HELP! onze pony is bang voor mensen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos111

Re: HELP! onze pony is bang voor mensen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 19:44

Geef haar elke dag eten, de meeste paarden doen alles voor eten, en dan associeert ze je met het eten.
Geeft het wel uit de hand. En goed belonen als ze naar je toe komt. Of geef haar een maatje en als ze ziet dat haar maatje wel naar je toe komt en niet bang voor je is leert ze vanzelf dat ze niet bang voor je hoeft te zijn.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 20:44

Waarom altijd belonen ??
Parden belonen elkaar door te stoppen met vervelende dingen die ze elkaar kunnen aandoen.
Paardje kan ook bang zijn voor stemmen.

sterre109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-11 21:28

aerdenhout1 schreef:
Dat is wel de juiste instelling... heel goed TS! maar ook met b,v longeren krijg je een band natuurlijk en vertrouwen.

ik ben idd ook een paar keer per week met haar aan het longeren. ze vind echt alles goed en ik kan
vrijwel alles met haar zolang ik haar maar heb :+ en dat is nog juist het groote probleem :') ..

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:47

Ariebren schreef:
Waarom altijd belonen ??
Parden belonen elkaar door te stoppen met vervelende dingen die ze elkaar kunnen aandoen.
Paardje kan ook bang zijn voor stemmen.

Omdat je met belonen beter duidelijk maakt dat je paard het goed doet. Je kunt wel stoppen met vervelende dingen, maar dan zult je paard het de volgende keer minder graag doen. Op een gegeven moment gaat hij je dan alleen maar tegenwerken, en als je beloont dan merkt hij sneller dat je tevreden bent.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:01

Je deed toch ook wat VD? Kun je haar dan niet 'touch' aanleren? Dat ze je hand moet aanraken? En als ze die goed beheerst ook tijdens longeren toepassen en dan later ook los in de wei.

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:28

Veel met hem doen, zelf vast houden iemand anders naar hem toe laten lopen tot hij weg wil lopen, persoon moet dan gelijk stoppen blijven staan en weer weg lopen, net zo lang herhalen tot hij blijft staan en aan kan raken.
Gaat dat goed van de andere kant het zelfde doen, dan met twee personen er naar toe en weer weg, verder nog veel meer doen spelen met een stokje, met en /of zonder plastik er aan.
En weet nog wel meer maar dan kom je maar eens spelen bij mij thuis, weet niet waar je woond.

sterre109

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 20:21

Sassol schreef:
Je deed toch ook wat VD? Kun je haar dan niet 'touch' aanleren? Dat ze je hand moet aanraken? En als ze die goed beheerst ook tijdens longeren toepassen en dan later ook los in de wei.

hey daar had ik nog helemaal niet aan gedacht maar ik denk dat dat vast wel heel handig is :) !
bedankt voor je tip :j

sourih

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 23:06

elke keer belonen als je iets dichter bij komt dan noor maal

tavalier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:00

ik lees mee, heb er ook zo een

Horse4life10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:05

mischien helpt het dat als je naar hem toe loopt dat je jezelf wat kleiner maakt dan kom je zowiezo minder bedreigent over, dat je rustig en langzamen bewegingen maak

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:20

Met homeopathie en/of bachbloesemtherapier kun je ondersteunend werken.
Het haalt niet de oorzaak weg, maar kan het wel verlichten, waardoor de pony meer open kan staan voor benadering!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 16:28

Liefde bij paarden gaat door de maag.... Vandaar al de beloningen hè

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:53

Heb je enig idee wat er gebeurt is, waardoor ze zich zo gedraagt?

Ik denk ook dat je er verstandig aan doet iemand bij je langs te laten komen, die kan je advies geven n.a.v. preciesere details. Zo via internet blijft dat allemaal vrij globaal.
Heb je hier al over nagedacht?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:57

sterre109 schreef:
aerdenhout1 schreef:
Dat is wel de juiste instelling... heel goed TS! maar ook met b,v longeren krijg je een band natuurlijk en vertrouwen.

ik ben idd ook een paar keer per week met haar aan het longeren. ze vind echt alles goed en ik kan
vrijwel alles met haar zolang ik haar maar heb :+ en dat is nog juist het groote probleem :') ..

hahahaha, welkom in mijn leven.

hier ook een pony met een mindere belangstelling voor mensen.
in dit topic staan al veel goede tips.

aan deze site heb ik ook veel gehad.
http://www.thinklikeahorse.org/