Wat vinden jullie van petrie (coventry) laarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FelineNanet

Re: Wat vinden jullie van petrie (coventry) laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:28

Hoorde eigenlijk altijd goede verhalen over Petrie laarzen.. Zat zelf ook te overwegen, die twijfel is nu weg :P
Ik hoop voor je dat ze er iets aan doen !

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 16:09

Die laarzen zijn toch duidelijk veel te los.. :+ Strak zittende sokken zakken ook niet af. Denk niet dat Petrie hier veel aan kan doen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:39

ik zou zeggen als ik het zo zie dat ze te los zitten rond de enkel, en dat in samenwerking met de zachte laars, kunnen ze erg makelijk inzakken omdat ze te ruim zijn bij de enkel.
ook vind ik ze erg hoog tonen op de foto, en dat zorgt ook voor extra inzakken van de laars, dus het is in mijn ogen echt een combinatie van meerdere oorzaken.

ook al heb je nog zo'n zachte laars en zit er wel of geen voering in zo inzakken als die van jouw zijn ingezakt moet echt niet kunnen.

tevens vind ik de reacties van petrie echt niet kunnen, maar ik hoor zo in de wandelgangen wel vaker dat ze bij petrie zo werken.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:44

ik heb ze ook, zelfs tweedehands gekocht, al wel twee jaar oude laarzen, en ze zijn nog steeds als nieuw... sluiten perfect rond mijn been, zakken niet af, en het leer slijt bij mij ook niet zo snel als bij jou zo te zien..
ik denk dat de waarschuwing ook niet terecht is, petrie is wel degelijk een goed merk, alleen de service vind ik niet netjes van petrie als ik dit zo lees!
mogelijk is het toch niet goed aangemeten, want bij mij is rond de enkel niet zoveel plek om in te zakken..

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:35

ohh, wat erg!!!
Mag echt niet kunnen hoor!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:07

Ik was benieuwd TS of je al een oplossing hebt weten te ritselen ondertussen?

Lijkt me een behoorlijke teleurstelling dit.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 12:15

Biskwie schreef:
Ik was benieuwd TS of je al een oplossing hebt weten te ritselen ondertussen?

Lijkt me een behoorlijke teleurstelling dit.

De laarzen zijn inmiddels al weer bijna 4 weken terug naar petrie.
Ik heb nog niets gehoord. Ze doen er een beetje vaag over maar ze zouden de laarzen zo repareren dat ze niet meer mochten/konden afzakken. Op de vraag of dit betekende dat ze gevoerd worden (zoals de laars nu verkocht word) konden ze geen antwoord geven.

Afwachten dus, maar ik hou het topic op de hoogte :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:21

ben wel erg benieuwd in ieder geval :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:23

Dit is volgens mij niet normaal, dat laarzen van zacht leer op een gegeven moment wat inzakken is logisch maar dit ziet er niet goed uit. Ik denk dat de fout toch echt bij het aanmeten ligt, volgens mij zijn ze te wijd aangemeten.
Dan zou je de fout bij de shop moeten zoeken, anders bij de productie.
Het belangrijkste is gewoon dat jij nu nieuwe laarzen krijgt, of dat nou via de shop is of via petrie zelf dat maakt niet uit. Als de shop voor jou kan regelen dat jij je nieuwe petrie laarzen krijgt, zorg dat je ze krijgt.
Laarzen van deze prijs en kwaliteit zouden veel beter moeten zijn.
Verder heb ik weinig slechte verhalen gehoord over de laarzen van petrie, meeste mensen die ik ken zijn er erg over te spreken.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:25

Wisten jullie dat er 2 verschillende uitvoeringen van de Coventy op de markt zijn.

(kwam ik laatst zelf persoonlijk achter bij Divoza en toe hebben ze meteen het oude model uit de winkel gehaald..die wilde ze niet meer verkopen)

De oude uitvoering: is NIET gevoerd met leer (dus je hebt een hele soepele laars....en divoza wilde hem ook niet meer verkopen want te slap, grote kans op klachten)

De nieuwe uitvoering: Wel gevoerd met leder (dus wel dubbels laags zeg maar net als alle andere Petrie modelen), deze laars is veel en veel steviger en blijft wel goed zitten.

Ik durf op basis van de foto wel te zeggen dat jij het oude model hebt! (dus nu heeft je ruitersport zaak nog iets om mee om de oren te staan...waarom hebben jullie het model aangepast..nu met voering :Y) ).
Heb je overigens iets van een rechtsbijstand?

Trouwens de winkel waar je de laarzen hebt gekocht..DIE zijn verantwoordelijk voor een correcte afhandeling...dat Petrie dwars ligt is niet jouw probleem en de zaak kan het dus ook niet afwimpelen op Petrie. Dus deze zaak moet voor jou een oplossing verzinnen

EstherKlaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:27

niet mooi

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 20:02

studiemiep schreef:
Wisten jullie dat er 2 verschillende uitvoeringen van de Coventy op de markt zijn.

