Wat voor 1,5 paardstrailer hebben jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:22

paardjes123 schreef:
Morris schreef:
Hoezo ikke, mijn ifor trailer van dit jaar weegt leeg 765 (nou ja iets meer ivm oa zadelkamer) en max. massa is 1600.
Naar mijn idee moet de auto dan ook minimaa zelf ook 1600 wegen.

Deze die ik gekocht heb weegt leeg 720 kilo dus ook een flinkert

Weegbrug? Als ie 720 op papier is, ga er dan maar voorzichtig vanuit dat ie 800 weegt. Flinke KWPN-er doet ook fluitend 650-700kg; maakt al 1500kg en dan mag je er bij wijze van spreke nog geen strohalm bij doen. Wil je dat met wat marge lekker kunnen trekken, moet de auto toch vlug 1700 - 1800kg aan de haak mogen hebben. Dan hebben we het over de hogere middenklasse en groter. Ford Mondeo komt al te kort, evenals de VW Passat.

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:24

wij hebben een XX-Trail Garnet aluminium, super trailer en zo goed als geen onderhoud aan, behalve de normale slijtage.

Morris

Re: Wat voor 1,5 paardstrailer hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:39

Heldere uitleg ikke

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:45

Wij hebben een thiel pico, bevalt super

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:50

Mag ik je Wesco als merk aanraden? ik heb zelf een heel oud exemplaar (uit 1983) in perfecte staat, uiteraard wel wat onderhoud en vernieuwing gehad, maar wat mij opvalt is dat er megaveel oude wesco's bij de weg zijn. Als je er 1 hebt, dan valt het je pas op. En ik denk dat het een groot compliment is voor een merk als er zoveel trailers van 20-30 jaar oud nog in goede staat rond rijden. Zegt mijns inziens zeker iets over de kwaliteit van dat merk.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:06

Leorah schreef:
Mag ik je Wesco als merk aanraden? ik heb zelf een heel oud exemplaar (uit 1983) in perfecte staat, uiteraard wel wat onderhoud en vernieuwing gehad, maar wat mij opvalt is dat er megaveel oude wesco's bij de weg zijn. Als je er 1 hebt, dan valt het je pas op. En ik denk dat het een groot compliment is voor een merk als er zoveel trailers van 20-30 jaar oud nog in goede staat rond rijden. Zegt mijns inziens zeker iets over de kwaliteit van dat merk.

Ehm, een Wesco geeft het pas op als je 'm in stukken zaagt en dan nog moet je ze omduwen...........
Datzelfde geldt voor oude Weijers.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:09

Dat lijkt me dus inderdaad vrij positief :D. Ben ook donders blij met mn ouwe beessie. Liever een oude goeie dan een jongere die uit elkaar rammelt.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:26

Toen ik een 1,5-paards trailer zocht voelde ik heel veel voor Henra of XX-trail.
Uiteindelijk is het wel een Böckmann geworden, maargoed, dat is voor jou geen optie (toch?).

Maar is bij Henra de maximale massa wel 1300?
Ik weet niet wat voor paard/pony er in komt te staan...
Want 1300 kg is niet zo erg veel.

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 17:14

paardjes123 schreef:
Lui_ schreef:
Ik heb een Heja 5* trailer, weet even niet uit welk jaar die komt maar is wel een wat ouder. *zoekt plaatje*
Ik vind hem echt erg fijn en ziet er erg goed uit! Wil er wel een zadelkamer in laten maken :)
http://fotos.marktplaats.com/kopen/f/0d ... jXxw==.jpg

zoiets heb ik ook :) zelfde vormen enzo..alleen de kleur is iets anders. Maar ik ben er erg blij mee en vind hem erg fijn! En heb een groot paard en die past er prima in.

Bij de trailer op die foto wilde ik eerst gaan kijken, maar die is denk ik al verkocht staat niet meer op marktplaats. Ik woon in Den Helder dus over het algemeen zijn alle trailers erg ver weg.

Dat is zeker jammer! Voor mij was dit relatief dichtbij (aalsmeer) maar heb ook wel geluk gehad met deze :) ben er erg blij mee. Succes met je zoektocht!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-11 19:25

Bedankt voor alle reacties! Na lang zoeken ga ik vanavond een 2hands ifor williams ophalen met alluminiumbodem uit 2006! Word in de toekomst toch een iets zwaardere auto :+ . Maar heb dan wel een super veilige degelijke trailer