Heb jij wel eens een overtreding gemaakt mbt transport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:09

rommulus schreef:
Cissy heeft die man een gaatje in zijn hoofd ofzo ?

gaatje in zn hoofd en wat hersencellen tekort daardoor....
hij reed gewoon zonder E rond, en dan denk je dat hij van die 1e keer geleerd zou hebben maar nee, rijdt gewoon door zonder E met die trailer achter zijn Golf.
Kon makkelijk zei hij! :x

Zelf wel eens aangehouden met een lege trailer nadat we een pony hadden weggebracht, politie vroeg wat we achterin hadden dus ik met mn bijdehandte hoofd: wat zaagsel en een drol.... Meneer agent boos, wilde de trailer open zien.... daar lag wat zaagsel en een drol, ja, dat zei ik toch. Hij vondt het niet grappig, wij lagen echter in een deuk }>

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:10

Toen ik mijn trailer net had had ik een nieuwe Polo 1,9 TDI uit 2008 en die mocht 1200 kilo trekken. Ik denk trailer 650 kilo, paard 550 dus dat mag vast wel. Week in week uit heen en weer naar de club, toen voor vakantie toch maar even op de weegbrug gezet, bleek 1360 kilo te wegen, trailer met mijn paard erin. Oeps... Daarna toch maar Renault Espace gekocht die 1800 kilo mocht trekken.

Ik heb een keertje een partijtje grindtegels opgehaald om een straatje bij de paarden gemaakt. Vond dat de auto het toch iets lastiger trok als de vorige keer met 2 paarden dus heb even het gewicht uitgerekend, bleek dat ik 2000 kilo aan stenen erin had en de trailer ook nog eens 750 woog. Auto mocht 1800 kilo trekken en 75 kilo kogeldruk hebben dus met die 2 paarden had het eigenlijk ook niet echt gemogen gok ik zo.

Met dezelfde auto shetlandpony opgehaald. Pony was het gewend om in busjes vervoerd te worden en sprong er zelf zo in alsof het een hond was...

Afbeelding

Gelukkig rijd ik nu wel 100% legaal met mijn Nissan X-trail die 2000 mag trekken en 100 kilo kogeldruk(in het buitenland zelfs 2500 kilo trekken en 150 kilo kogeldruk maar niet in Nederland). Heb wel altijd mijn E rijbewijs al gehad.

Ben overigens nog nooit aangehouden, zelfs met de polo niet terwijl ik toch af en toe politie tegenkwam...

Jisnah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:14

Cizzy:Dezelfde bestuurder heeft later met 1 paard in die trailer met die Golf m onder een te klein viaduct geparkeerd, hele trailer aan gort, paard mankeerde niks maar die stond wel wat raar te kijken vanuit zn cabrio _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Jisnah op 28-11-11 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:15

Hoi,
Ik leen wel eens een trailer die inc laadgewicht 1500kg is en onze oude mercedes mag maar 1300kg trekken. Niet dat ik het merk maar het is dus een overtreding. En er zit inderdaad nog geen hulpstuk aan onze trekhaak voor bevestiging van de remkabel. Onze oude mercedes heeft een oldtimer verzekering en dan mag je er geloof ik ook niet in rijden als je minder dan 5 jaar je rijbewijs hebt. Moet dus nog eigenlijk een jaar wachten.. Ben nog nooit aangehouden. Heb overigens wel mijn BE.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:16

Hahah die shetlander in die auto := :')

Ik ken wel mensne die een loop plankje hadden gemaakt en hun shetlander vervoerde in hun busje.

Urielle

Re: Heb jij wel eens een overtreding gemaakt mbt transport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 14:23

- heb vroeger regelmatig met twee paarden op een B-rijbewijs veewagentje gereden, ik kwam er pas op Bokt achter dat de papieren gegevens niet altijd kloppen :=
- te hard rijden met de trailer op de snelweg, als het rustig is en het is alleen rechte weg wil ik nog wel eens doortrekken naar 110.
- ben nogal eens zonder paspoort op pad geweest, vergeten en geen zin/tijd om weer om te draaien.
- op pad met paarden die niet in orde waren met de Belgische databank, is ook zo'n ongelofelijk gemuts daar :roll:
- rijden met een trailer waarvan een lichtje het niet doet, wat nog vervangen moest worden (inmiddels al lang gedaan maar ben er toch een keer of drie mee op pad geweest met een kapot lampje)
- vaaaaaak de grens over geweest in de tijd dat het nog met gezondheidsverklaring moest. Tja, ik ging wekelijks lessen en heel veel op wedstrijd over de grens hahaha.

Aan de kant zetten:
een keer, controle op rode diesel. Rijbewijs is toen ook gecontroleerd en was in orde. In de papieren van de paarden of de inhoud van de trailer hadden ze geen interesse :+

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:49

Ik ben volgens mij nog nooit met een paspoort in mijn tas weggereden, oeps... :D Dat is dus iets waar ik pas aan denk als ik al op de weg zit...Ben nog nooit geocntroleerd ook!
Met een lege trailer wil ik nog weleens wat te hard rijden, maar met een volle doe ik dat nooit!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:19

Laatst moest ik voor het eerst met mn hafje naar de kliniek. Ik super zenuwachtig en ziek van de spanning. Kom ik daar vraagt de da: Heb je het paspoort ook mee? Had dus overal aan gedacht behalve aan dat. We zijn gelukkig niet aangehouden. En ja te hard rijden doet mn vriend ook weleens, kan makkelijk zegt ie dan. Ze staat gelukkig erg rustig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:25

Urielle schreef:
Aan de kant zetten:
een keer, controle op rode diesel. Rijbewijs is toen ook gecontroleerd en was in orde. In de papieren van de paarden of de inhoud van de trailer hadden ze geen interesse :+

Yep, hier ook.
Ik stopte om een plasje te plegen bij een benzinestation. Word ik gesommeerd om door te rijden naar de controleplaats. Ik heb ze afgepoeierd door te zeggen dat ik nodig moest en eerst ging piesen en wat hij deed zijn probleem was. Hij bleef netjes wachten (had niet anders verwacht). Kijken ze in de wagen, zegt de controleur heel droog: dag paard..... Ze vroegen nergens naar, niet eens naar autopapieren (die ik voor de verandering eens WEL bij me had).

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:34

Een keer door rood verkeerslicht gereden met merrie met veulen op de trailer. Kon nog wel stoppen maar was een overzichtelijke kruising waar verder nog niemand aan het rijden was dus ervoor gekozen niet flink te remmen maar door te rijden. Stonden wel flitspalen maar ik heb nooit een bekeuring hiervoor ontvangen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:34

Werden voor de gene die wel werden gecontroleerd jullie naar een parkeerplaats geleid of ergens anders heen? Mijn paard is niet zo heel leuk op de trailer en het beste is met hem om gewoon door te rijden en pas weer in de trailer te komen als we op plaats van bestemming zijn. Anders raakt hij helemaal over de zeik.

Overgrens nooit gecontroleerd hier. Zelfs niet op wedstrijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:38

miss_lizje schreef:
Werden voor de gene die wel werden gecontroleerd jullie naar een parkeerplaats geleid of ergens anders heen? Mijn paard is niet zo heel leuk op de trailer en het beste is met hem om gewoon door te rijden en pas weer in de trailer te komen als we op plaats van bestemming zijn. Anders raakt hij helemaal over de zeik.

Overgrens nooit gecontroleerd hier. Zelfs niet op wedstrijden.

Vriend van me heeft eens op een bloedhete dag bij een zeer drukke controle gevraagd of hij voor mocht vanwege paarden op de trailer. Dat mocht niet.
Helaas waren die paarden van een advokaat, dus die vroeg naar de leidinggevende van de controle. Vervolgens schreef ze op een briefje dat deze agent vanaf dat moment aansprakelijk was voor alle gevolgen (schade) die ontstond door het wachten van de paarden op de trailer en overhandigde hem dat. Ze mochten ongezien doorrijden........
Laatst bijgewerkt door ikke op 28-11-11 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:39

Ik rij eigenlijk altijd zonder de paspoorten rond en heb een keer de trailer met shire achter de Volvo V50 geknupt omdat ik de shire thuis medisch moest behandelen en de andere (trailer trek-)auto voor reparatie weg was. Het was maar een paar straten rijden, de trailer+paard was te zwaar voor de auto (al merkte je daar niet veel van). Ben nog nooit aangehouden O:)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:50

Controle toen de trailer er achter hing hebben we nog nooit gehad behalve alcoholcontrole.
1 bekeuring voor door rood licht rijden. Stoplicht was erg snel met rood en een paard de voorstang induwen kan duurder worden dan een bekeuring. Een vriendelijke brief geschreven met de reden van doorrijden en dat we uiteraard wisten dat het niet mocht. Heel lief de helft van de boete kwijt gescholden.

