Verder staan er hier heel veel topics met leuke adresjes in NL, dus veel leesplezier
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GamblersCup schreef:Boompje1985, wat dat betreft zit je in Noorwegen in bijna hetzelfde klimaat hoorIk neem aan dat ze niet tijdens een Scandinavische winter van plan waren met de paarden naar Scandinavie te rijden en een trektocht te houden. Muggen zijn er in beide landen veel in de zomer, maar daar is heel goed spul voor te krijgen. Voor mens en dier. Moet geen belemmering zijn.
En dat een Fries het koud heeft met -25 lijkt me logisch, alle paarden hebben het dan koud. Ook de Suomen Hevonen, het Finse paard, heeft het dan koud en staan onder dekens. Mijn Finse paard, wat toch een teddybeer is, gaat over een tijdje ook weer onder dek. Het is er nu rond de -1, maar er ligt alweer sneeuw en opeens gaat de temperatuur hard omlaag. Beestje is een gehard dier, en typisch voor dit klimaat, maar zonder jas vind ie -30 ook niet leuk hoor![]()
Rond deze tijd:
Rond -5/-10:
Wolven en beren heb je geen last van, wel voorbereidingen treffen voor de zekerheid, maar dat zal door begeleiding gedaan worden. Anders moet je je eerst eens héél goed verdiepen in het land en de omstandigheden, en volgens mij is dat hier niet aan de orde.
Maar nogmaals, ik denk dat je beter naar Noorwegen kan als je orca's wilt zien, want je zult er weinig tegenkomen in de Finse meren