(kwam ik laatst zelf persoonlijk achter bij Divoza en toe hebben ze meteen het oude model uit de winkel gehaald..die wilde ze niet meer verkopen)

De oude uitvoering: is NIET gevoerd met leer (dus je hebt een hele soepele laars....en divoza wilde hem ook niet meer verkopen want te slap, grote kans op klachten)

De nieuwe uitvoering: Wel gevoerd met leder (dus wel dubbels laags zeg maar net als alle andere Petrie modelen), deze laars is veel en veel steviger en blijft wel goed zitten.

Ik durf op basis van de foto wel te zeggen dat jij het oude model hebt! (dus nu heeft je ruitersport zaak nog iets om mee om de oren te staan...waarom hebben jullie het model aangepast..nu met voering :Y) ).
Heb je overigens iets van een rechtsbijstand?

Trouwens de winkel waar je de laarzen hebt gekocht..DIE zijn verantwoordelijk voor een correcte afhandeling...dat Petrie dwars ligt is niet jouw probleem en de zaak kan het dus ook niet afwimpelen op Petrie. Dus deze zaak moet voor jou een oplossing verzinnen

Bedankt voor je reactie, ik wist van deze twee modelen af en heb inderdaad de ongevoerde laars. De shop heeft het me zelf verteld.Ze hebben zelf aangegeven dat de laars zonder voering niet functioneerd. Ik wacht dit even af, wanneer de laarzen nu nog niet in orde zijn wordt het een verzekeringskwestie ten opzichten van de shop.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:15

Sorry ik lees het nu net in je stukje wat je al eerder had gepost :o . Dit is zo duidelijk daarom verkoopt Petrie ze nu ook gevoerd...juist omdat dat ongevoerde ding totaal niet functioneerd.

Ik vind ook vanuit de ruitersport zaak zelf dat je een goede laars moet worden geleverd, of petrie nu wel of niet meewerkt.

(ik heb er trouwens een heel hard hoofd in dat ze jouw laars mooi kunnen repareren.............)

haikelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 21:31

Woow wat erg zeg! Als ik zulke laarzen zou krijgen zou ik ze echt aanklagen ofzo :o Petrie laarzen hoor je inderdaad veel verschillende (en vaak slechte) verhalen over. Ik ga binnekort ook nieuwe laarzen aan laten meten en weet nu dus ook zeker dat ik geen petrie laarzen neem. Bedankt ;) !

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 23:21

nou, vandaag telefoon gehad van de shop. Had eens gemailt hoe lang het nog ging duren(en aangegeven dat ik met mijn dasrechtsbijstand verzekering gebeld heb).
Ik krijg volgende week mijn laarzen terug, daarnaast bieden ze me 50% op nieuwe laarzen.
Was helemaal verbaast toen ze dat zei. Had ik totaal niet verwacht, de shop had er wel echt op aangedrongen. Ze gaf zelf al aan dat petrie echt niet de makkelijkste is betreft service. Ze had echt lopen zeuren om de klacht aub op te lossen, uiteindelijk was het oke 50% korting op nieuwe. Petrie geeft wel echt aan dat het totaal niet hun schuld was-is. Ze gaat nu een bevesting via de email aanvragen en als ik die heb ik ga volgende week ofz mijn hopelijke gerepareerde laarzen halen, en nieuwe laarzen bestellen. *\o/* Dit worden wel andere(athene), nooit meer zon zachte laarzen ze zijn super fijn, maar ben gewoon te bang dat het zelfde probleem optreed.

Tot nu toe(ff afwachten tot ik ook echt met nieuwe laarzen tegen 50% korting thuis ben) heeft pertrie het na veel drama redelijk opgelost.

Patricia1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:37

kirsten3110 schreef:
jeetje dat is echt niet normaal hoor! Ik zou nieuwe laarzen eisen. Dit mag een laars nooit laten zien! Veel succes, ze kosten idd genoeg!

Hier ben ik het ook mee eens.

Patricia1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:39

urbanmove schreef:
nou, vandaag telefoon gehad van de shop. Had eens gemailt hoe lang het nog ging duren(en aangegeven dat ik met mijn dasrechtsbijstand verzekering gebeld heb).
Ik krijg volgende week mijn laarzen terug, daarnaast bieden ze me 50% op nieuwe laarzen.
Was helemaal verbaast toen ze dat zei. Had ik totaal niet verwacht, de shop had er wel echt op aangedrongen. Ze gaf zelf al aan dat petrie echt niet de makkelijkste is betreft service. Ze had echt lopen zeuren om de klacht aub op te lossen, uiteindelijk was het oke 50% korting op nieuwe. Petrie geeft wel echt aan dat het totaal niet hun schuld was-is. Ze gaat nu een bevesting via de email aanvragen en als ik die heb ik ga volgende week ofz mijn hopelijke gerepareerde laarzen halen, en nieuwe laarzen bestellen. *\o/* Dit worden wel andere(athene), nooit meer zon zachte laarzen ze zijn super fijn, maar ben gewoon te bang dat het zelfde probleem optreed.

Tot nu toe(ff afwachten tot ik ook echt met nieuwe laarzen tegen 50% korting thuis ben) heeft pertrie het na veel drama redelijk opgelost.