En hard rijden met een lege trailer? Ja dik 150 over de snelweg in de nacht, zo langs een politieauto gereden. Reden dik 2 uur rijden op normaal tempo.
We reden naar iemand toe met een koliekpaard die direct naar Utrecht moest.
Kom je daar aan staan er 6 trailers op het terrein, en niemand wilde rijden. Na kort onderzoek moest het dier helaas ingeslapen worden.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 22:58

Euhm, ik heb nog wel een bijzonder verhaal, maar thank god zijn we niet aangehouden(en verder ook niemand tegengekomen...), weet dus ook niet of je er iets aan hebt.

Jáááren geleden had ik als Pennymeisje een aantal verzorgpaarden, waaronder 2 shetlanderjaarlingetjes. Deze gingen voor een tijdje naar ''achterburen'' van deze mensen.
Ze woonden allemaal ''achter op de wijk'', dus een eind van de drukke weg af, vooral boerenbedrijven etc.
De ponies moesten ongeveer, nou laten we zeggen, 3 km verderop afgeleverd worden. Alleen waren ze het niet gewend om aan het halster mee te lopen, en hadden deze mensen ook geen zin om voor 3 km en 2 shetjes een trailer te regelen. (voel je 'm al aankomen?)

Dus... men neme een gewone huis-tuin-en-keukenkar met zo'n rek voorop. Men hijse de ponies op de kar, men knoope hen vast aan het rek, men zet 2 Pennymeisjes aan weerskanten van de veulens, laat hen de armen over de ponies heen vastpakken en gáán met die banaan.
Ponies vonden het heerlijk, stonden met de neus in de wind, ik stond doodsangsten uit want stapvoets reden we nou ook weer niet.
Het hele gebeuren is godszijdank goed gegaan, we hebben zelfs een paar maanden later het trucje omgekeerd nog een keer uitgehaald met 1 pony en 1 Penny.

Verder heb ik wel eens een paard vervoerd zonder paspoort, dat mag ook niet geloof ik? Gelukkig niet aangehouden, en ook gewoon geholpen bij de DA.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:19

ikke schreef:
Vriend van me heeft eens op een bloedhete dag bij een zeer drukke controle gevraagd of hij voor mocht vanwege paarden op de trailer. Dat mocht niet.
Helaas waren die paarden van een advokaat, dus die vroeg naar de leidinggevende van de controle. Vervolgens schreef ze op een briefje dat deze agent vanaf dat moment aansprakelijk was voor alle gevolgen (schade) die ontstond door het wachten van de paarden op de trailer en overhandigde hem dat. Ze mochten ongezien doorrijden........

Dit is wel een goeie om te onthouden eigenlijk +:)+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:27

toen ik met een lege trailer een vrachtwagen inhaalde met een krappe 100 km/u, werd ik meteen daarna ingehaald door een motoragent die mij gebaarde rustiger te rijden.

ik vond het op dat moment een beetje flauw. je mocht toen al 90 met een aanhanger en ik gaf juist wat gas bij omdat ik het overige verkeer niet te lang wilde hinderen.

ben overigens ook niet aangehouden toen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 00:39

Met alleen een B-rijbewijs en een iets te zware, geleende combinatie met bloedspoed naar Utrecht, dus ook te hard gereden. Dat is het enige wat ik fout gedaan heb (was niemand met E-rijbewijs voorhanden en paard moest zeer acuut naar Utrecht, dat kon geen half uur langer wachten). Paard heeft het trouwens gered. Wij zijn niet aangehouden. Op de terugweg heeft iemand die gewoon een E-rijbewijs had gereden, maar toen hadden we wat meer tijd om het te regelen.

Mijn baas haalt wel gekke dingen uit. 4 bokjes in de kofferbak stoppen, zonder vervoerspapieren, omdat ze gingen verhuizen naar een natuurgebied. Een ezel in diezelfde kofferbak stoppen omdat de trailer op dat moment even geen bodem had. Hij rijdt ook altijd met alleen B-rijbewijs en 2-paardstrailer, ongeacht wat erin staat. Oja, een Schotse Hooglander (rund) in de trailer die met z'n horens door de zijkanten was gekomen. Mag denk ik ook niet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 08:20

