wel of niet dressuur rijden?!?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: wel of niet dressuur rijden?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:00

Ik meen me een paard te herrineren dat bitloos gestart werd in fnrs proeven. (Had overigens wel een medische reden.) Dat is vaak net iets kleinschaliger, en dan is het makkelijker om iets te regelen.
Waarom probeer je zoiets niet? Er zijn vast genoeg fnrs maneges in jou buurt te vinden.
Soms rijden dan de mensen met een eigen paard appart, om het eerlijk te houden, maar je hebt natuurlijk zowiezo een protocol waar je weer veel van kan leren.

Maar ik begrijp dat je paard het bit op zich wel accepteerd? Alleen niet wanneer jij er mee rijd? Dan moet je je af gaan vragen of je er niet te veel mee doet. Sturen doe je op je zit, remmen ook. Is dit nu nog niet zo, begin dan eerst nog met je bitloos hoofdstel dit aan te leren, en dan stap je over op het bit. Dan hoeft je paard alleen nog de aanleuning te accepteren.
Mischien kun je haar hiervoor een keer bijzetten tijdens het longeren? Zelf vind ik longeren met een pessoa tuig een fijne manier van trainen.

Maar wat je ook doet, het belangrijkst is dat je dit in overleg met een goede instructeur doet. :j

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 21:48

saars@ mijn hart ligt bij eventing xD maar moet eerst goed genoeg kunnen springen en dressuren, ik ga vooral dressuur rijden omdat ik denk dat dit goed is voor onze ontwikkeling (wennen aan wedstrijden etc.). Denk indd. dat ik ga proberen gewoon de bitloze dressuur te rijden en verder bitloos te springen, maar weet niet hoe het met eventing zit. blijf wel voorzichtig oefenen met bit.

riagr@ indd een moeilijke vraag om te beantwoorden, maar heb hem mezelf indd ook al gesteld... ik ben indderdaad niet de zachste in de hand, maar doe erg mijn best. vind het ook erg moeilijk om een stille hand te houden, heb namelijk nogal heet paardje dat nogal wat afstuiterd... ben er ook al erg op aan het oefenen. maar denk dat het indd ook erg wennen is voor haar. en misschien ook wel een vervelende herinnereing (voordat ik dr kreeg was ze ingereden soort van maar dan op de "kop omlaag trekken met niet passend bit" manier ;( ) misschien zou dat het ook kunnen zijn?

Aieshja

Re: wel of niet dressuur rijden?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 22:15

Ik weet niet waar je woont, maar ik geef les vlakbij Ter Apel (Groningen)
Als je wilt kan ik je er wel mee helpen?

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 08:29

Aieshja schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar ik geef les vlakbij Ter Apel (Groningen)
Als je wilt kan ik je er wel mee helpen?

aardig aangeboden, maar is voor ons toch wel beetje ver weg :o