Dekentje op of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:27

xAnnouk schreef:
@caira ik weet heus hoe je moet zorgen voor paarden. Ik ben me hele leven al ,bezig met paarden bezig geweest dus dat hoef jij me niet te vertellen. ;)

1 veulentje is van mij.Ik wil toch wel gaan vragen of het oo een andere manier kan dat er toch een schuilmogelijkheid is en dan wil ik ook hooi te gaan aanschaffen.
De boer Is soms best vervelend want hij denk dat koeien hetzelfde zijn als paarden ofzo :') maarja morgen gaan we toch naar de boer.

als je het weet waarom vraag je het op bokt dan?
Ze moeten op zijn minst ruwvoer hebben in de vorm van hooi,en een schuilplek.
Een ziek veulen hoort niet zonder mogelijkheid om te schuilen en zonder ruwvoer op een kaal land te lopen.
Dus naar mijn idee weet je er niet zo heel veel van eerlijk gezegt.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:28

Andere stal zoeken is een optie waar ik ook zeker naar gekeken heb maar nee ik ben echt alles afgegaan in de buurt maar of het is te duur of de mensen willen het niet. Dus tja. Maar morgen gaaan we dus vragen aan de boer of hij dan nog een ander weilandje heeft met schuilmogeljkheid of meer bomen. :)

@hierboven
Waarvoor is dit anders dan? :')
Dat veulentje die ziek is is niet van mij dus daar kan ik niets aan doen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:30

Je hebt al aangegeven dat je het aan de boer gaat vragen, dus dat is prima. Probeer idd een schuil mogelijkheid te creëren, al is het maar voor je eigen gemoedsrust en anders misschien een ander plekje zoeken?

Mijn pony's hebben altijd schuil mogelijkheden, waar erg veel gebruik van wordt gemaakt. In de zomer tegen de zon en de hitte en in de winter om vooral lekker comfortabel te kunnen maffen in het stro :D .

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:31

VSW -> SV

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:32

Kijk daar heb ik wat aan estera :) ik ga even alles op een rijtje zetten wat ik nu wil gaan doen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:35

Ik zit zelf zo te denken

Hooi en misschien wat stro.
En nou lijkt t mij een idee om ee. Oude trailer te kopen en die in het weiland te zetten als schuilstal :)

capopjekop

Re: Dekentje op of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:36

Zou dat even navragen, dat mag namelijk bij de meeste gemeentes ook niet, omdat je de trailer gebruikt als stal, dan krijgt de trailer een permanente bestemming en daarvoor heb je een vergunning nodig.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:42

Maar als je bijv zeg dat je hem als opslagplaats gebruikt of dat je er ook mee gaat rijden (ga ik niet den waarschijnlijk)

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:45

Een oude trailer als schuilstal gebruiken is idd een mogelijkheid. Hier hebben ze de eerste winter ook een grote veekar gehad als schuilstal. Wel goed opletten dan dat de klep vrij van modder blijft en dat het niet glad wordt. Op de bodem lag rubber, dus die winter lag er niet eens stro in, dus dat hoeft niet persé, maar uit de wind en de regen kunnen is wel belangrijk.

Hooi mag je in principe gewoon onbeperkt voeren. Dat houdt ze namelijk lekker warm.

Je kan natuurlijk ter informatie aan de gemeente vragen of je tijdelijk een trailer in een land mag zetten voor het welzijn van de dieren, maar indien het antwoord nee is, zou ik toch geen slapende honden wakker gaan maken....

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 20:58

Oke bedankt :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 21:13

Hier mag het iig niet, mag zelfs geen tent neerzetten.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 21:24

Oke

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:24

Vind persoonlijk een trailer nogal een eng idee als schuilstal dalijk met het ijs en de kou.. Glibberend over die laadklep.. brr..

Hier in de buurt is er iemand geweest die een containerbox heeft neergezet. die is ook verplaatsbaar, maar niet zo makkelijk als een trailer.
Hier geld ook de regel dat er een schuilstal mag gebouwd tot een bepaalde hoogte.. 1,5 meter dacht ik. Als dat het geval is kan dat natuurlijk makkelijk voor de shetjes.
Ik zou gewoon eens contact opnemen met de gemeente en vragen wat de regels precies zijn.

Goed hooi bijvoeren lijkt me pure noodzaak :)
Wat vind jij te duur voor een andere stal? Denk dat een paar 10tjes per maand extra toch wel wat makkelijker te overzien moeten zijn dan de dierenarts rekeningen die je krijgt als je je paard op deze manier blijft onderhouden :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:34

xAnnouk schreef:
Andere stal zoeken is een optie waar ik ook zeker naar gekeken heb maar nee ik ben echt alles afgegaan in de buurt maar of het is te duur of de mensen willen het niet. Dus tja. Maar morgen gaaan we dus vragen aan de boer of hij dan nog een ander weilandje heeft met schuilmogeljkheid of meer bomen. :)

@hierboven
Waarvoor is dit anders dan? :')
Dat veulentje die ziek is is niet van mij dus daar kan ik niets aan doen.

het veulentje wat ziek is loopt toch bij jou veulen?
Ik zou dat niet kunnen aanzien hoor en het verzorgen alsof het mijn dier was.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 16:20

Uhm hallo? We zijn al naar de dierenarts geweest hoor ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:21

xAnnouk schreef:

gelukkig maar :j
Wat had hij?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-11 16:24

geerke schreef:
xAnnouk schreef:

gelukkig maar :j
Wat had hij?

Ze heeft spoelwormen, ze krijgt dus nu ook samen met mijn shetje veulen brok en we hebben een speciale ontwormingsspuit gekregen. Ze is nogsteeds wel dun maar gaat al weer wat beter !

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 09:17

Ik begrijp iets niet in dit verhaal.. 1 veulen is van jou zo heb ik gelezen, waarom sla je dan zelf niet wat hooi in voor je pony :) ?
Mijn 'shetlander' is ook dik genoeg, ze staan aan de rand van het bos en daar is een 'hoekje' waar ze kunnen schuilen, maar nooit doen. Maar die krijgt zo ongeveer 24/7 hooi zodat ze zichzelf lekker warm kan houden.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 11:22

Hoi hoi :) ik ben naar de boer gegaan gisteren.
Volgend jaar komt mijn e pony daar ook heen maar dan krijgen ze een stal samen,, die had hij nogover van zijn koeien. Dan moeten ze of bij de koeien lopen of ze krijgen het stuk van het hondentraining die misschien weggaat. Dus ik ben super blij. Ze krijgen dan stro als bedekking van de stal en natuurlijk hooi :)