Merrie super-hengstig in november! Wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:42

Raggel schreef:
Hier zijn ze opeens ook hengstig. Maar na diep nadenken bedacht ik me opeens dat we sinds 1,5 week een paar wortelen per dag aan het voeren zijn. En daar kunnen ze dus echt hengstig van worden..

Hoe werkt het dan?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:44

Hier nu nog een hengstig, maargoed, het is ook nog herfst qua weer nu.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:47

Ja hoor, mijn merrie was vorige week ook enorm hengstig, en haar buurvrouw ook... Overigens de eerste keer dat ik het merk :D (Eigenlijk weinig tot geen ervaring met merries :D)

Luf_Midnight

Re: Merrie super-hengstig in november! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:13

mijn merries zijn in de winter ook gewoon nog hengstig als er een nieuw paard in de groep komt, zelfs met sneeuw doen ze het nog dus zal wel gewoon wezen.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:15

Luf_Midnight schreef:
mijn merries zijn in de winter ook gewoon nog hengstig als er een nieuw paard in de groep komt, zelfs met sneeuw doen ze het nog dus zal wel gewoon wezen.

Bij mij zijn ze het ook gewoon met sneeuw :)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 21:07

Ik lees hier veel reacties dat jullie merries meer energie hebben... Nouw bij die van mijn precies andersom ;( mijne wilt niet lopen en als ik haar even een goede tik of schop geef ga ze bokken dan wordt ze echt neidig.. Ze zet zich dan ook zo lekker vast.

VERSCHRIKKELIJK VIND IK HET

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 12:48

Doet die van mij ook ja!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 13:00

Merrie waar mijn pony bijstaat ook! hahah :))

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:20

ohw gelukkig dacht dat het aan mijn merrie lag :') haha maar nee het is geen pretje heb nu maar spul gekocht hopen dat het werkt... Verder is de mijne vanaf de grond wel heel lief met opzadelen ook geen probleem kom er pas achter als ik er op zit :(

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:55

Mijn merrie is ook regelmatig hengstig de laste tijd. Maar dat komt omdat er te veel macho's rond lopen op stal :+:
Een echte hengst die niet echt optreedt als hengst, maar toch die subtiele signalen afgeeft denk ik. En onze 3 jarige die ruim een maand geleden geruind is, maar heeft wel gedekt dus weet wat hij moet doen met een merrie ;-) En niet te vergeten de wannabe hengst, onze Welsh die samen met de 3 jarige heen en weer de hek patrouilleert. Stel je voor dat die suffe hengst ineens wel waker wordt! Dan maken we hem samen af -:(-

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:57

Oh en vergeten te zeggen dat ik echt klaar ben met het wassen van haar start en dat "mess" tussen haar benen af te wassen.
Verder is ze lief, geen last van tijdens het rijden. En die ruinen, wel die weten hun plaats :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 21:59

Mijn merrie is ook weer hengstig :D

MissAmazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 15:58

een merrie bij ons op de manege was/is afgelopen week ook enorm hengstig. Ik geloof dat ze in een uur 10x heeft staan te plassen/ Helemaal waus en hyper!

OomaaikeoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 22:26

Onze fries ook. Afgelopen week weer. Onze andere merrie hoeft maar achter dr staan en een beetje snuffelen en begint dan gelijk te plassen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:01

Gekke merries toch. Nu nog hengstig zijn.

Ik blijf het raar vinden.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-11 23:16

Mijn merrie heeft na die ene heftige keer waarvoor ik dit topic opende er geen last meer van gehad ... heb toen wel, zoals al vermeld, Moody Mare gevoerd gedurende een klein weekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:39

Die van mij ook niet.
Normaal gesproken merk je 't iets bij haar, maar niet vervelend. Ik vond haar nu wat heftiger.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 23:53

Ik zie dit topic nu pas, maar dit was mij ook opgevallen bij mijn merrie. Was 3 weken terug ofzo, toen stond ze bijvoorbeeld eventjes te neuzen met een van de ruinen door de spijlen van zijn stal, ze piste gewoon van zich af. Heb ik nog nooit eerder bij d'r gezien. Dus die keer was het inderdaad ook heftiger dan normaal..

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 14:48

Niobe, gek he, bij de mijne dus ook! Die had nog nooit zo gepiept en gek gedaan in de bijna 6 jaar dat ik haar nu heb! :D :?

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 21:21

Bij mijn merrie vandaag weer hengstig.. Wijdbeens staan en vaak plassen.. Hoop dat ze onder het zadel niet weer zo enorm traag is..

ceylonsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:23

mijne net weer 10 (!) dagen hengstig geweest. niet vooruit te branden. alleen als je met één been been geeft kom je vooruit. Als je je vergist en je drijft met beide benen, dan staat ze stil voor de hindernis! Ga proberen of vetrijk voeren invloed heeft; nu heeft ze havens basisbrok dus op basis van granen. Heeft iemand toevallig ervaring met vetrijk voeren aan henstige merrie's?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:22

Ha,ha,hier ook een superhengstige tinkerdame,toch nog maar ff geduld hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:27

Ik kan hier voeren wat ik wil, helpt niks :') gelukkig wordt ze er niet anders van, nog even werkwillig, alleen mag ik niet meer overal aan komen. Wat ze gelijk heeft. Moet je bij mij ook niet proberen.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:35

Mijn merrie is ook net 1,5 week lang hengstig geweest := 3 weken daar voor ook al..
Bijzonder, ik heb haar nu ruim 1,5 jaar en normaal merk ik nauwelijks iets van haar hengstigheid, vorige winter is ze helemaal niet hengstig geweest.

Ze staat nu wel voor het eerst naast een ruin waar ze het goed mee kan vinden, ben bang dat dat de trigger is := (wel eerder naast een ruin gestaan maar die viel niet zo in de smaak).

HafNap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:45

Als paarden lekker in hun vel zitten zijn ze gewoon het hele jaar door hengstig (dus niet alleen in het voorjaar/zomer). Vaak gaan paarden in de winter op stal zijn ze minder happy, jou paardje voelt zich dus gewoon goed! Heb dit wel eens uitgelegd gekregen van een dierenarts.
Bij ons staan de paarden het hele jaar door buiten en zijn meerdere merrie's het hele jaar door hengstig.