Louche zaakjes of toch niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xanax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:33

Redelijk bekende oplichting :)

Wordt ook met auto's gedaan.

Zelfs met afrekenen bij levering, dan krijg je gewoon een wapen voor je snufferd en kan je je €500 inleveren.

mvg

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:34

Inderdaad pure oplichting!
Ik heb het een keer gehad met een woning. Zou ik ook borg en huur ed moeten overmaken naar een of ander bedrijf
en de sleutel per post krijgen :') Ze verzinnen vanalles om geld te 'verdienen'..

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:47

manon_king schreef:
Inderdaad pure oplichting!
Ze verzinnen vanalles om geld te 'verdienen'..

Ja, als het om geld aftroggelen gaat worden ze steeds creatiever. Deze praktijken met gratis paarden zijn al heel lang bekend...Trap er niet in. Het kost je alleen maar geld en je krijgt niets. Niemand geeft een wildvreemde een gratis paard. Als dat echt het geval was waren er in Engeland zelf ook wel liefhebbers en hoefde hij niet de moeite van het verschepen/transport te nemen. :D.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:51

Aukelizzy schreef:
Ja, als het om geld aftroggelen gaat worden ze steeds creatiever. Deze praktijken met gratis paarden zijn al heel lang bekend...Trap er niet in. Het kost je alleen maar geld en je krijgt niets. Niemand geeft een wildvreemde een gratis paard. Als dat echt het geval was waren er in Engeland zelf ook wel liefhebbers en hoefde hij niet de moeite van het verschepen/transport te nemen. :D.

In dit geval gaat het denk ik ook om bedrog/geld aftroggelen :j

Maar er zijn wel degelijk mensen die paarden gratis weggeven, ik ben aan mijn paard ook practisch "gratis" gekomen (uit eigen fatsoen hebben we er wel deels voor betaald, maar het beestje + alle toebehoren waren gratis).

PascalB

Re: Louche zaakjes of toch niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:52

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:59

Zo'n zelfde advertentie was er ook met een appaloosa een poos geleden.
Nagezocht via google, advertentie stond er op vanuit Groningen, Amsterdam nog wat andere plaatsen, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, enz.
Idd bedrog.
Beslist geen geld overmaken, want je bent het kwijt, en het paard komt echt niet.

paardengek_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 17:25

Ik heb het verhaal van het friese paard uit engeland al vaker gehoor, ik zou het niet vertrouwen.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 20:22

Ben er ook niet op ingegaan, ik ben zelfs van plan om morgen de politie te contacteren. Ze oppakken en stoppen is onmogelijk, maar de bevolking verwittigen moet wel lukken.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:32

Verstandig dat je er niet op ingegaan bent.

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 22:44

vandaar dat ik het hier vroeg, ik vond het zelf echt louche.

Natazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:46

BEDROG!!!

ik ken iemand met het zelfde verhaal over een auto.. die zijn er bijna ingetuind

absoluut niet doen!!!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:54

YRT -> TAO

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 10:56

waarom zou je er uberhaupt over nadenken een paard 'aan te schaffen'die je voor de koop niet eens gezien hebt..? :o

debravanesch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 11:42

Inderdaad!! Je weet niet eens of het klikt met het paard of het voldoet aan jou behoefte!!!!!!!!

Ongelooflijk tot wat mensen in staat zijn eigenlijk

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 11:48

leuke idee: geef aan dat je het paard persoonlijk komt ophalen ;)
wedden dat dat niet kan?

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:14

Lowara schreef:
leuke idee: geef aan dat je het paard persoonlijk komt ophalen ;)
wedden dat dat niet kan?

Ja inderdaad!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 12:22

Toch even een side-note, vriendin van mij heeft daadwerkelijk ooit echt een gratis paard gekregen van een wildvreemde. Was een wat ouder dier, dat in Utrecht stond en maar niet verkocht raakte. Ze had toen al eens contact gehad met de verkoper en die mailde haar maanden later weer. Omdat zij in Drente woonde, paard in de wei kon en naar het bos en hij hem niet verkocht kreeg vroeg hij of zij hem wou hebben. Dus het gebeurd wel degelijk :) Al ruik je bij dit gratis paard het bedrog wel moet ik zeggen, ik vind persoonlijk dat als mensen erin trappen.. de scammers het geld echt wel hebben verdient. Dan moet je toch echt even iets beter nadenken.

Silviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:10

Dit zijn bekende oplichtingspraktijken, te vinden in allerlei varianten.
Zo heb ik al vaker dergelijke reacties gehad op mijn motor die te koopt stond via Marktplaats, dat diegene 'm wilde kopen, maar net in het buitenland was, etc etc.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:13

niets mee doen, pure geldklopperij.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 16:00

Ik heb een zadel te koop en een mail gekregen van een vrouw die een zadel nodig heeft
voor haar zoon.Ze wonen in Amerika en ze kan geen enkele zin in foutloos engels
schrijven.Of ik het zadel op wil sturen en mijn iban, bic,bankrekening enz enz allemaal door wil mailen....! Vervolgens moet het zadel via een particulier transport verzonden worden,en dat allemaal voor een zadel van 250 euro...juist ja !
Zoveel oplichters op dat net, uitkijken hoor !

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 21:00

Dit doen ze ook met (chihuahua) puppies.. heel triest! Ik ben eens helemaal door gaan vragen e.d. tickets zouden namelijk al geboekt zijn e.d. kreeg ik een google-plaatje hahaha en bij inzoemen nog een ticket naar ghana ofzo..

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 20:40

bedrog, wel vaker zulke verhalen gehoord.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:30

Onwaarschijnlijk idd.

Last resort, vriendelijk melden dat je het heel graag wilt maar dat je de transportkosten handje contantje zal betalen bij aflevering paard?? Lijkt me voor goedbedoelende mensen zeker redelijk toch..

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:33

NIET DOEN !!!!! ik heb hetzelfde gehad met een auto. Diegene verteld zeker dat ie in het buitenland woont en stuurt jou ook mailtjes in het engels of niet? In zijn eerste mailtje zegt die dat zijn vrouw hem helpt met zijn nederlands.

Helaas kan je geen aangifte doen want je benmt er nog niet ingetrapt en kan je alleen maar melding doen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:36

debravanesch schreef:
ja, dit is wat mij doet twijfel. Het paard zelf zou gratis zijn, dit is wat het voor mij extra verdacht maakt. In een mail zaten wel heel wat document, zoals het boekje van het paard en de ouders, radiologische documenten, etc.

Die documenten heeft ie gewoon van internet afgehaald waarbij eerlijke mensen hun fries te koop hebben staan, waarschijnlijk ook een foto van iemand anders! hij gaat je zelfs een site geven van dat transportbedrijf en na een paar dagen bestaat de site niet meer.