Blijven lichtrijden ipv doorzitten in proefje (B).

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:09

marle schreef:
Ik
Ik moet idd erg goed doorademen, ga heel snel toch spannen. Maar ik heb het geluk dat er lessen bij ons thuis worden gegeven en ik dus 3 keer in de week les kan krijgen dus ik ga hard oefenen op het doorzitten :).

Trek je niets van aan van al die vieren. Een ander jurylid kan je de volgende keer weer anders beoordelen en geeft je misschien één keer een vier. En als je toch gaat doorzitten kun je óók weer vieren scoren omdat het paard continu de rug weg gaat drukken en dus tegen de hand is. Krijg je overal "paard is tegen de hand".

superlise

Re: Blijven lichtrijden ipv doorzitten in proefje (B).

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:19

Ik blijf ook nog lichtrijden en moet zeggen dat ik gewoon 6en kreeg met een streep onder doorzitten. Ik ga wel ''kleiner'' lichtrijden, dat je iets dichter bij je zadel blijft. Ik heb liever een ontspannen paard en een paar 3en dan een gespannen paard (en ruiter dan ook) en misschien net een 5je (omdat 'ie dan gespannen is wordt het rennerig en drukt de rug weg en krijg je dus alsnog een laag cijfer). Rijdt je andere onderdelen gewoon netjes en dan kan je nog prima winst rijden hoor.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 17:42

superlise schreef:
Ik blijf ook nog lichtrijden en moet zeggen dat ik gewoon 6en kreeg met een streep onder doorzitten. Ik ga wel ''kleiner'' lichtrijden, dat je iets dichter bij je zadel blijft. Ik heb liever een ontspannen paard en een paar 3en dan een gespannen paard (en ruiter dan ook) en misschien net een 5je (omdat 'ie dan gespannen is wordt het rennerig en drukt de rug weg en krijg je dus alsnog een laag cijfer). Rijdt je andere onderdelen gewoon netjes en dan kan je nog prima winst rijden hoor.

Precies. Het komt in feite neer op kiezen voor het minste kwaad.