pony park slagharen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emie99

Re: pony park slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 21:05

ik ben er ook een keer heen geweest. Het was wel leuk als 4jarig kind die niet beter wist. Maar nu ik er aan terug denk....Er was bij mij ook 's een shetje ontsnapt en er was er 1 die me er steeds afgooide.,.. Maar ik heb ook gehoord dat ze ook niet al te best behandeld worden/werden? Weet niet hoor maar ik zou er nu niet meer heen hoeven, hoewel ik het wel een leuke ervaring vond [als 4 jarige]

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:46

ik ging er vanaf me 3de heen tot ditjaar , heb nu een eigen pony ( gra fjord ) , ditjaar is er echt veel verbeterd vergeleken alle andere jaren , er rijden ponyparkcity auto's rond , cowboys op ''poepkarren'' en cowboys in hun eigen auto's , als ze je zien galloperen word je gewaarschuwd , zien ze je nog een x word je pony afgepakt , ook lopen er veel cowboys gewoon rond in het park ''papierscheppen'' , maar dat doen ze dus om op de pony's te letten :') , ook mag je nu nietmeer met bit rijden en word je ook daarvoor gewaarschuwd , er zijn daar verschillende soorten pony's , van minishetlanders tot a welshjes , maar er zijn dus meer kleine als grote pony's , ikzelf ben nu ook tegroot voor een pony die ik al 6jaar lang daar heb , Bella heet ze , echt een schatje ze doet alles voor je alleen is wel eigenwijs , maar dat is shetlander eigen :P , ze is bestgroot , denk ietsjes kleiner als een a welshje , en ze is superdik dus ik pas dr nogwel op haha , maar eigenlijk rij ik nietmeer maar wandel ik alleenmaar :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:56

In je profiel staat dat je 14 bent, een pony is tot 12 jaar ;) Je kan er dus niet op rijden :n Nu weet ik niet hoe groot je bent..?
Ze hebben vrijwel alleen shetlanders, de meeste zijn ook vrij klein eigenlijk. Wij zijn er vorig jaar geweest. Onze oudste zoon (van toen 11 met de lengte van een 9 jarige) paste al niet meer op onze enorm leuke pony Lucas. De andere 2 konden er wel op al was het met de middelste al krapjes.

Ik hoop niet dat ik je pret nu bedorven heb..

desi_urly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:48

ik ben 15 .. , en er rijden trouwens ook kinderen van 18 op de paarden haha , en er zijn genoeg grote pony's gekomen ditjaar ook , want elkjaar kopen ze nieuwe pony's op de paardenmarkt in hedel :) , ik ben 1.68 en rij ook nietmeer op bella , echt heeeeel soms maar zij heb ook dr beweging nodig haha , dit was 4nov ditjaaar , letneit op me hoofd haha :')
http://imageshack.us/photo/my-images/26 ... ei381.jpg/
groetjes desi <3 urly

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 17:52

Joolien schreef:
Ik had 17 jaar terug een pony die wilde bokken als je opstapte, dagelijks zag je zo'n 40 ponies zonder ruiter over het terrein banjeren, ze hadden bitten in waar ik nu misselijk van zou worden en de ponies zagen er niet uit...
Ik hoop dat het nu verbeterd is.

Ze mogen helemaal geen bitten in en worden daar ook afgegeven met halster. Je kan wel je eigen hoofdstel meenemen maar dan neem ik aan dat je er mee om kan gaan :+ Ik denk namelijk niet dat als je niks van paarden weet of niet kan rijden een hoofdstel koopt ;)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:00

Ik was jaren bevriend met de dochter van de eigenaar en heb daar ook heel wat rond gehobbeld (arme pony's :')).
Ze letten er niet op of je 12 jaar bent of ouder. Maar ik denk wel dat als je echt te groot of te zwaar bent ze er wat van zeggen. Toen reden ze nog wel met bit, goed dat ze dat niet meer doen. Er worden 's ochtends een aantal pony's naar de stallen gedreven en die moesten die dag het werk doen. Vaak werden grote en populaire pony's ook gevangen voor de grote kinderen. Het personeel ging altijd wel netjes met de pony's om, maar wat kinderen er soms mee deden! :x (een pony laten bokken door achter je kont te stompen, want dat was cool)
Nadat ik niet meer bevriend met dat meisje was is het park erg vernieuwd, dus misschien dat ze toen ook meer toezicht hebben ingevoerd, die was er toen ik er was bijna niet ;)
Ik vond het altijd heel erg leuk en de meeste pony's waren wel lief hoor, maar het blijven natuurlijk shetlanders, die deden alles voor eten! En soms ondeugend :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 10:06

