Hoe kan je scheurplekken oplossen zonder ''BH''

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Re: Hoe kan je scheurplekken oplossen zonder ''BH''

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:16

Ik denk dat er geen andere oplossing bestaat..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:18

Andere deken kopen. Een goedpassende deken schuurt niet, klaar. Als een goede (passende) deken te duur voor je is had je je paard dekenloos moeten laten.

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:18

Sodeletuut schreef:
Ik denk dat er geen andere oplossing bestaat..

En daarom vroeg ik het.. Misschien dat er mensen zijn die met het zelfde probleem zitten en die een oplossing bedankt hebben:P

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:20

waarom kan je dan geen "bh"kopen? dat is meestal de beste oplossing om onder een slecht passende deken te doen.
groetjes martijn

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 22:24

bandosx schreef:
waarom kan je dan geen "bh"kopen? dat is meestal de beste oplossing om onder een slecht passende deken te doen.
groetjes martijn

Het is mijn vz paardje, en ik ga geen 30 euro er aan uiotgeven en denk ook niet dat die eigenaar dat wil doen.

bandosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:25

nou ja ,in dat geval, zou ik me ook niet druk maken om een schuur plekje.

groetjes martijn

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:28

korbakimmy8 schreef:
ashley1 schreef:
@sodeletuut: heb zo'n idee dat de oplossingen die wij (met z'n allen) hier aandragen niet is wat zij wilt horen... tja, open dan geen topic als je geen oplossingen wil horen.

Je hoeft niet zo te reageren hoor.
Paard kan niet deken loos nu.
En andere deken is voor ons veelste duur, Dus daarom zoek ik een ANDERE oplossing.
En als je niks nuttigs te zeggen hebt, reageer dan ook niet!

:roll: Iets met lange tenen enzo...

Je hebt nu 2 pagina's met (bijna) alleen maar mensen die zeggen dat de enigste oplossing een andere deken is, en telkens reageer jij met dat dat geen optie is en je graag andere oplossingen wilt horen.
Wanneer gaat 't dan eens doordringen dat die er niet is??

De pasvorm van je huidige deken past niet bij de bouw/vorm/figuur van je verzorgpaard en dus gaat het schuren -> oplossing -> andere deken :)*
En als dat geen optie is, leg je er dan bij neer dat het dus zo zal blijven.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:29

Als jullie 30 euro al te veel vinden hadden jullie m misschien dekenloos moeten laten. Weet niet of jij het fijn vind om onder de schuurplekken te zitten, maar ik iig niet.

anneeep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 16:41

als je je oude deken op laat nu, Dikke laag zinkzalf op schuurplekken smeren, daarna deken op doen.
minstens elke dag.

Zinkzalf legt een laagje over de huid, zodat het in iedergeval niet verder kapot schuurt.
En dan toch maar een nieuwe deken kopen, die aan de voorkant niet smal is

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 17:57

ik heb ook al vaker gehoord dat paarden schuurpekken krijgen van zo'n bh/borstbeschermer, dus ik zou daar niet snel in investeren.

enige goede oplossing is om te sparen voor een nieuwe, goed passende deken.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 17:55

Die borstbeschermers zijn waardeloos.
Mijn pony heeft daardoor een dikke snee in zijn hals gekregen.

Een goed passende deken is denk ik je enige goede oplossing.
Sommige mensen hebben baat bij een deken die hoger sluit.
Ik kijk vooral altijd naar dekens die aan de voorkant te verstellen zijn.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:09

meid reageer niet zo kribbig.

Naar mijn weten zijn er geen andere oplossingen dan een andere deken kopen

Een deken kan ook tweedehands zijn, een horseware deken gaat erg lang mee!

Dus zoek een koopje zou ik zeggen als oplossing! {:)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 23:13

ooit scheeld het om glans op de schuurplekken te spuiten, maar een goed passend deken is belangrijk!!

