Is er ook iemand bij jou op stal die jou paard voor je wil gaan buiten zetten ,zo dat het paard toch langer naar buiten kan,
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Shelsey_ schreef:Ik denk niet dat alles te maken heeft met het eten en met het buitenkomen. er staan +/- 100 paarden bij ons op de manege jonge paarden soms wat ouderen. De meeste komen alleen S'avonds buiten na school of werk. zij doen niks. Het kan zijn dat mijn paard hier wel last van heeft ( van het weinige buitenkomen) maar vele zeggen ook dat ze gewoon wat stout doet en me uittest omdat ze nu meer moet werken. Ze is ook niet elke dag 'stout' soms werkt ze heel goed mee en ook als ze weer haar kuren heeft is ze na een lange strijd terug rustig en werkt ze mee.
@jazzgps
S'morgends zet iemand ze al voor mij in de bak 1 uur en gaat er 1 uur me grazen.
Shelsey_ schreef:Ik denk niet dat alles te maken heeft met het eten en met het buitenkomen. er staan +/- 100 paarden bij ons op de manege jonge paarden soms wat ouderen. De meeste komen alleen S'avonds buiten na school of werk. zij doen niks. Het kan zijn dat mijn paard hier wel last van heeft ( van het weinige buitenkomen) maar vele zeggen ook dat ze gewoon wat stout doet en me uittest omdat ze nu meer moet werken.
Shelsey_ schreef:@jazzgps
S'morgends zet iemand ze al voor mij in de bak 1 uur en gaat er 1 uur me grazen.
Shelsey_ schreef:wij hebben alleen de mogelijkheid op weides in de zomer.
2 keer per dag kom ze buiten. 1 keer goed losgooien 1u + 1u grazen
+ uur rijden of longeren s'avonds. meer gaat niet ivm tijd. Mijn paard komt opzich veel buiten tov andere paarden op de manege
paarden horen in groepsverband buiten te staan, als de welzijnswet erdoor komt [ik vraag me af hoe ze het gaan handhaven] en ik hoop dat hte de regels worden, dient je paard minimaal 4 u uit de stal te komen in vrijheid. piepstuitert schreef:Het klinkt alsof je paard nu op een andere weide of paddock staat? Sommige paarden zijn erg gevoelig voor veranderingen, dus het zou best zo kunnen zijn dat hij op de veranderde plek reageert.Hoi ik reageer hier ook even,
mijn Tinker heeft ineens ook heel veel energie (...)
- in de zomerweide was hij harstikke relaxed, alleen bij veranderingen in de kudde of extreme wind moest ik even opletten.
rara??? ik vraag me soms af of dit niet gewoon winterblues zijn???
. De term staat juist voor down zijn, daar wordt je niet drukker van maar juist rustiger.
Ik vraag me af of ik m niet beter gewoon stil kan zetten deze winter en alleen af en toe borstelen... Er is hier namelijk ook geen binnen/buitenbak en de weide is te glad om in te werken. kan alleen als t droog is. Maar eigenlijk wil ik graag verder met m! zucht...
)
. Maar als ik jou was zou ik dan inderdaad je paard voorlopig 'stilzetten'. Want als ik het goed begrijp staat je paard 24/7 buiten in de kudde? Als je dan gewoon lekker aan de hand gaat werken en borstelen zul je waarschijnlijk wel een verbetering in gedrag gaan zien hoor, neem er gewoon de tijd voor. Heeft je paard al eerder op deze plek de winter doorgebracht?