolt niet OM in de blub, want ze wil geen water in d'r oren.
heb er ergens een filmpje van, maar kan hem niet vinden (niet op youtube)..
simodi schreef:Niet als ze in een diepe plas gewoon om en om gaan liggen rollen! Ik ben ervaringsdeskundige!

Ik denk dat degenen wiens paardendeken van binnen droog blijft, geen plassen hebben ter grootte van een hele paddock en 20 cm diep (zie foto op pagina 1!). Als jouw paard daar in gaat liggen zwemmen en blijft rollen, wordt de deken kleddernat. Die droogt met dit weer dan absoluut niet en daar je paard zo mee laten staan vind ik persoonlijk dan onverantwoord, dat is vragen om kou vatten.
Het is wat anders als ze gewoon rollen in een modderige paddock, dan blijft je deken wel redelijk droog aan de binnenkant.
Overigens kan een vies paard of vieze deken mij niks schelen, het gaat mij puur om de gezondheid van het paard!

Ja zo gaat het dus met die van mij ook! Met jou kan ik praten haha.
Ik laat mijn paard ook echt niet zo staan...
Laatst bijgewerkt door Dabo op 19-12-11 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt