Carbid schieten en oud en nieuw!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:04

Bij mij gaan de paarden uit logeren tijdens oud en nieuw. Voor de knallen ben ik niet zo bang, maar dat vuur in de lucht, daar schrikken de paarden toch behoorlijk van

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 19:43

Wij schieten altijd naast het land van mijn buurman die een eigen dekstation heeft.. We vermelden dit altijd maar het antwoord luidt altijd " Na twee knallen zijn ze het wel gewent, anders maar niet" En inderdaad, veulens, enters, twenters alles loopt doorelkaar. Geen problemen gehad.. Ik heb zelf mijn eigen paarden altijd wel binnen staan..

Susanne

Re: Carbid schieten en oud en nieuw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 19:49

Ik zou ze buiten laten, ik doe dat zelf ook. Ze kijken alleen even op bij de eerste knal, daarna niet meer. Hier is het nooit een probleem geweest! Op stal kunnen ze geen kant op en dan wordt de paniek alleen maar groter.

Daantje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 10:24

Onze paarden worden juist op stal gek, als ze buiten staan zien ze het, en vinden ze het veel sneller normaal!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:39

Onze jongens gaan met oud en nieuw ook carbid schieten bij ons in de bak. Op ouwejaarsdag laten we de paarden altijd binnen staan. Lamp aan en constant hooi of kuil ter beschikking. Nooit last gehad dat ze bang waren.

rebekka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:54

sowieso op stal zetten en alles afsluiten. een radio lijkt me niet zo'n heel goed idee, dan zijn er heel erg veel verschillende geluiden.
Gewoon genoeg voeren, en af en toe even komen kijken hoe het gaat, als je daarvoor in de gelegenheid bent.

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:31

Wij laten de paarden altijd buiten staan. Ze hebben goede omheining en een érg groot weiland. Met het idee dat het vluchtdieren zijn en kunnen "vluchten". Wel staan ze een stukje vanaf de bewoonde wereld en hebben we er vrij weinig last mee. :j

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:44

Het lijkt hier wel of ze al die lichtjes in de lucht "mooi" vinden...
Voorheen stond mijn merrie op een pension stal waar langs de weg heel veel geknalt werd. De paarden stonden idd in potdichte stallen, vaak gebandageerd en al heen en weer te hippen... Totaal ook uit hun ritme...
Nu staan ze gewoon in hun eigen groepje met een inloopstal......en het boeit ze werkelijk NIKS.. En mijn merrie is nogal een kruidje roer me niet.
Als de rest van je paarden anders nooit in paniek raakt, is het dan niet erg aannemelijk dat het veulen zich op de kudde richt en daarmee ook niet zal reageren???

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:20

Ben benieuwd hoe het is met de paardjes.
Die van mij staan gewoon, als altijd buiten.. en mijn ramen trillen af en toe. terwijl het schieten toch echt niet naast de deur is...
Van de paarden zie ik echt totaal geen enkele gekke reactie...

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:41

Ik heb de paarden net binnengehaald. Ze staan altijd overdag buiten, nu dus ook. Het carbid schieten was aan de overkant van de weg en zoals verwacht scheurden ze bij de eerste knal de hele weide door, maar nadat alle 11 melkbussen ontdaan waren van hun deksel was het niet meer de moeite waard om te rennen en gingen ze weer lekker eten. Zo kon mijn jonkie van 1 1/2 mooi wennen aan al het geknal!