Wel of niet doen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 16:25

saskiakefie schreef:
Ik snap niet waarom je er uberhaupt aan denkt om daar te gaan werken?
Ook omdat ze al zo vaag doet over dat geld, daar ga je problemen mee krijgen ;)
Als je persé op een stal wilt werken (wat ik al niet snap als je zelf zoveel dieren hebt) dan zou ik het op een goede stal gaan doen.

IK zocht een bijbaantje erbij partime,en ik ben dagelijks met mijn eigen dieren in de weer.
Het ligt er netjes bij,omdat ik er best wel vaker per dag ben.
S'morgens had ik eventueel nog wat tijd,toen dacht ik nou dan kan ik daar wel wat gaan doen.
Maar als ik het zo hoor dan,vertrouw ik het nu al niet meer.
En het is zon 12km van mijn huis,en ze wilt dat je elke dag komt ook,met een dik pak sneeuw.
Omdat die andere elke maar rijden, ze verzorgen ze zo gezegd,rijden noemen hun ook verzorgen. 8)7
Maar ik blijf lekker op mijn eigen stek,en heb al helemaal geen zin om met zon zuurpruim er te moeten werken.
Bedankt voor jullie reacties en vijf euro is echt te weinig,das zon 1,50 per kwartier,echt zo weinig.
Er waren mensen die 15euro per uur wilden die hoefden ze niet was te duur.
Dan moet ze het maar mooi zelf doen.
Ze zegt ook dat je er veel leert,wat valt er te leren.?

Memuska

Re: Wel of niet doen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:05

"Hoe mest ik een stal uit"? ;-) Dat kan je er van leren, maar lijkt dat je dat al wel kan.
Nee, goeie beslissing hoor!

Ken trouwens ook van die mensen die zogezegd een paard "verzorgen", en in realiteit er zonder zelfs maar te borstelen een zadel op gooien, wat door het bos gaan crossen en dan het bezwete paard weer in de wei gooien. Tja... Ben ik blij dat ik alles op mijn eentje, op mijn manier, gewoon thuis doe ;-)

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:06

De stal uitmesten kan ik al. :=

Maar vraag me af,wat valt er dan nog te leren.
Als je alleen hun knechtje bent en toch niet mag rijden en het liefst willen ze dat je het voor niks doet.
Want kan dan mevrouw haar paarden beter trainen voor wedstrijden.
Want paarden houden is leuk met paarden omgaan is leuk,rijden nog leuker,rijden is leuk als je ook even voor je paard zorgt.
Ik moet er aan denken dat ik mijn schat uit handen geef,zo van ik ben klaar verzorg jij haar even.
Dat is niks voor mij,Ik vindt met paarden bezig zijn leuk,en ik ga niet voor zon type ik wil alleen rijden,werken.
Omdat paarden dieren zijn en geen sport artikelen. :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 12:18

DeHP schreef:
Zo iemand zoek ik ook nog om mij te helpen. Als je het voor niks gaat doen denk ik dat je op heel veel stallen terecht kunt.

Ja hoor, hier ook nog genoeg te doen. :D

Maar het gaat er hier natuurlijk helemaal niet om of jij haar 'rotklusjes' uit handen neemt terwijl zij 'lekker rijd'. Dat doet er gewoon niet toe. Het is een baantje (of vrijwilligerswerk ;) ), en dan wordt jij betaald om bepaalde taken uit te voeren. Zo werkt dat nou eenmaal. Dat zij er niet voor wil betalen, tja, dat slaat natuurlijk nergens op, je moet er wel ìets voor terugkrijgen natuurlijk. Maar goed, snap de vraag dan ook niet helemaal. Maar zie dat je er al uit bent, lijkt me een hele slimme keuze :D .

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 14:46

Ik heb er geen bal meer van gehoord,en thuis vonden ze het niet zo geslaagd,dat ik ging werken voor 5euro,maar mevrouw wilde het eventueel voor niks.
Droom verder wie gaat er nu voor niks ergens stallen uitmesten en of groom zijn. |o

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:01

Goed dat je het niet gaat doen! De eer lekker aan jezelf houden.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 21:13

Debbie00 schreef:
Goed dat je het niet gaat doen! De eer lekker aan jezelf houden.

Ja he,zag het toch al niet zitten 5euro per uur,wat een hondenloon,de plaatselijke reclame betaald meer.
En wie zou het doen meiden onder 14wil mevrouw niet.maakt mij niet uit bij ons mee helpen op stal rijden wanneer je zin hebt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 00:24

Ik vind het een beetje raar dat hier geroepen word dat ze zelf geen zin zou hebben om te mesten en andere klusjes te doen.
Ik heb op diverse stallen gewerkt. En daar hebben de mensen het zelf te druk met paarden trainen dat ze geen tijd meer hebben voor de klusjes en mesten enz. En daar iemand voor inhuren.
Paarden trainen is dan hun werk en daar verdienen ze hun brood mee. En de klusjes en het mesten word dan uitbesteed. En daar word dan gewoon voor betaald.

Tari_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 01:20

felicity schreef:
Ik vind het een beetje raar dat hier geroepen word dat ze zelf geen zin zou hebben om te mesten en andere klusjes te doen.
Ik heb op diverse stallen gewerkt. En daar hebben de mensen het zelf te druk met paarden trainen dat ze geen tijd meer hebben voor de klusjes en mesten enz. En daar iemand voor inhuren.
Paarden trainen is dan hun werk en daar verdienen ze hun brood mee. En de klusjes en het mesten word dan uitbesteed. En daar word dan gewoon voor betaald.

als er dan fatsoenlijk voor betaald wordt: ok! Maar zoals je mss kan lezen in de OP, wilt de vrouw in kwestie maar 5€/uur betalen of liever helemaal niks.. Vind ik dan niet echt "inhuren", jij wel?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 09:08

Er zijn genoeg jonge meiden. Die dat doen.
Lekker met de paarden rommelen en een zakcentje er voor krijgen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:35

Mevrouw wil geen jonge meiden,liefst iemand die met de vut is of een een moeder met schoolgaande kinderen enne reageren is ontzettend zinloos.
Ze reageren niet eens meer,en voor dat bedrag blijf ik ook wel op mijn nestje liggen hoor ;)

rclio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:38

Zou het niet doen is hard werken en je krijgt er bijna niet voor

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:32

Ze maar gerust NIETS.
Ik kon ook op een stal werken voor 5 euro per uur voor stallen mesten, terwijl je daar geen uur mee bezig was omdat ze potstallen hadden met vlas en alleen de mest eruit mocht. Ik moest er ook nog een dik half uur heen en terug voor in de bus zitten haha.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 16:55

Debbie00 schreef:
Ze maar gerust NIETS.
Ik kon ook op een stal werken voor 5 euro per uur voor stallen mesten, terwijl je daar geen uur mee bezig was omdat ze potstallen hadden met vlas en alleen de mest eruit mocht. Ik moest er ook nog een dik half uur heen en terug voor in de bus zitten haha.

Pot stallen wat erg ook voor jou Debbie wat moet je het daar vreselijk hebben gevonden voor de dieren.
En das waar je krijgt er niks voor,ik ben van mening dat mevrouw te veel paarden heeft en dat ze maar moet minderen en anders minde rijden en zelf stalwerk doen,dan iemand uit te buiten en een slaaf van te maken,laat ze anders rijden in ruil ervoor maar dat wilt ze ook niet. :\