paard meegeven met de verzekering

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:34

WhySoWhite schreef:
Paard word gewoon opgehaald. Bij de slager gebracht. En dan krijgen de eigenaren gewoon het bedrag waarvoor zij het paard verzekerd hadden uitgekeerd. Word allemaal zorgzaam en professioneel gedaan.

Helaas dus lang niet in alle gevallen......

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:51

tamary schreef:
ivy_power89 schreef:
Inslapen vond de man geen optie omdat het paard pas 10 jaar is, en het waarschijnlijk een vreselijk gevecht ging worden.
Onzin. Dan zou het onder narcose brengen voor een operatie ook een vreselijk gevecht worden. De DA moet goed weten wat hij doet en ruim genoeg inspuiten. Onder die voorwaarde komt er helemaal geen gevecht van, alleen een rekening ter hoogte van de slachtprijs ivm benodigde dosis van de 4 middelen die gegeven moeten worden. En ook die rekening is voor de verzekering.

Inderdaad zo denk ik ook altijd

Ik heb mn pony in laten slapen en hij kreeg eerst een roesje net als dat hij verdooft zou worden als de DA bv de wond zou hechten,toen was ze dus suf en daarna kreeg ze een narcose spuit net als of ze zou worden geopereert dus toen ging ze neer en hoorde ik haar hard snurken .. En toen pas kwamen de spuiten met het middel... Als je een goede dierenarts hebt en ze de juiste spullen laat gebruiken hoeft er geen enkel paard te vechten...

Vind naar de verzekering doen een groot risico
ben blij dat ik voor inslapen het gekozen en als ik voor slachten zou gaan dan zou ik het paard zelf brengen en anders geen slachting!!
Lees maar het verhaal van Storm op bokt

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 07:01

Ik heb ook mijn paard laten ophalen door de verzekering in 2005. Er werd mij gezegd dat de papieren na t slachten naar t stamboek zouden worden gestuurd. En dat ik na een aantal maanden die kon bellen ter bevestiging. Helaas heb ik dat bellen pas vorig jaar gedaan....ik was er niet eerder aan toe. Bleek de kwpn geen papieren van mijn paard te hebben gekregen. Ik heb meteen de verzekering gebeld. Die helaas niet meer bestonden maar mijn contactpersoon van toen was wel overgenomen dus had ik een aanknopingspunt. VIA hem bij de slachter gekomen. Gebeld etc maar die wist natuurlijk van niks....... Ik weet nu nog steeds niks. Gelukkig staat er niks meer geregistreerd over actief deelname in de sport maar dat zegt natuurlijk niks. Een verkorte versie van mijn verhaal waar ik nog steeds buikpijn van krijg. Helaas heb ik geen aanknopingspunten meer om verder te zoeken. Hierdoor geef ik nooit meer n paard mee.

Zie mijn profiel voor n foto van het betreffende paard.

ivy_power89

Re: paard meegeven met de verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 10:34

Dit paard is bij een grote verzekering verzekerd, en ze hebben na aanleiding van mijn vraag verzekerd dat het paard te slecht is, en dus absoluut afgemaakt wordt. En dat zij zowieso niet aan dit soort dingen mee doen.
Ik zal me erbij moeten neerleggen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:39

Ibbel schreef:
Meestal kan je een paard overnemen van de verzekering. Verzekering keert verzekerde waarde uit minus slachtprijs. Dan kan je zelf het paard naar Nijkerk of waar dan ook brengen.

Juist, je bent helemaal niets verplicht.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 10:44

Even voor de duidelijkheid!

Ik ben bekend met hoe de regels zijn, dat je een paard kunt overkopen van de vezekering.
Daarbij ben ik zelf bij het inslapen van een paard geweest en bij het slachten.
Het slachten vind ik vele malen humaner als het inslapen.
Als niet anders kan, ben ik ook een voorstander van inslapen.
Ik ken dit paard goed genoeg om te weten dat het een vechter is, en ja ik weet dus hoe het inslapen gaat, maar weet dus ook dat dit hoe dan ook geen prettig gezicht zou zijn geweest.

Ik ben dus voornamelijk opzoek naar ervaringen van mensen die daadwerkelijk hun paard hebben meegegeven aan de vezekering, en niet naar meningen over het inslapen of het slachten of het ik heb gehoord dat....... daar heb ik dus niets aan en daar heb ik niet naar gevraagd.
Als ik daar iets over wilde weten had ik mijn vraag dus wel anders geformuleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:45

Wij hebben een aantal jaar geleden een paard opstal gekregen om op te knappen.
Paard zou eigenlijk geslacht worden maar de DA ( Smeenk van Someren ) en de verzekering, vonden het zonde.

Het paard had namelijk net een dure operatie gehad om een gat in de pees te dichten en de eigenaar wou hem de 2 jaar rust niet geven.