Maar dan is het dus jouw schuld??? Vind ik ook niet helemaal eerlijk, helemaal als er meer? van dit soort klachten binnen zijn gekomen.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 11:36

Ik heb geen idee wiens schuld t volgens Petrie zou zijn of is. Ik ben er verder ook niet op ingegaan ik wil gewoon functionele laarzen. Inmiddels worden mijn laarzen in april al weer 2 jaar oud(maar ze zijn ongeveer 6 tot 8 maanden in totaal in reparatie geweest). Ik wil me niet meer ergeren aan laarzen, mijn kastdeur open doen en denken daar staan mijn mooie duren laarzen die ik niet aan kan.Ik wil er vanaf zijn! en als ik nu voor maximaal 200 euro nieuwe kan krijgen prima. Zeker zonde geld, maar er zit gewoon niets anders in. De shop wilde mijn het telefoon nr geven van meneer Petrie, zodat ik zelf met hem kan discuseren. Maar daar heb ik al helemaal geen behoeften aan, dan wordt ik toch alleen maar emotioneel. Het is hun"proffecionele" woord tegen n ruiter die geen exact verstand heeft van laarzen. Mijn laarzen zouden nu gevoerd zijn en mogen niet meer afzakken(al ga ik er niet van uit dat dit zo is). Daarnaast krijg ik korting op nieuwe Petries. Geheel tevreden ben ik totaal niet, maar goed. Petrie doet gewoon echt super onklantvriendelijk, en meer als dit zit er niet in.. Helaas...

Ik heb al eens eerder een topic geopend over deze klacht, maar toen ik er email in ging plaatsen die petrie me stuurde is het verwijderd.
Aan de hand van deze emails kun je wel duidelijk zien dat ze zéér stug zijn:
-We zien de klacht niet
-Dit is de concequentie van het nemen van een zachte laars
-Wij nemen geen klachten aan
-We kunnen de laars alleen nogmaals voor u op de lees zetten, dan komt binnen 2 maanden de klacht weer terug
-We kunnen niets voor u betekenen
en ga zo maar door.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:45

ik blijf erbij dat 50% korting op een nieuwe jaars nog erg minimaal vind (je hebt straks 650 euro uitgegeven) . Ik had echt je rechtsbijstand ingeschakeld...

Patricia1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:45

Ik begrijp ook best wel dat je het zat bent en er emotioneel van wordt, maar dat is lekker makkelijk je geld verdienen.
Ze maken het zich er wel erg gemakkelijk vanaf.

Ik zou ook mijn rechtsbijstand inschakelen, is geen kattepis die bedragen van hun laarzen. Dan mag je ook wel kwaliteit en service verwachten.

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 14:57

Ik ben het met jullie reactie eens. Mijn laarzen zijn nu "gemaakt", ik ga er van uit dat t probleem niet is opgelost. Petrie geeft aan dat de laarzen nu in perfecte conditie zijn. Daarnaast bieden ze als "extra" compensatie tegen 50% nieuwe aan.

Ik weet t ook niet meer, eerst de bevestigings mail ns afwachten en anders kom ik toch nog de verzekering aan t bellen. Maar ook dat is een heel gedoe met eigen risico kosten. Waardoor het nog langer gaat duren.

Zucht!!!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:01

dit is toch geen reclame voor petrie! Ik zou nieuwe laarzen eisen dit kan gewoon echt echt echt niet! Vreselijk om te zien. Je hebt hier trouwens ook gewoon recht op hoor. Dit is een aanmeet of productie fout iig binnen een half jaar moet gewoon vergoed worden!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:10

Balen voor je TS. Ik heb ook alleen maar problemen met Petrie's gehad.. En idd ze zijn zeer onklantvriendelijk en dat is de reden dat de ruitersportzaak hier in de buurt geen Petrie's meer verkoopt. Ik hoor wel veel goede verhalen over Derby. Ook qua service.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:49

je had de gerepareerde laarzen nog niet terug he? die zou ik eerst even afwachten voor je wel/geen verdere stappen onderneemt.(misschien zien ze er toch stukken beter uit dan verwacht en dan kan 50% wel redelijk zijn, maar ik vind ze op de 1ste foto van je er verschrikkelijk uitzien dus vraag mij uberhaupt wel af of ze voldoende hersteld zijn.

Daarnaast moet de ruitersport zaak het oplossen (niet petrie!!!) de ruitersport zaak die heeft ze verkocht en niet Petrie. (dus de ruitersport zaak zul je straks ook eventueel aansprakelijk moeten stellen).

urbanmove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 21:05

Klopt ze zullen deze week binnen komen, daar wil ik ook even op wachten.
Tot nu toe heb ik nooit "vervelend" gedaan tegen de shop over de laarzen, maar ik ben me er totaal van bewust dat ik bij de shop moet zijn en dat ik met de leverancier (petrie) niets van doen heb. Zou het straks echt een verzekeringsqestie worden dan zullen ze me iets minder vriendelijk vinden, maar ook daar kan ik wel mee leven :)

Weer afwachten dus, tot nu toe in ieder geval nog geen bevestigings email gehad van Petrie of de shop betreft de 50% tegenmoetkomings korting.