de 1e keer beleren! hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: de 1e keer beleren! hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:00

TS, je bent 22, dus je kunt autorijden neem ik aan? Maar kun je ook een auto in elkaar zetten vanaf het eerste onderdeel?
Het zijn twee dingen die wel met elkaar te maken hebben, maar niet op elkaar lijken. Ze zijn totaal anders.
Je hebt bijvoorbeeld mensen die het nooit tot het Z zullen schoppen, maar wel een paard heel netjes in kunnen rijden. Zij kunnen een auto maken, maar er niet echt mee rijden.
Je hebt mensen die grand prix rijden, maar niet een paard kunnen beleren. Ze kunnen dus fantastisch autorijden (denk aan een formule 1 coureur die niet zijn eigen wagen in elkaar kan zetten, niet erg, hij is in iets anders goed!) maar geen auto in elkaar zetten.

Zo moet je het eigenlijk een beetje zien. Maar... Als je auto kunt rijden, waarom dan niet leren er eentje in elkaar te zetten? Natuurlijk weet je niet hoe dat moet, je kunt het uit een boekje proberen, maar best is toch een ervaren iemand die je helpt. Die weet wat je moet doen op welk moment. Dus gewoon lekker lessen gaan nemen met je paardje. Eerst de basis, grondwerk, en als hij 5 is en ingereden zou kunnen worden, dan het rijden. Veel plezier met je paardje!

Bettinaw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 16:33

ben vandaag wezen kijken! prachtig paardje en ben helemaal verkocht.. de klik is er in ieder geval wel.. niks aan de hand. alleen zodra je hem uit de box haalt is het mis (want hij staat naast een merrie en blijkbaar vind ie het nogal moeilijk als ie haar niet in het zicht heeft). daarom vroeg ik de eigenaar of het mogelijk is om hem te ruinen!, is een optie zei ze). ik mag hem ergens anders gaan stallen zodat hij wat dichterbij mij staat. en dan gaan we aan de slag.. (als hij geruint word natuurlijk). <3 :D

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:40

:j http://www.Balingehof.nl :j Vooral doen!!!

Als je geen ervarig hebt met beleren, NIET met een Anda beginnen zonder deskundige begeleiding!

Bettinaw

Re: de 1e keer beleren! hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 13:53

Helaas konden we het niet eens worden over bepaalde dingen. Dus mijn man en ik keken elkaar aan.
En hij zei ''We gaan volgend jaar kijken voor je eigen!! Yes yes. Toch wil ik iedereen bedanken voor de reacties en tips. Maar ik ga niet met een paard aan de gang als hij te koop blijft staan. Dan ga ik mij teveel hechten, en heb het al eerder meegemaakt, toen werd ik gebeld en zeiden ze o ja het paardje is vekocht. Dus tijd om verder te kijken naar mijn EIGEN YES