In al die jaren 2 x aangehouden toen ik de trailer er achter had. Eerste maal reden ze me achterna en werd ik op de parkeerplaats van de manege aangehouden. Oeps, in mijn haast (we waren wat laat), had ik mijn tas met daarin de papieren op het aanrecht laten staan. Uitgelegd, deden ze niet moeilijk over. Via telefoon e.e.a. gecheckt en i.o. Ze waren bezorgd om het paard (dachten dat ie niet te lang in de trailer kon blijven staan, wat ik uiteraard beaamd heb ;) ), even gauw om de auto en trailer heen gelopen en alles oké. Eigenlijk was het niet oke, want maanden later kwam ik er achter dat op het kentekenbewijs van mijn auto geen trekgewicht stond. De tweede reed ik in een fuik, algehele controle. oliebol, ik was op weg naar de tandarts en heb er een smoesje om heen gedraaid: paard ziek, niet willen eten etc, met spoed onderweg naar de kliniek een eindje verderop. Niet helemaal gelogen, want ze had een probleem met 2 kiezen en at idd niet sinds de dag er voor. Ze hebben gauw even de papieren nagekeken en op de juiste dieselolie gecontroleerd. Toen mocht ik weer gaan, wensten veel succes, sterkte etc. Alle overige auto's/bestuurders op die parkeerplaats werden volledig binnenste buiten gekeerd.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 09:20

Met mijn B rijbewijs rijden terwijl E nodig is. Doe ik nog wel eens maar dan met een "grotere' auto. Ik ben dan ook nog nooit aangehouden. Misschien dat de combi van een Volvo V50 (heb ik inmiddels niet meer) met een anderhalfpaards trailer minder argwaan opwekt dan een Golfje met een anderhalfpaards.
Met regelmaat vergeten het paardenpaspoort mee te nemen.
Ik rijd nooit te hard met een trailer, controleer altijd de lampen vantevoren dus daar zullen ze me niet zo snel voor kunnen aanhouden.
Door rood rijden omdat ik simpelweg te weinig meters overhield om rustig te kunnen remmen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 11:28

miss_lizje schreef:
Werden voor de gene die wel werden gecontroleerd jullie naar een parkeerplaats geleid of ergens anders heen?

Naar een parkeerplaats.
Het was enorm warm en ik was al aan de late kant (dacht ik, bleek achteraf starttijd fout te hebben :+ ) dus paard en ik waren beide not amused. Maar het moet toch.
Ik moet wel zeggen dat ze mij ook gelijk hebben gecontroleerd, de vrachtwagens stonden in een andere rij.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 17:02

Ik word regelmatig tegengehouden om mijn rijbewijs te laten zien, ze geloven het vaak niet dat ik als vrouw een E achter mijn B heb.
Ook een keertje een agent die de chip van mijn paard wou controleren, dus ik zeg "ja doe maar, als je er bij durft" (paard is 1m83), was geen probleem hoor want hij had al vaker paarden gecontroleerd. Ik doe het deurtje vooraan open, Willow steekt überenthousiast zijn (grote) hoofd naar buiten, agent springt achteruit en kijkt naar dat toch wel grote paard... "Euhm... 't zal wel in orde zijn hé, veel succes op je wedstrijd" en ik mocht door :+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 22:06

karijn schreef:
Met mijn B rijbewijs rijden terwijl E nodig is. Doe ik nog wel eens maar dan met een "grotere' auto. Ik ben dan ook nog nooit aangehouden. Misschien dat de combi van een Volvo V50 (heb ik inmiddels niet meer) met een anderhalfpaards trailer minder argwaan opwekt dan een Golfje met een anderhalfpaards.
Met regelmaat vergeten het paardenpaspoort mee te nemen.
Ik rijd nooit te hard met een trailer, controleer altijd de lampen vantevoren dus daar zullen ze me niet zo snel voor kunnen aanhouden.
Door rood rijden omdat ik simpelweg te weinig meters overhield om rustig te kunnen remmen.

en dat wat jij doet is echt ontzettend dom en onverstandig...mocht er iets gebeuren dan zal de verzekering zijn handen overal vanaf trekken en wordt alle schade op jou persoonlijk verhaald en daar wordt je heel zacht gezegd niet vrolijk van

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:08

Studiemiep: Om te voorkomen dat we weer in de discussie belanden van het BE rijbewijs: Ik weet het, ken de regels, ken de wet. De combinatie van de Volvo V50 met de trailer is niet meer. Als ik nu op pad ga, rijd ik met een Volvo XC 70 en geloof me maar, ik heb het qua gewichten etc, allemaal uitgezocht en ik mag gewoon met mijn B rijbewijs op pad.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 12:20

Verbaas me hoeveel risico mensen hier nemen. Mijn auto is net 25 kilo te licht om met een B rijbewijs mijn trailer te kunnen trekken. Dus ik laat me altijd rijden of leen een andere auto. Ik ben echt geen watje in het verkeer, geen heilige, maar met mijn paard neem ik echt nooit risico's.