Prijzen van dit moment (warmbloedpaarden)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Normale prijs?

Onder de 1000 Euro
2 (1%)
1000-1500 Euro
6 (5%)
1500-2000 Euro
35 (31%)
2000-3000 Euro
30 (27%)
3000-4000 Euro
17 (15%)
4000-5000 Euro
14 (12%)
Hoger dan 5000
7 (6%)

Totaal aantal stemmen: 111

sliert

Re: Prijzen van dit moment (warmbloedpaarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:02

Recent nog een zwarte jaarling verkocht {Rhodium x register b merrie} voor kleine 3000,-. Vorig jaar een bonte NRPs jaarling {vader een AES hengst} uit veulenboek kwpn merrie voor 4600,- en afgelopen oktober een hengstveulen van Florencio x Jazz {stamboek} voor 3200,-. Geen van deze drie paarden stonden te koop! Kortom....ik heb niet te klagen gehad blijkbaar.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:08

Ik denk eigenlijk dat met name potentiële kopers momenteel niet reële verwachtingen hebben. Een paard heeft toch een basisprijs. Als fokker heb je gewoon bepaalde kosten die toch ergens van betaald moeten worden.
Door alle negatieve berichtgeving denken kopers dat ze voor minder dan de basisprijs een paard op de kop kunnen tikken. Als een verkoper in nood zit en er echt vanaf moet zal dat ook wel lukken, maar anders wachten ze gewoon wat langer tot er wel een net bod komt.

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:23

Precies Fjordina, de prijs wordt mede bepaald door het feit of de verkoper er vanaf móet. Daarnaast is het kopen van een paard nog steeds voor veel mensen een emotionele aankoop. Voor mij is het verkopen van een paard óók een emotionele gebeurtenis. Ik verkoop er alleen 1 als ik echt zeker weet dat die persoon geschikt is voor dat paard. Of het nu een eigengefokt beestje is, of 1 die ik gekocht had voor de handel, dat maakt me niet uit. Afgelopen anderhalf jaar heb ik behalve de bovenstaande {eigengefokte} beestjes, ook nog een paar drie en vierjarige verkocht. Deze waren op papier geen van allen interressant {tuigpaarden, tuig x gelders en een E.S. ruin. Alle vier waren ze alleen licht aangereden {wel fijn te rijden en leuke paarden om te zien en in de omgang}. Paarden hebben alle vier hooguit drie weken te koop gestaan en óf de eerste óf de tweede kijker kocht het desbetreffende paard {prijzen tussen de 2700,- en 3300,-}. Afgaande van wat ik op bokt lees, zouden deze paarden dus voor veel te veel geld verkocht zijn, net als de bovenstaande jaarlingen en veulen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:29

Als je de liefhebber er maar voor vind...Heb onlangs mijn Barockpinto verkocht voor (vooral als ik naar dit topic kijk) een verdomd goed bedrag...! Tja, toevallig op het pas van een liefhebber gekomen die in mijn paard precies zag wat zij zocht....

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:39

Ik ben op zoek naar een paard, doe het rustig aan, maar ik ga er echt niet meer het bedrag voor neerleggen wat ik in bijv 2008 gedaan zou hebben. Ik heb al diverse hele leuke paarden gezien voor 2000 tot 2500 euro. Ik moet er wel bijzeggen dat ik een groen paard zoek, 2,5 tot 3 jaar oud. Maar ik heb de ware nog niet gevonden!

derkstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:47

Ik vind sommige van de genoemde prijzen ook wel heel laag.. ik las iets van 15.000 bijleggen op een paard..echt niet normaal is dat.. :roll:
Het duurt nu misschien wel iets langer om een paard te verkopen...maar voor een beetje leuk en gezond paard wat netjes afgericht is lijkt me 4000 euro toch niet meer dan normaal.. en alles wat ie extra heeft duurder en wat minder gunstig is goedkoper..

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:04

Je betaalt gewoon voor de kwaliteit, en wat voor de een voor 3000 een zogenaamd ''goed paard'' is, tsja.. dan denk ik dat ''goed'' een heel relatief begrip is. Voor een goede driejarige betaal je flink, voor een gewone leuke minder.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 09:54

Floortje_89 schreef:
Je betaalt gewoon voor de kwaliteit, en wat voor de een voor 3000 een zogenaamd ''goed paard'' is, tsja.. dan denk ik dat ''goed'' een heel relatief begrip is. Voor een goede driejarige betaal je flink, voor een gewone leuke minder.

Nee hoor.
Er is de voorbije jaren zoveel gefokt, ook met goede paarden, dat er een overaanbod is ontstaan. Kopers hebben de goede paarden voor het uitkiezen en dat drukt de prijs. Je kan voor 3000 euro gerust een mooie 3-jarige kopen bij de fokker. Nog een jaar laten staan kost de fokkers nl ook geld. En er zit een limiet op dat laten staan: zodra ze 4 zijn moet je de kosten van het beleren wel gaan betalen, of het paard is niet meer te verkopen (wie wil er nu een onbeleerd ouder paard). Ze maken misschien verlies door die paarden zo goedkoop weg te doen, maar ze zouden dat verlies alleen maar groter maken door niet te verkopen.

Vroeger waren goede paarden duur, en de mindere goedkoper. Na gaan de goede paarden voor weinig geld, paarden die onvoldoende kwaliteit hebben gaan op de vrachtwagen naar Italië.
De echte supertoppers zullen hun prijs wel behouden, maar dat is niet waar de gemiddelde bokker mee rondrijdt.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 11:48

Ik bedoel met een goed paard ook niet een paard waar de gemiddelde Bokker mee rondrijdt, dat zijn (naar mijn mening) de gewoon leuke paarden.