Paard heete Mattheus en werd gereden door Rob Ehrens in het 1.50.

Ik vond het eerst heel raar dat de verzekering dat deed maar toen hun uitlegde dat de kans op genezing 85% was ja dan ga je wel een jaar lang 2 x daags 5 minutjes stappen.

2 jaar bezig geweest en uiteindelijk werd hij onregelmatig en had hij een 4 tje op het hoefbeen en was een soort acuut kreupel. Jammer genoeg is hij alsnog ingeslapen omdat hij te veel pijn aan dat ander voetje kreeg maar dit kan dus ook gebeuren..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:46

Paard is niet van TS, dus daar zit m wel de kneep.
Ik heb mijn vorige paard teruggekocht van de verzekering omdat ik het niet prettig vond te horen dat ze via de verzekering zou worden opgehaald en dan nog in Belgie een poosje rond zou moeten lopen totdat er genoeg paarden verzameld waren om te slachten. Ik kreeg daar toentertijd zo'n rotgevoel bij en ik vond dat de merrie lang genoeg met veel pijn had gelopen. Heb haar dus teruggekocht en binnen een week naar Westgeest (die bestond toen nog) gebracht.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 21:59

Ik geef nooit meer een paard mee aan de fonds of ik moet erbij zijn dat het paard geslacht wordt of ingeslapen is!!!
Ik heb in 2001 mn eigen paard aan de fonds af moeten staan wat niet meer geschikt was als sportpaard en recreatiepaard.Paard was afgekeurd door de DA omdat hij gek was in zn hoofd en levensgevaarlijk was onder het zadel.Paard was destijds 3 jaar.
In 2008 kreeg ik een brief van het KWPN of ik het stamboekpapier en het paspoort naar hen op wilde sturen want er was bij hun een aanvraag gedaan voor papieren e.d. voor dat paard.
Ik heb dit niet gedaan en ben toen gaan gaan google-en naar het paard.
Blijkt dus dat het paard nu 2 sterren SGW loopt!!!
En de fonds die toen mijn paard ophaalde hebben beloofd dat het paard geslacht zou worden!!!!
Kun je zien hoe krom de fonds is waar ik mn paard had verzekerd.

Maar ben nu wel blij dat het paard het zo goed doet en dat ik hem regelmatig kan bezoeken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 22:32

Oke, duidelijk :)
Misschien scheelt het dat dit paard niet verzekerd is bij een fonds maar gewoon een grote algemene paardenverzekering.

Ik heb me ondertussen bij het besluit neergelegd.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:17

Je kunt hem na uitkering van vergoeding, terug kopen van de verzekering voor de slachtprijs. Je zou hem daarna zelf naar de slacht kunnen brengen in de buurt, waarna je dat geld weer terug krijgt. Wellicht wordt er iets op verloren, maar jij, of de eigenaren kunnen hem dan zelf begeleiden naar de slacht, zodat er een vertrouwd iemand bij is, en hij zijn laatste momenten rustig blijft.

Is dit geen idee?

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 19:24

zelf heb ik een verzekering van hippo krijg het geld bij afkeuring 80% vd aanschaf waarde en paard word niet meegegeven aan de verzekering je mag zelf beslissen wat je met je paard doet,je houdt dus het paard.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 20:15

Paard wordt as maandag opgehaald.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:12

Er zijn een aantal "grote" maatschappijen die, wanneer ze ophalen, de paarden naar een slachthandelaar brengen. Er zit er hier vlakbij 1 in markelo. Bij deze slachthandelaren worden deze paarden en de "restant" opgekochte paarden van markten verzameld en elke 2 weken (meer of minder vaak afhankelijk van aanbod) gaan deze paarden dan op transport naar polen en hongarije (goulash) en wat te taai is gaat door naar italie (salami). Dat levert het meeste op. Er kan bijna niet meer gesjoemeld worden met verkoop e.d. omdat er nu strengere controle op is.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:32

ShamalArabs schreef:
Er zijn een aantal "grote" maatschappijen die, wanneer ze ophalen, de paarden naar een slachthandelaar brengen. Er zit er hier vlakbij 1 in markelo. Bij deze slachthandelaren worden deze paarden en de "restant" opgekochte paarden van markten verzameld en elke 2 weken (meer of minder vaak afhankelijk van aanbod) gaan deze paarden dan op transport naar polen en hongarije (goulash) en wat te taai is gaat door naar italie (salami). Dat levert het meeste op. Er kan bijna niet meer gesjoemeld worden met verkoop e.d. omdat er nu strengere controle op is.

