trailer altijd uitspuiten met water na mesten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marisjuuuuuh

Re: trailer altijd uitspuiten met water na mesten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:07

Heb er een lekkere laag stro in, poep gaat er altijd uit als we weer thuis zijn.. Of op wedstrijd als er op het terrein een bak staat voor poep..:)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:01

Ik veeg de trailer na gebruik altijd uit. De paarden maken er niet zo'n smeerboel van en plassen op de trailer doen ze niet. Als de schapen erin hebben gestaan spuiten we hem wel altijd uit, want dan zit hij van top tot teen onder de schapenpoep en urine.

We doen het idd voor het behoud van onze trailerbodem.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:06

Vroeger gooide ik er elke keer een emmertje water met sop overheen. Maar nu weeg ik het gewoon weg, en 1 keer in de zoveel tijd spuit ik hem uit met de hogedrukspuit.
Alleen als ze geplast hebben gooi ik er een emmertje sop overheen.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 23:34

Na gebruik direct uitvegen en als er geplast is even met de hogedruk.
Eens in de zoveel tijd houden we een grote schoonmaak met een sopje.
Als we water gebruikt hebben draaien we het neuswiel hoog op zodat het water er uit kan.

Omdat we de trailer heel vaak gebruiken laten we hem 2x per jaar helemaal nakijken.
In eerste instantie zei het bedrijf dat het niet nodig was en dat eens per jaar voldoende was, maar toen we hem brachten kwamen ze daar op terug. Er ontstaat toch veel slijtage bij zoveel kilometers en we willen geen risico lopen.

HorsePower96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:10

ik haal eerst alles er uit de mest en stro
en dan spuiten we heb grondig uit

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:17

Ik spuit hem altijd uit na gebruik.

En dan vooral het achterstuk waar de stront ligt.
En vooral om de viezigheid weg te halen tussen de scharnieren van de achterklep.

Daarna neuswiel iets omhoog zodat het water eruit kan lopen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 15:27

Ik veeg hem elke keer goed uit na gebruik, heb ook zo'n mat die aan alle kanten vastzit. Na het zomerseizoen en na het winterseizoen haal ik de hele boel uit elkaar, mat er uit, mat goed afspuiten en de bodem dan ook eens checken, even met een vochtige doek schoonmaken maar over het algemeen is de bodem onder de mat nog gewoon schoon. Paard plast ook niet op de trailer, scheelt wel...
Dit jaar een keer extra helemaal schoongemaakt nadat ik een veulen vervoerd had wat een slagader geraakt had, je wilt niet weten hoe dat er uit zag :s
Ik laat als hij "thuis" staat trouwens wel altijd de raampjes achteraan en vooraan open, kan hij wat "uitwaaien".

Cyrain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:28

Elke keer als we de trailer gebruiken, maken we hem eerst schoon met bezem en daarna met water, elke keer. Dan is hij altijd netjes voor het volgende gebruik en blijven de vlekken ook niet zitten.

iloveuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:36

Ik schep de mest en plas er altijd uit en1x in de maand spuit is hem helemaal schoon.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:39

Ook ik spoot de trailer uit na gebruik, kreeg echter het advies van diegene waar we hem jaarlijks voor onderhoud weg brengen om dit niet meer te doen. De bodem kan daardoor niet goed meer drogen, ik gebruik de trailer normaal gesproken elke week.
Het hangt er wel vanaf hoe je trailer gestald staat, in onze vorige loods waaide het door dus kon de bodem ook weer goed drogen, in onze nieuwe loods is dit niet meer zo. Vandaar ook het advies om minder zuinig te zijn op de trailer.
Wel schep ik de mest eruit en er een bezem door, als ze er in hebben staan plassen gaat wel de hoge druk erdoor.

jellie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:42

Ik heb een laagje zaagsel in de trailer liggen. Indien mijn paard mest in de trailer schep ik dit eruit en daarna de bezem erover. Indien mijn paard heeft geurineerd dat maak ik het ook nog schoon met water.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:44

Mijn pony plast altijd op de wagen.
Dat moet je toch wel naspuiten?
Of doen jullie dat ook niet?

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 22:44

Ik gebruik nooit water... Ik heb ook losse rubber matten in de trailer liggen, dus ik veeg gewoon alles eruit.
Daarna hang ik de achterste rubber mat te 'drogen' over de trailerstang zodat de vloer eronder ook een beetje lucht krijgt.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:10

Wij spuiten de trailer wel na elke wedstrijd uit. Aangezien mijn paard echt kampioen poepen is, zit de stront altijd overal xD.
Spuit 'm gewoon af met de tuinslang, zodat al het hooi eruit is en de stront weg is..
Dan (als het droog is) even alles open laten. En sowieso ook een tijdje schuin laten staan.