liekec schreef:
Joolien schreef:
Ik had 17 jaar terug een pony die wilde bokken als je opstapte, dagelijks zag je zo'n 40 ponies zonder ruiter over het terrein banjeren, ze hadden bitten in waar ik nu misselijk van zou worden en de ponies zagen er niet uit...
Ik hoop dat het nu verbeterd is.

Ze mogen helemaal geen bitten in en worden daar ook afgegeven met halster. Je kan wel je eigen hoofdstel meenemen maar dan neem ik aan dat je er mee om kan gaan :+ Ik denk namelijk niet dat als je niks van paarden weet of niet kan rijden een hoofdstel koopt ;)

Nou ik weet wel zeker dat er met bit werd gereden, die werden aan de halsters vastgemaakt en was dus niet zelf meegenomen ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:25

Ik kwam van mn 11e tot mijn 16e in ppc. En heb altijd Snowy gehad. Ik heb altijd een pony meegekregen, Ze hebben echt wel door dat je ouder bent dan 12 maar ze doen er niet moeilijk over. Als je maar lief bent voor de pony, ik rij er niet mee. Er zijn mensen die geen pony meer mee kregen door slecht gedrag als veel galopperen, roken of alcohol gebruik. Met bit word niet meer gereden, alleen de paarden van de medewerkers worden met zadel en bit gereden de rest zonder zadel en bitloos!

De pony's hebben halsbanden om waar de naam op staat en aan de onderkant een ringetje. hieraan kan een slotje gehangen worden met het nummer van je huisje dan is je pony gereserveerd voor jou voor de volgende dag, na 11 uur geven ze de pony gewoon aan iedereen mee. daarvoor is ie dus alleen voor jou! i.v.m. dat sommige mensen ook een dag geen pony willen en dan naar slagharen gaan.. een extra pony kaart was afgelopen jaar 35 euro. toen ik daar voor het eerst kwam was het 20.. maar ja goed. als je een strandrit wil maken ergens ben je dat ook kwijt.. Je kan je pony ophalen vanaf 10 uur sochtends en moet hem om half 6 ingeleverd hebben!

Je kunt ook een "looppony" nemen, die krijg je gratis mee. Dit zijn pony's die niet gereden mogen worden(jong of ouderdom). De jonge pony's moeten nog wennen aan het park. Soms mogen ze wel gereden worden, om ze ingereden te krijgen..
Ik zal kijken of ik foto's kan sturen van mij en Snowy, Hij is wel een van de grootste van het park, en een van de dikste..

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:33

in 2008 zijn de bitten afgeschaft. Ik heb wel gezien dat ze bij 1 pony nog een bit deden(Poohbear) Maar die heeft het nodig.. en dat hebben ze niet meteen gedaan, alleen toen de mensen hem terug wilde brengen. Als ze je met bit zien word er echt wel iets van gezegd, of je pony word afgepakt.

Hier een album met foto's uit ponyparkcity

http://www.mijnalbum.nl/Album=OTMZAWAM

zilverenmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:17

Jammer dat er op het slagharen pretpark ook zowat niks meer te vinden is met pony's of paarden, tegenvaller

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:17

zilverenmaan schreef:
Jammer dat er op het slagharen pretpark ook zowat niks meer te vinden is met pony's of paarden, tegenvaller

Ben ik het mee eens, behalve een draaimolen. af en toe een kar met haflingers er voor en een indiaan te paard kom je weinig tegen.
Ze hebben nu wel een paar shetlanders lopen in slagharen, om te knuffelen..

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:49

wees blij dat er geen shetjes meer bij die huisjes mogen staan, mensen die geen verstand hebben van paarden weten niet wat ze met die arme beestjes moeten doen, ik vind het onverantwoord