Maar hoe diervriendelijk verloopt zo'n transport? Jaren geleden was op tv te zien dat het erg vaak zeer onvriendelijk aan toe ging richting Italië. Je maag keerde om bij het zien van de beelden. En hoe streng wordt er daadwerkelijk gecontroleerd of is dat alleen maar op papier afgesproken?
Ik zou zowiezo niet willen dat er nog zo zou worden geleurd met mijn afgekeurde paard. En dan ook nog over zulke lange afstanden.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:35

Boras schreef:
ShamalArabs schreef:

Maar hoe diervriendelijk verloopt zo'n transport? Jaren geleden was op tv te zien dat het erg vaak zeer onvriendelijk aan toe ging richting Italië. Je maag keerde om bij het zien van de beelden. En hoe streng wordt er daadwerkelijk gecontroleerd of is dat alleen maar op papier afgesproken?
Ik zou zowiezo niet willen dat er nog zo zou worden geleurd met mijn afgekeurde paard. En dan ook nog over zulke lange afstanden.

Ik hoop dat de controles niet alleen op papier verscherpt zijn, maar ja, dat blijft giswerk...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:20

Vind het verhaaltje van "meneer verzekering" minstens bedenkelijk.
Hoe zo zou een 10-jarig paard tegen inslapen gaan vechten?
En dat zegt hij dan zo maar, zonder enige kennis van het paard zelf, verder.
Meneer is toch geen DA?
Goed, het paard is niet van jou, dus beslissen de eigenaren wat er mee gaat gebeuren.
Uiteindelijk.
Willen ze hun paard laten slachten, dan hoop ik toch ECHT dat ze zich er van zullen vergewissen dat dat dan ook DAADWERKELIJK gebeurt, a.s. maandag. Of jij zelf. Lees: meegaan naar de slacht.
Anders zou het maar zo maar kunnen zijn, dat dit paard gewoon weer ergens opduikt.

Daar zijn inmiddels ZO VEEL verhalen van te over en te na te lezen, is ook het (gemankeerde) paard van een kennis van mij overkomen, dook gewoon weer in de verkoop op, dat moet je niet willen. Voor dat paard. Niet iedere verzekeringsmaatschappij (ook bekende!) is maar te goeder trouw, het gaat hun om winst maken. De "goeden" niet te na gesproken.

Het is om deze reden, dat ik, na veel navraag (ook kleine lettertjes gemierenzever niet over het hoofd gezien) en na juridisch advies te hebben ingewonnen, heb besloten mijn paarden niet te laten verzekeren, behalve WA-aansprakelijkheid paarden. Ik heb er 2 plus een Shet.
Je paard wordt/is dan basically van de verzekeringsmij.
Je krijgt de "slacht"prijs, terug, maar geen enkele garantie dat het paard ook geslacht WORDT./....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:31

Zelf heb ik dit nooit gedaan en dat zal ook nooit gebeuren en dan wel om de volgende 2 personen die ik 'ken'. Zij hebben dit wel gedaan, waarvan 1 paard zware artrose in de rug heeft en echt niets mee kon. Paardje is helaas niet geslacht bleek 4 jaar later, bij het zien van foto's op internet.
Ander paardje was al eerder getraceerd, omdat mevrouw er geen goed gevoel bij had, na het lezen van een verhaal hier op bokt. Paard was gelukkig erg herkenbaar, dus gauw gevonden. Zowel oude als nieuwe eigenaar hebben er erg veel verdriet om gehad.
Let wel, dit is al etterlijke jaren geleden (en bij die laatste mevrouw is de verzekering, die een grote naam had, opgeheven..dan weten jullie vast wel welke ik bedoel) en geen idee of dit soort dingen nog steeds gebeuren (zou naief zijn e denken als dit niet het geval is).

Ik wens je veel sterkte met het afscheid, ook voor de eigenaren..

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 15:43

ChristaMoor schreef:
Mijn paard was zwaar atactisch, de verzekering is geweest en heeft haar keurig uitbetaald minus het geld van de slacht, plus het uitsparen van het vervoer naar slachthuis wanneer zij haar zouden komen halen. De slachtprijs was toen (4 jaar geleden) 575 euro (geschat, of het reeel is weet ik niet en maakt me ook niet uit), het transport 75 euro. Ik heb dus 500 euro minder uitbetaald gekregen dan waarvoor ze verzekerd was. Ik zou haar zelf naar de slacht brengen, of als (dure)grasmaaier laten lopen. Prima verzekering dus :j
Uiteindelijk loopt ze nog steeds rond, doet het prima, kan alleen niet meer ingezet worden als rijpaard. (zo af en toe eens een rondje door de bak kan nog wel)

ik hoop dat de eigenaar besluit het paard zelf naar de slacht te brengen, zodat er zekerheid is dat het dier ook werkelijk dood is.

En zo is het met mijn verzekering ook geregeld.

Ik heb 1 x heel pijnlijk moeten zien hoe een paard van een vriendin door de verzekering werd opgehaald en toentertijd gezegd: als ik ooit een paard koop dan zorg ik dat DIT niet hoeft...