Rijden met een zweep

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Rijden met een zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:18

Er bestaan ook lichte dressuur zwepen. Ik heb er zo een en die is niet zwaar tikt goed aan en er zit een knobbel op de einde van je handvat waardoor die niet uit je hand kan vallen. Daardoor kan je je hand gewoon ontspannen :)

DragonTail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:12

Ik rijd nog wel eens op een paard KWPN dat echt heeeeeeeel oud en sloom is, en dan deed mijn moeder altijd haar zweepje in der laars. Maar dat is best gevaarlijk als je van een paard valt en je komt naar terecht dus misschien toch niet zo'n goeie tip... :+

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:17

Frodo_ schreef:
Ik hou mijn zweep net onder het handvat vast. Zo heb je het evenwichts punt vast ofzo?
Weet niet of het een functie heeft, maar het houdt fijn vast!

Moet je niet op wedstrijd doen.... Ik deed dit ook en kon een keer na mijn proef bij de jury komen, of ik wel wist hoe ik mijn zweep vast hoor te houden :Y)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:06

puma schreef:
Frodo_ schreef:
Ik hou mijn zweep net onder het handvat vast. Zo heb je het evenwichts punt vast ofzo?

Moet je niet op wedstrijd doen.... Ik deed dit ook en kon een keer na mijn proef bij de jury komen, of ik wel wist hoe ik mijn zweep vast hoor te houden :Y)

Jeetje, maak dat mee, is toch jouw zaak hoe je ze vast houdt?! Ach ja, momenteel voor mij geen wedstrijden hoor, eerst elkaar door en door leren kennen en verder een band opbouwen. Zou trouwens ook geen vervoer hebben naar wedstrijden, mijn lieve zusje neemt zowel chauffeur als trailer in beslag om op jumping te gaan :j

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 16:43

puma schreef:
Frodo_ schreef:

Serieus!
Heb er nog nooit commentaar op gehad. :n

noahlady

Re: Rijden met een zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:31

Mijn zweep, houd ik altijd vast, net na het handvatbegin zeg maar!
Niet helamaal aan het einde

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:36

Rijden met een dressuur zweep, ik doe altijd gewoon de teugels vastpakken, en beetje de zweep vasthouden met me duim en wijsvinger en de zweep onder me arm zodat ik die niet teleksn omhoog moet houden zodat die op de kont tikt xD werkt echt.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:45

Ik kan ook niet goed zwepen vast houden, nu met m'n vorig paard longeerde ik zonder en met m'n huidig paard gebruik ik ook geen zwepen.(ook echt niet nodig bij hem) Wat wel kan helpen is eens naar de ruiterwinkel gaan en eens verschillende diktes van handvaten proberen en kijken wat je het beste ligt.

Maureenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:56

Nee ik nie!
vind het leuker zonder!
en het staan niet echt bij het western rijden

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:41

Maureenes schreef:
Nee ik nie!
vind het leuker zonder!
en het staan niet echt bij het western rijden

Bij western heb je toch lange teugels waar je het paard toch ook een tik mee kan geven? Had ik gezien