1Boefje schreef:Hafjes gaan volgens mij altijd staan te vreten, lol
Dat idee heb ik ook
. Ik heb een tijdje een Haf gereden. Die kon je in principe gewoon ergens neerzetten dat ie bleef staan, maar als het hem te lang duurde schuifelde hij naar de dichtstbijzijnde eetplek 'Jongens, ik ga effe een happie eten, hoor 't wel als je klaar bent'. Zo moest ik eens iets uit de kantine pakken. Paard geparkeerd, ik naar binnen. Duurde even want ik kon datgene wat ik zocht niet vinden. Ineens hoorde ik wat hoefgeschuifel, kijk door de deuropening en zie Haffie heel schuldig naar binnen kijken. Meneer was op weg naar de hooiopslag
. Overigens ging hij wel, toen ik hem vertelde dat dat eigenlijk niet de bedoeling was, weliswaar zwaar zuchtend 'een paard mag ook niks meer tegenwoordig
' weer naar zijn 'parkeerplek'.Mijn huidige verzorgpaardjes ontsnappen eigenlijk nooit, al heeft er eentje af en toe zo'n haast dat ze alvast de bak in loopt en rondjes gaat sjouwen, totdat ze erachter komt dat er nog niemand op zit. Dan komt ze, ook al zwaar zuchtend 'Mén, wat is dat mens toch langzaam' weer terug. Erg amusant
.De ander is te lui om te ontsnappen. Daar gaat gewoon de kop omlaag om te stofzuigen. Die is wel eens uit haar stal geslopen (was niet helemaal goed dichtgemaakt) en die vond ik voor haar stal terwijl ze onkruid aan het wieden was.
Maar heb ze ook wel vaker gewoon los, ze kunnen alleen de bak in of op het erf, en dan gaan ze ergens grasjes plukken, de kippen op stang jagen of kijken wat ik aan het doen ben. Buiten laat ik ze een enkele keer los, dan blijven ze ook netjes staan en gaan ze in het ergste geval staan grazen...
Ze wist dat ze bijv uit bak/paddock niet mocht weglopen als het hek openstond. Vaak bleef ze dan ook keurig staan
Shetlief zou ook gaan eten, maar wel wegrennen als ik haar dan weer wil pakken (ze loopt wel eens op het erf los, los naar stal maar dwaalt wel eens af de tuinen in
)