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:18

ben met mijn paardje al aan zo'n beetje de 6e deken in 1,5 maand tijd en heb ook een extra bontje aan de deken en de zogenaamde borstbeschermer geprobeerd.

Borstbeschermer hielp wel voor het plekje op schoft, maar ze kreeg er wel een schuurplek op haar borst van. Maar ik ken wel een paar mensen die er goede ervaringen mee hebben, maar de meerderheid van wat ik hoor zijn slechte ervaringen. Bontje aan deken hielp eerst ook, maar daardoor kwam er weer druk op haar schouders.

Hoop zelf dat de nieuwste deken het probleem oplost... Maar volgend jaar gaat ze lekker zonder dekens, bij sommige paarden is het ook gewoon lastig denk ik.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:29

[/quote]
De deken past goed hoor:P maar doordat ze een uitloop stal heefrt en dus veel stapt uit zich zelf, krijgt ze die schuur plekken:P[/quote]

dus t komt er op neer dat ie eigelijks niet mag bewegen... enigste oplossing is een passende deken vinden...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:09

Horseware deken. Ik had ook altijd schuurplekken (soms al meteen soms later in het seizoen) zelfs met BH had ik het nog (verschillende dekens gehad HH, Sectolin, S&K etc) sinds ik horseware deken s (rhino en amigo heb ik) erop heb, tot op heden niks :). (Vorige winter ook niet).
Enige nadeel is dat met mijn rhino hals (zware) wel deel van manen weg gaan/verstikken maar dit komt ook omdat mijne zware hals heeft.

Dribbel__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:53

inderdaad betere kwaliteit deken...

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 22:57

Een onderlap van een transportbeschermer onder de deken heb ik ook wel een gezien.
Dus de ene helft van de flap tussen de deken en de borst, en de andere helft aan de buitenkant.
Geen idee of het goed blijft zitten, heb het alleen een keer gezien, niet zelf ervaring er mee.

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:18

Ik heb zelf een hele dure deken, de Rambo Wug, en de maat is goed, maar toch krijgt mijn paard nog een beetje schuurplekken op zn schouders. Hij staat ook 24/7 buiten. Dus het hoeft niet altijd met de kwaliteit te maken te hebben. Verder ben ik overigens wel super tevreden over de Horseware dekens. Van een Bucas kreeg mn paard nog ergere schuurplekken.

Wat kan helpen is idd antiklit spray op de borst spuiten en natuurlijk in de lente zsm de deken er weer afhalen ;) Verder zoek ik ook nog steeds naar een oplossing..

Katleen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:04

korbakimmy8 schreef:
bandosx schreef:
groetjes martijn

Het is mijn vz paardje, en ik ga geen 30 euro er aan uiotgeven en denk ook niet dat die eigenaar dat wil doen.

En als de pony wat gaat mankeren? gaat hij dan naar de slager omdat het dan meer als 30 euro gaat kosten?

sommige mensen {:)-:(

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:18

Ik heb dekens van Drunens Ruiterhuis, eigen merk. Wellicht een tip voor de eigenaar van je paard. Ze zijn nagemaakt op de Horseware dekens maar dan goedkoper. Mijn paarden hebben nooit meer last van schuurplekken gehad. Je zou eventueel levertraanzalf op de plekken kunnen smeren (maar de deken wordt daar aan de binnenkant ook weer plakkerig/hard van). Ik denk dat je beter alle middeltjes achterwege kan laten en dat geld opzij zet voor een deken. Volgens mij heb ik mijn 350 grams deken destijds gekocht voor €70,- . Daarnaast heb ik een 500 grams voor €130,-. Ik snap dat jij als verzorgster machteloos staat en het wellicht ongepast naar de eigenaar vind om te zeggen dat ze een andere deken moet gaan halen. Maar over de jaren heen bespaart ze daar wel op. En als het paard zich een beetje netjes gedraagt en niet met een dekensloper in de wei staat kan zo'n deken jaren meegaan!
Succes!