Hoeveel voor rijbak huren/lenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Hoeveel voor rijbak huren/lenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:25

Webster nee in een binnenbak waar de hoefslag letterlijk 40cm. is uitgesleten. Ik durf de paarden daar niet eens de hoefslag te laten raken.... Dus de bak is ook niet zo groot meer als je er dan in rijd. Aangezien de geul/hoefslag de binnenhoefslag is. De échte hoefslag word daar nooit gereden (manege).

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:27

Ik betaal 10 euro per uur om een buitenbak te huren. Er mag dan niemand anders in de bak rijden.
Dit is echt huren van de bak voor bijvoorbeeld een les. Ik sta al op deze stal en mag daarom onbeperkt gebruik maken van de rijbak, maar bij een les nemen van iemand van buitenaf per ik verplicht de rijbak te huren.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:30

Aangezien ik straks alleen wat gepost had over binnenbak huren, nu ook nog wat over de prijs van buitenbakken bij ons in de buurt :)

De buitenbakken van onze club mogen altijd gebruikt worden als je lid bent,
elke avond gaan dan gewoon de lampen aan van 18-21u.
Ik maak hier zelf nooit gebruik van (ivm eigen bak), maar voor veel leden wel een oplossing. (kosten 200 per jaar incl 2 maal per week les, zonder de lessen echter even duur..)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:35

twinducklin schreef:
Ik betaal 10 euro per uur om een buitenbak te huren. Er mag dan niemand anders in de bak rijden.
Dit is echt huren van de bak voor bijvoorbeeld een les. Ik sta al op deze stal en mag daarom onbeperkt gebruik maken van de rijbak, maar bij een les nemen van iemand van buitenaf per ik verplicht de rijbak te huren.

Hier ook!

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:42

Eliine schreef:
Sodeletuut schreef:
Hier is het geloof ik 100 euro in de maand voor onbeperkt gebruik. 8)7

mag er wel een gouden bakrand inliggen :') is wel erg duur :wow:

Nou dat vind ik nog wel mee vallen hoor, ;)

Toen ik nog op mijn vorige stalling stond had ik geen binnen bak tot mijn beschikking en reed ik vaak wel 5x per week naar een binnenbak.
Als je dan en simpele reken som maakt, 5x per week á €7,5 per keer = €37,5 per week dit doe je dan x 4 weken (gem een maand) 37,5 x 4 = €150,- per 4 weken.
Dus zo kan het zijn dat je in de winter vaak zonder dat je het echt merkt een hoop extra geld kwijt kan zijn alleen al aan bakhuur.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:43

LisErm94 schreef:
Aangezien ik straks alleen wat gepost had over binnenbak huren, nu ook nog wat over de prijs van buitenbakken bij ons in de buurt :)

Ik maak hier zelf nooit gebruik van (ivm eigen bak), maar voor veel leden wel een oplossing. (kosten 200 per jaar incl 2 maal per week les, zonder de lessen echter even duur..)

:? zot...

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:45

ja oke, maar meestal kun je bij zo'n bak een vast bedrag per jaar/maand betalen en dat komt toch meestal niet boven de 100 euro per maand uit. En dat is vaak voordeliger als je er echt meerdere keren per week rijdt. Die bedragen per keer zijn toch meestal gebaseerd op mensen die er een paar keer per maand komen. 5 keer per week naar een binnenbak toe doe je ook niet het hele jaar door lijkt me :=

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:59

webster543 schreef:
LisErm94 schreef:

:? zot...

Ja vind het ook wel appart.. we betalen gewoon een bedrag per jaar om aangesloten te zijn bij de club. En daar valt dan onder 2 keer in de week les en gebruik van de bakken. Er zijn ook mensen die en geen gebruik maken van de bakken en niet van de lessen..
Maar ook mensen die 2 keer in de week lessen, en het hele jaar door gebruik maken van de bakken dan is het wel weer heel goedkoop ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:02

Eliine schreef:
Sodeletuut schreef:
Hier is het geloof ik 100 euro in de maand voor onbeperkt gebruik. 8)7

mag er wel een gouden bakrand inliggen :') is wel erg duur :wow:

Is nog geen 25 E per week... dat is iets meer dan 3 uur rijden a 7,50.
Dus het valt nog wel mee.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:04

nou wanneer je bedenkt dat er dus ook genoeg bakken zijn (te zien aan de posts hier) waar je ook onbeperkt voor 150 of 200 euro per jaar of halfjaar een bak in kan. Dan vind ik 100 per maand wel veel := Maargoed zal er ook vanaf hangen hoe vaak je gaat. Kan me voorstellen wanneer je 2 keer per week gebruik maakt van zo'n bak je het er wel uit haalt als je anders 7.50 of meer per keer moet betalen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:06

Heb hier trouwens het geluk dat er een buitenbaan met agterbergbodem in het bos ligt van 30x60 :Y) Mag je gratis en voor niets in. Maar swinters is het weer lastiger, ivm vorst en korter daglicht. Dus dan ben je wel sneller aan een binnenbaan gebonden :j

Memuska

Re: Hoeveel voor rijbak huren/lenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:23

Bij ons zit het in het clubgeld... Wij mogen altijd de buitenbakken (3 van 20x60 en 1 van 20x40), de binnenbak (20x65), het springparcours buiten en het crossparcours gebruiken. In de winter kan je intekenen op groepsles, springen en/of dressuur, dan heb je elke les een keer om de veertien dagen (ik rijd enkel dressuur dus gewoon elke twee weken clubles, als je bv springt én dressuur rijdt heb je de ene week springen en de andere week dressuur), zit er bij in. Kost 43 euro per jaar incl. lidgeld van de club.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:25

Binnenbak op 15 min stappen betalen we 20 euro (doen we daarom dus ook alleen in gevallen van zadel passen etc.)
Buitenbak bij stal is gratis, maar in de winter heel slecht.
Buitenbak bij de buren betalen we 5 euro per keer ongeacht of je een half uur of 1,5 uur rijd.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:31

Ik reken €1,50 voor gebruik van de buitenbak en €5,- voor de binnenbak, je betaald niet extra als je in de avond rijd en het licht aan moet. Je mag dan vrij rijden of je eigen instructeur meenemen.
De pensionklanten mogen erbij rijden, maar hier op stal proberen we altijd rekening te houden met elkaar als er iemand les heeft en dan wat eerder of later de bak in te gaan.

alysha92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-11 16:59

kohtje schreef:
Gansie schreef:
Rond de €30,- denk ik

per keer? Hier in de buurt betaal je 7,50 voor een binnenbak.
Wil je huren voor een jaar of voor af en toe?

huren voor afentoe
1 of 2x in de week ofzo

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:37

Ik betaal 2,50 voor de buitenbak, 3 euro voor de binnenbak (20x60) en 6 euro voor de springhal (incl. compleet oefenparcours!) per paard per keer. Er is geen tijd aan gebonden, of je nou een half uur rijdt, of drie uur rijdt bij wijze van spreken, het bedrag wordt daar niet anders van.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 18:46

Bij ons betaal je 10 euro per uur per paard, dit is een 20x60 Binnenbak met goede bodem..Er mogen er maximaal 5 in rijden..